Branche-specifieke ervaring
Wat is jouw voordeel dat wij één van de eerste online marketing bureau's in Nederland waren? We hebben gegarandeerd ervaring in jouw branche. Met inmiddels meer dan 1800 bedrijven te hebben geholpen, durven we dus ook wel te garanderen dat we weten wat er moet gebeuren om van jouw bedrijf een topspeler binnen de branche te maken.
Bekijk hieronder de verschillende branches waar we voor werken:
Uitdagingen in de e-commerce branche
E-commerce is een harde markt geworden. Er is veel aanbod, veel concurrentie en de marges staan onder druk.
Enerzijds is het dus van levensbelang om bovenin mee te draaien op de kanalen waar jouw doelgroep aanwezig is, voornamelijk Google en de verschillende socials. Anderzijds moeten deze bezoekers ook converteren in je webshop.
Alleen die webshops die dat goed voor elkaar hebben kunnen overleven en een winstgevend, gezond bedrijf opbouwen.
Hoe KGOM jou hiermee helpt
Ons ervaren team bij KGOM kent de ins en outs van de e-commerce wereld. Onze oprichter, Karel Geenen, was in 2001 zelfs één van de eerste eigenaren van een succesvolle webshop.
Sinds onze oprichting in 2006 bestaat een groot deel van onze klantenbestand uit e-commercebedrijven. We hebben de markt dan ook zien evolueren van relatief eenvoudig scoren (weinig concurrentie, goedkope kliks) naar een zeer competitieve markt.
Door hier slim op in te spelen zijn onze e-commerceklanten bijna allemaal marktleider of staan ze op zijn minst in de top 3. Dat is ook wel nodig, want voor alle bedrijven die daar buiten vallen is het bijzonder lastig om te overleven.
Door op een slimme en vooral kostenefficiënte manier gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en de verschillende socials zorgen we dat onze klanten de eerste keuze zijn.
Daarnaast zorgen we er met conversie optimalisatie voor dat als de bezoeker eenmaal in de webshop komt ook daadwerkelijk het winkelmandje vult en afrekent. Hierdoor zorgen de investeringen die je doet in online marketing ook voor winst! En dat is waar je als ondernemer uiteindelijk toch van leeft.
Uitdagingen voor showrooms
Verkoop jij producten die klanten willen aanraken en ervaren? En is jouw kundige advies belangrijk voor hun keuze?
In tegenstelling tot vroeger zoekt jouw doelgroep éérst online naar geschikte showrooms om langs te gaan. Ze zijn niet op je site om prijzen te vergelijken, maar om geïnspireerd te worden en zich te laten informeren. Komt jouw website niet naar voren tijdens dit oriëntatieproces, dan zal men ook niet jouw showroom bezoeken.
Of ze jouw showroom bezoeken hangt af van je site en (online) marketing. Aan jou de taak om je te onderscheiden van concurrenten en ervoor te zorgen dat ze héél graag bij jou langskomen.
Hoe KGOM jou hiermee helpt
De meest succesvolle showroomeigenaren hebben één ding gemeen: ze weten exact wie hun klant is en wat zij denken. Dat niet alleen, deze ondernemers begrijpen heel goed welke ‘reis’ een klant aflegt om uiteindelijk tot een aankoop over te gaan.
Oók bij online showroommarketing staat de klantreis centraal. Hier houden wij rekening mee door op het juiste moment, de juiste boodschap via het juiste medium te delen. Elk stukje informatie draagt bij aan één doel: jouw product kopen.
Door de jaren heen hebben we zeer veel ervaring opgebouwd in deze branche. Zo hebben we bijvoorbeeld verschillende tactieken om die bezoeker op je site ook daadwerkelijk in je showroom te krijgen. Veel van deze ervaring vind je trouwens ook terug in onze kennisbank over showroommarketing.
Uitdagingen in de zorg
De zorgsector is uniek in haar behoefte aan empathie en zorgzame communicatie. Het gaat niet alleen om het leveren van diensten of producten, maar ook om het opbouwen van vertrouwen en zekerheid bij de bezoekers.
De zorgsector heeft te maken met specifieke uitdagingen, zoals het communiceren van gevoelige informatie op een empathische manier en tegelijkertijd voldoen aan de regelgeving op het gebied van privacy.
Het is dus zeer belangrijk om vooral veel vertrouwen te geven; het gaat immers om iemands gezondheid.
Hoe KGOM jou hiermee helpt
Alles draait dus om vertrouwen wekken én de juiste informatie te geven. Zeker op het gebied van gezondheid is dit erg belangrijk.
Vertrouwen heeft voor een groot deel te maken met de manier waarop je communiceert, zowel in de advertenties als op de website zelf. Consistentie is daarin heel erg belangrijk. Een duidelijk verhaal, over alle kanalen heen.
Alle uitingen worden dus zeer zorgvuldig uitgewerkt, zowel visueel als qua copywriting. Daarnaast zorgen we met conversie optimalisatie dat we goed meten hoe bezoekers reageren en testen we wat werkt.
Tenslotte is de zorg erg vraaggestuurd. Dat betekent dat veel potentiële klanten starten met het Googelen van hun probleem. Hier spelen we handig op in met een goede SEO strategie, zodat jouw website bovenaan komt te staan als men op zoek gaat naar hun probleem (en de oplossing).
Uitdagingen in de B2B
De grootste uitdaging voor B2B bedrijven is het feit dat de klantreis vaak erg lang duurt. En je moet er dan ook nog maar voor zorgen dat je net op het moment dat ze jou nodig hebben ook naar voren komt.
Je zult er dus in eerste instantie voor moeten zorgen dat men je kent. Daarna moet je er ook nog voor zorgen dat je op het juiste moment een stapje verder gaat. Kortom, een hele uitdaging!
Hoe KGOM jou hiermee helpt
Onze strategie voor B2B bedrijven (dienstverlening of productverkoop) richt zich op het zichtbaar zijn, een autoriteit worden in de ogen van de potentiële klant én op het juiste moment het salesgesprek aangaan.
Het zichtbaar zijn doen we vaak middels Google Ads, een gedegen SEO strategie en bijvoorbeeld het adverteren op LinkedIn. Het eerste doel is dan ook de contactgegevens te verkrijgen.
Een goede contentmarketingstrategie, samen met e-mailmarketing zorgt ervoor dat je als autoriteit wordt gezien. Door het delen van nuttige content gaat men steeds meer vertrouwen krijgen in jouw bedrijf.
Tenslotte zorgen we er met marketing automation voor dat we goed in de gaten houden wanneer men er klaar voor is om gecontacteerd te worden. Door deze combinatie behalen we het succes voor onze klanten en zorgen we dat ze marktleider worden in hun branche!
Uitdagingen in de dienstverlening voor B2C
Wanneer je in de dienstverlenende sector zit voor consumenten is je uitdaging vaak om vooral lokaal, of binnen een bepaalde straal, goed zichtbaar te zijn. Jouw klant start zijn of haar zoektocht vaak via Google, of ze horen van je via social media.
Er is vaak relatief veel concurrentie en de plaatsen in Google zijn erg schaars. De uitdaging is dus om goed lokaal gevonden te worden én er voldoende uit te springen om op te vallen tussen alle andere concurrenten. Een flinke uitdaging.
Hoe KGOM jou hiermee helpt
Allereerst brengen we vooral goed in kaart wie je doelgroep is en binnen welke straal zij bereid zijn om voor jou te kiezen. Op basis van deze data ontwikkelen we een strategie waarbij we zorgen dat jouw bedrijf op de juiste zoektermen bovenaan komt te staan.
De klantreis is vaak relatief kort, wat betekent dat tussen het moment van zoeken (of de behoefte aan jouw dienst) en de daadwerkelijke uitvoering meestal slechts enkele dagen zit.
Dit betekent dan ook dat we ons vooral richten op de zogenaamde hoge intentie zoekwoorden. Hiervan weten we namelijk dat de kans op conversie het grootste is. Dit doen we met bijvoorbeeld Google Ads. Daarnaast zorgen we er ook voor dat je bovenaan wordt weergegeven in de zogenaamde gratis lokale zoekresultaten met een goede lokale SEO strategie.
Op deze manier weten we zeker dat als een potentiële klant die klaar is om jouw dienst af te nemen op zoek gaat jouw website bovenaan staat, en ze niet om je heen kunnen.
Enkele voorbeelden van bedrijven waar we voor werken:
Slotenmakers, verhuisbedrijven, verhuurbedrijven, architecten, hoveniers, sauna's, schoonheidsverzorging, uitvaart, fietsenmakers, autobedrijven, opleidingscentra, fysiotherapeuten, mondverzorging, protheses, fotografie, boekhoudkantoren, belastingadvies, hotels, stukadoors, dakbedekking, dierenartsen.
Uitdagingen in de finance
Finance is, net als de zorg overigens, uniek in haar behoefte aan empathie en zorgzame communicatie. Het gaat niet alleen om het leveren van diensten of producten, maar ook om het opbouwen van vertrouwen en zekerheid bij de bezoekers.
Binnen finance heb je te maken met specifieke uitdagingen, zoals het communiceren van gevoelige informatie op een heldere manier en tegelijkertijd voldoen aan de regelgeving op het gebied van privacy.
Aangezien het om iemands centen gaat, is vertrouwen uitermate belangrijk!
Hoe KGOM jou hiermee helpt
Alles draait dus om vertrouwen wekken én de juiste informatie te geven. Zeker op het gebied van finance is accuraatheid erg belangrijk.
Vertrouwen heeft voor een groot deel te maken met de manier waarop je communiceert, zowel in de advertenties als op de website zelf. Consistentie is daarin heel erg belangrijk. Een duidelijk verhaal, over alle kanalen heen.
Alle uitingen worden dus zeer zorgvuldig uitgewerkt, zowel visueel als qua copywriting. Daarnaast zorgen we met conversie optimalisatie dat we goed meten hoe bezoekers reageren en testen we wat werkt.
Daarnaast is data voor veel financebedrijven ontzettend belangrijk. We zorgen er dan ook voor dat alles goed meetbaar is, zodat je intern deze data kunt gebruiken en we er samen op kunnen sturen.