Doelgroepsegmentatie

22 juni, 2018

Doelgroepsegmentatie is wanneer je de doelgroepen verder verdeelt. Dit doe je bijvoorbeeld wanneer de doelgroep te groot is of wanneer er grote onderlinge verschillen zijn. Er zijn verschillende vormen van doelgroepsegmentatie. De segmentatie die je gaat inzetten moet echter wel interessant zijn, en je moet de eventuele kosten weer terug kunnen verdienen. Je kunt onder andere segmenteren op geografisch vlak (land, plaats, postcode etc.), demografisch vlak of op levenscyclus (getrouwd, vrijgezel, etc.).

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Karel Geenen is de medeoprichter van KGOM. Sinds 2001 is Karel actief binnen de online marketing. In de eerste jaren als webwinkeleigenaar. Daarna is Karel zijn kennis gaan inzetten om andere bedrijven verder te helpen op online marketing gebied. Inmiddels bestaat er naast KGOM, een online marketing agency en academy, ook A Digital You waarmee we de werving en selectie van online marketeers verzorgen.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *