Even een praktische tip voor iedereen die weleens een e-mail stuurt met een bijlage.
Iedereen dus.
Houd er rekening mee dat de spamfilters vaak erg rigoureus te werk gaan. Met interne mails gaat het vaak wel goed.
Maar wanneer jij een klant, lead, leverancier of een zakelijk contact een mail stuurt met een bijlage (of downloadlink van WeTransfer bijvoorbeeld), ga er dan niet standaard vanuit dat deze ook daadwerkelijk in de inbox komt.
Tip voor belangrijke e-mail
Wat ik meestal doe als het een belangrijke mail is waar bijvoorbeeld spoed mee gemoeid is:
Ik stuur een aparte mail zonder bijlage met de boodschap dat ze een mail met bijlage hebben ontvangen en de vraag óf ze deze ook daadwerkelijk hebben ontvangen.
Neem eigen verantwoordelijkheid
Je kunt natuurlijk de verantwoordelijkheid bij de ander leggen. En achteraf zeggen dat het niet jouw schuld is. Het was immers toch hun spamfilter die het tegenhield?
Maar klantgericht is dat niet. En in het geval van een offerte of voorstel dat je verstuurde snijd je er ook nog mee in je eigen vingers.
Bonustip
Als ontvanger kun je natuurlijk wel wekelijks even in je spambox kijken. Wat ik je ook zou aanraden. Nog niet iedereen heeft de bovenste tip gelezen.