Online marketing updates – week 31 – 2020

Petra
30/7/2020
Nieuws
X
min leestijd
Petra
30/7/2020
Nieuws
X
min leestijd

Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nóg beter zichtbaar te maken. In de vorige update hadden we het over meer features in Google Ads, de Pinterest guide en consumentenbestedingen. Deze week hebben we weer enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

Nóg relevantere advertenties

Met een responsive advertentie in Google Ads vul je een aantal koppen en omschrijvingen in. Vervolgens gaat Google voor jou aan de slag om te testen welke advertenties het beste werken. Om deze advertenties nog relevanter te maken heeft Google iets nieuws: je kunt dynamisch een locatie toevoegen. Dit is natuurlijk heel relevant voor showrooms! Zo kun jij je klanten een persoonlijke advertentie voorschotelen als zij bijvoorbeeld zoeken op ‘’showroom keukens Deventer’’ of ‘’showroom keukens Apeldoorn’’. Dit kan je ook doen met een land of provincie. Wil je weten hoe vaak deze functie is gebruikt in jouw advertentie? Bekijk dit in je rapporten. Met deze dynamische locatie toevoegingen kun jij nog meer klanten triggeren om door te klikken op jouw advertentie.

Lees meer over de feature: locatie toevoegen.

45% van de consumenten verandert van merkvoorkeur

De coronacrisis zorgt bij 45% van de consumenten voor een verandering in hun merkvoorkeur. Consumenten geven aan dat zij minstens één merk hebben ingeruild voor een ander merk naar aanleiding van de coronacrisis. Daarvan zegt 62% dat deze verandering permanent is. De reden hiervan is onder andere dat zij veiligheid en gezondheid belangrijker zijn gaan vinden. Van alle ondervraagden zegt 90% dat zij de voorkeur geven aan een bedrijf dat veiligheid waarborgt door middel van voorzorgsmaatregelen. Belangrijk is dus om als bedrijf te blijven communiceren over hoe je omgaat met de gezondheid van je medewerkers en die van je klanten, door dit op te nemen in al je marketinguitingen. Zo kun je aangeven dat je een maximum aantal mensen hanteert in je showroom of dat je medewerkers handschoenen dragen.

Lees meer uitkomsten van het onderzoek van Ketchum.

Dit was het nieuws van deze week. Check onze blog volgende week weer voor alle nieuwe ins en outs op het gebied van online marketing.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier