Leadgeneratie (B2B & B2C)

Online marketing is uitermate geschikt om leads te genereren voor zowel B2B als B2C bedrijven. Zeker wanneer je jouw doelgroep goed in kaart hebt zijn er legio mogelijkheden om deze online te bereiken.

Maar zoals je misschien zelf al wel hebt ondervonden blijkt dit in de praktijk toch meestal niet zo eenvoudig. Worstel jij ook met de onderstaande problemen?

  • Je weet wie je doelgroep is, maar via welke kanalen kun je deze nu zo kostenefficiënt mogelijk bereiken?
  • Je weet dat marketing automation een ideaal instrument is voor leadgeneratie, maar je hebt geen idee hoe je dit nu daadwerkelijk succesvol in moet zetten
  • Als je de doelgroep eenmaal gevonden heb, hoe zorg je dat ze ook daadwerkelijk hun gegevens achterlaten?

Online leads genereren? Dan moet je het antwoord weten op deze belangrijke vraag!

Wanneer wij aan de slag gaan voor onze klanten om leads te genereren starten we altijd met een hele simpele vraag (maar het antwoord is vaak minder eenvoudig): Wie is je doelgroep?

Deze vraag klinkt logisch. Wie is je doelgroep? Maar het antwoord wat wij meestal krijgen op deze vraag is vaak al de voornaamste reden waarom de leadgeneratie tot op heden niet succesvol is.

De meeste antwoorden zijn namelijk veel te breed. En wanneer je succesvol wil zijn met online leadgeneratie dan moet je exact weten wie je doelgroep is. En dat gaat een stuk verder dan "directeuren van middelgrote bedrijven" of "consumenten tussen de 30-40 jaar".

Je moet exact weten wat jouw doelgroep beweegt. En dat kan best ver gaan. Uiteraard is het belangrijk om te weten welke problemen men ervaart en hoe jouw product hiervoor de oplossing is. Maar denk hierbij ook aan hobbies, gezinssituatie, politieke voorkeur, boeken die men leest etc. Want als je wilt dat jouw doelgroep dat belangrijke formulier op jouw website invult zul je ze met een perfect aansluitende boodschap moeten benaderen.

Doe je dat niet dan schiet je met hagel. En een online marketing strategie die met hagel schiet is per definitie een verloren strategie. Dit vertaalt zich dan meestal in te dure leads en leads van slechte kwaliteit. En dat frustreert jou als bedrijfseigenaar én degene die de leads moet opvolgen.

Daarnaast is het van groot belang dat je de customer journey van jouw ideale lead goed in kaart hebt gebracht (lees ook onze handleiding over het in kaart brengen van de customer journey).

Wanneer je dus exact weet wie jouw doelgroep is en in welke fase zich men bevindt kun je een succesvolle strategie uitrollen. Je weet dan precies op welke kanalen je ze moet bereiken, welke boodschap je moet overdragen en hoe je de funnel moet inrichten. En wanneer je dit goed voor elkaar hebt zul je zien dat leadgeneratie via online marketing succesvol zal zijn.

Om jou ook aan dit succes te helpen hebben we verschillende oplossingen beschikbaar:

Onze 6 oplossingen voor leadgeneratie

1. Gratis Content

Blogartikelen | Nieuwsbrief | Handleidingen | Tools
Prijsindicatie: gratis​​​

Via onze blog en onze online toolbox krijg je gratis toegang tot de meest interessante blogposts, handleidingen en tools:

2. Online Cursussen

Specifieke online cursussen
Prijsindicatie: vanaf €49,- éénmalig

In onze online marketing academy vind je allerlei online trainingen over online marketing. Enkele aanraders wanneer je actief bent met leadgeneratie:

Wil je graag al onze cursussen bekijken? Bekijk hier de cursusoverzichtpagina.

3. Agency - Losse dienst

Online marketing uitvoer
Prijsindicatie: €595 per maand (geen langdurige contracten)

Over het algemeen kunnen wij vooral succesvol zijn wanneer we online marketing als één geheel zien, en dus ook op de verschillende onderdelen invloed kunnen uitoefenen.

Maar soms heb je als bedrijf behoefte aan ondersteuning bij een specifieke dienst, zoals bijvoorbeeld het in kaart brengen van je doelgroep of het opzetten van een goede marketing automation funnel.

In dit geval kunnen we jou uiteraard ook helpen!

We gaan dan specifiek aan de slag met één dienst en gaan deze optimaal laten renderen.

Meer weten? Bekijk onze losse diensten!

4. Agency - Consultancy

Online marketing consultancy
Prijsindicatie: €795 per maand (geen langdurige contracten)

Als ondernemer zou jij je vooral bezig moeten houden met jouw product en met jouw klanten. Maar deze klanten komen uiteraard niet vanzelf en je bent dus ook volop zelf aan de slag met je online marketing.

Maar aangezien online marketing niet je core business is gaat niet altijd alles even goed. Er komen onvoldoende leads binnen of de kwaliteit is onvoldoende.

Maar eerlijk is eerlijk, je wilt of kunt niet alles uit handen geven. Sterker nog, je hebt in principe zelf ook wel de tijd om eea. uit te voeren. Je mist alleen iemand die jou maandelijks vertelt wat er precies moet gebeuren om wel die kwalitatieve leads te genereren. Zonder de twijfel of er wel de juiste dingen gebeuren.

Specifiek voor deze situatie bieden wij een online marketing consultant tegen een vast maandelijks bedrag.

Meer weten? Bekijk onze consultancy dienst!

5. Agency - Full Option

Online marketing strategie bedenken & uitvoeren
Prijsindicatie: €1.500 - €2.500 per maand (geen langdurige contracten)

Wanneer je heel sterk afhankelijk bent van online marketing qua leadgeneratie dan heb je als bedrijf een ijzersterke online marketing strategie nodig.

En deze strategie moet ook tot in de perfectie worden uitgevoerd. Want zoals je zelf al wel hebt gemerkt, de concurrentie is moordend.

En je wil niet dat jouw concurrenten aan de haal gaan met de goede leads en jij blijft zitten met te dure en slechte leads.

Kortom, een goede online marketing strategie voor jouw leadgeneratie is noodzakelijk!

Weten hoe wij jou hiermee kunnen helpen? Bekijk dan onze uitgebreide werkwijze!

6. Werving & Selectie

Junior, medior of senior online marketeer bij jou in dienst
Prijsindicatie: €6.000 - €12.000 (éénmalig, no cure no pay)

De afgelopen 13 jaar hebben al ruim 500 klanten hun online marketing aan ons toevertrouwd. Door deze ervaring weten wij exact voor welke bedrijfsdoelstellingen en functies wie er nodig is. Welke eigenschappen en kwalificaties moet iemand hebben?

Samen met de doelstellingen van de werkgever komen we tot de ideale kandidaat die snel aan de slag kan met leadgeneratie zonder al te lange inwerk en opstartperiodes. Direct rendement! Door onze ruime ervaring met online marketing personeel en online marketing afdelingen binnen bedrijven weten we voor de online marketeer ook altijd de juiste match te maken.

Kortom een win-win situatie voor zowel werkgever als online marketeer waarbij onze specialistische ervaring op het gebied van online marketing voor die juiste match zorgt.

Meer weten? Bekijk onze werving- en selectiedienst!

Twijfel je nog wat de beste optie is voor jouw bedrijf?

We begrijpen dat het lastig kan zijn om te bepalen wat nu de beste oplossing is voor jouw bedrijf op dit moment. Elk bedrijf is anders of bevindt zich in een andere fase. Dit bepaalt voor een groot deel wat de beste oplossing is. We helpen je hier graag vrijblijvend mee door te luisteren naar jouw specifieke situatie en op basis daarvan een gepersonaliseerd advies te geven.

Interesse gewekt? Bel 085 208 21 00
of vul vrijblijvend het onderstaande contactformulier in