Online marketing updates – week 30 – 2020

23 juli, 2020
Update, Upgrade, Board, Renew, Improve, Improvement

Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nóg beter zichtbaar te maken. In de vorige update hadden we het over de uitgebreide weergave van search resultaten en Instagram. Deze week hebben we weer enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

Meer features in Google Ads onderweg

New Customer Acquisition_.png

Het aankoopproces wordt door de jaren heen steeds complexer. Mensen gebruiken meerdere kanalen, zoeken op meerdere zoektermen en doen veel aan vergelijken. Google geeft aan dat 85% van de mensen de aanwezigheid van productinformatie en foto’s belangrijk vindt voor de keuze welk merk of welke webshop zij kiezen. Google komt daarom met nieuwe features voor Ads in Google Search, Shopping en Display zodat je meer informatie kan meegeven in je advertentie. Lees hieronder welke nieuwe functies je over een tijdje kan gebruiken.

We hadden het al eerder over de afbeeldingextensie in Google Ads. In de Verenigde Staten kun je nu ook gebruikmaken van extra highlights, zoals ‘’Gratis en snelle verzending’’ wat naar onderzoek het conversiepercentage met zo’n 9% kan verhogen. Later wil Google zelfs gaan testen met een caroussel shopping advertentie. Momenteel kan je aan een Smart Shopping campagne geen doelgroep toevoegen. Hier komt in de toekomst verandering in, want Google wil later dit jaar de keuze toevoegen om deze campagne alleen op nieuwe klanten te kunnen richten.

Lees meer over deze update in Google Ads.

Pinterest Guide

Wellicht heb je ons artikel over Pinterest gelezen. Hierin leggen we uit hoe Pinterest werkt en hoe je het kan inzetten voor jouw showroom. Wil je je meer verdiepen in Pinterest? Pinterest heeft recent een gids gepubliceerd waarin in 46 pagina’s wordt uitgelegd hoe Pinterest kan bijdragen aan meer omzet. Ze leggen onder andere uit hoe je Pinterest als full funnel oplossing kan gebruiken.

Lees de Pinterest guide.

Wisselende online consumentenbestedingen in eerste kwartaal

De totale online bestedingen daalden voor het eerst in jaren met -4% naar € 6,0 miljard. Het aantal online aankopen steeg wel, met 8% naar 69 miljoen. De reisbranche heeft het uiteraard zwaar gehad zoals verwacht. De online bestedingen aan IT zaten in een stijging met 38%, Sport en Recreatie  met +34%, Home & Living  met +30% en Food/Nearfood met +23%. Ook wordt een mobielvriendelijke website nóg belangrijker. Vorig jaar kocht 37% van de kopers via hun mobiel en dit kwartaal is dat alweer 42%. Het complete rapport is voor leden van de Thuiswinkel te downloaden op https://www.thuiswinkel.org/


Dit was het nieuws van deze week. Check onze blog volgende week weer voor alle nieuwe ins en outs op het gebied van online marketing.

Ben jij een showroom- of winkeleigenaar?

Speciaal voor jou heb ik een e-book geschreven met online marketing tips om meer klanten naar jouw showroom of winkel te krijgen. Deze bied ik je gratis als download aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *