Karelgeenen.nl wordt KGOM.nl

door | 23 juli 2018 | Algemeen/Persoonlijk

Zoals je misschien al had gezien of gelezen via de nieuwsbrief zijn we sinds een aantal weken in een compleet nieuw jasje. Dat niet alleen, ook de domeinnaam, het logo, de academy en de backend zijn rigoureus aangepakt.

In dit artikel wil ik graag uitleggen wat we precies gedaan hebben en met welke reden, en wat je daarnaast nog van ons kunt gaan verwachten.

De reden waarom we alles hebben omgezet

Persoonlijk ben ik het blog karelgeenen.nl in 2006 alleen gestart. Al snel kwam mijn compagnon aan boord (Henk Jan) en zijn we naast het blog een online marketing bureau gestart. Oorspronkelijk op een apart domein en een aparte naam: Yargon.

Sinds 2010 kwam daar nog een nieuwe tak bij: Yoozie. Dit was een typische membership website waar ondernemers premium content konden vinden en later is dit een cursusomgeving geworden.

Al snel kwam het gevoel dat we niet maximaal van elkaars kracht konden profiteren en zijn we langzaam aan alles gaan samenvoegen (rond 2013).

In eerste instantie was dit op het domein karelgeenen.nl met daarbij drie verschillende onderdelen: KG Blog, KG Academy en KG Bureau. Hoewel het nu al meer één was waren we nog steeds niet helemaal tevreden.

Halverwege vorig jaar (2017) zijn Hanno (onze directeur) en ik begonnen met het uittekenen van de plannen om er echt daadwerkelijk één sterk merk van te maken. Want dat is uiteindelijk de reden geweest van deze aanpak.

KGOM Succesmodel


Iets anders wat heeft meegespeeld is dat we de werkwijze die wij hanteren binnen onze agency veel prominenter in beeld wilden laten komen. Deze unieke werkwijze waar we onze klanten succesvol mee maken moet het centrale punt worden waar alles aan wordt opgehangen.

We zijn overigens erg blij met hoe het succesmodel en de bijbehorende pagina uiteindelijk uit de verf is gekomen.

Door dit model ook centraal te stellen slaan we twee vliegen in 1 klap. Enerzijds brengen we onze werkwijze, waar we heel trots op zijn, veel beter in beeld en anderzijds hebben we een duidelijke kapstok waar we onze content aan op kunnen hangen.

In de loop der jaren hebben we namelijk flink wat content ontwikkeld, en soms werd het lastig om door de bomen het bos nog te zien. Zowel voor onszelf als voor onze bezoeker.

De daadwerkelijke overgang: drie onderdelen

De daadwerkelijke overgang bestond uit drie onderdelen:

#1 Nieuwe naam

Allereerst hebben we gekozen voor een nieuwe naam. De originele website is in 2006 in eerste instantie door mijzelf opgericht, het was een “persoonlijke” blog. Het was toen dus ook logisch om de website naar mezelf te vernoemen (Karelgeenen.nl).

Zoals ik in de inleiding al schreef zijn er in de loop der jaren een aantal bedrijven rond het blog gebouwd. Ik ben dus ook niet meer alleen en we hebben inmiddels een heel tof team.

Een paar jaar geleden hebben we al de overstap gemaakt naar KG Online Marketing. Vanaf nu hebben we beslist om de naam om te dopen naar KGOM (Karel Geenen Online Marketing). Door deze korte en krachtige naam te gebruiken kunnen we ons herkenbaar opstellen richting de buitenwereld.

#2 Nieuwe domeinnaam

Een nieuwe domeinnaam was wat mij betreft het meest spannende onderdeel. Al ruim 12 jaar bestaat de domeinnaam Karelgeenen.nl, en om die dan zomaar even om te zetten vereist toch wel wat planning (en lef ook eerlijk gezegd). Want we willen de goede posities in Google uiteraard niet verliezen.

Maar zoals ik zelf ook iedereen probeer te leren, je moet de bezoekers centraal stellen. En het zou heel erg ongebruiksvriendelijk en verwarrend zijn als de nieuwe naam KGOM is maar de domeinnaam nog Karelgeenen.nl zou zijn.

Sinds een aantal weken zijn we dus ook overgestapt op de nieuwe domeinnaam: kgom.nl.

Binnenkort zal ik een uitgebreid artikel schrijven over onze ervaringen met de verhuizing van de domeinnaam en alle content want het was geen simpele klus.

#3 Nieuwe huisstijl / website

De afgelopen maanden hebben we ook veel samengewerkt met onze partners Vazquez (design) en Trifix (ontwikkeling). Bij deze willen we beide partijen ook hartelijk bedanken voor de tijd en energie die zij hierin hebben geïnvesteerd! Want bij dit alles hoort uiteraard ook een nieuwe huisstijl en nieuwe website.

Hieronder kun je zien hoe Vazquez dit heeft aangepakt:

We zijn erg trots op de nieuwe huisstijl en de bijbehorende website.

Maar niet alleen de voorkant is aangepakt, ook aan de achterkant is ontzettend veel aangepast. Zo zijn bijvoorbeeld alle losse websites (WordPress) samengevoegd naar één WordPress-installatie. Gezien de omvang en complexiteit was dit een zeer lastige klus die veel planning en tijd heeft gekost.

Zo is bijvoorbeeld de Academy helemaal geïntegreerd. Dit was namelijk eerst een losse installatie. En nieuwe wijzigingen doorvoeren was in het verleden niet eenvoudig omdat je dan drie verschillende websites moest aanpassen.

Daarnaast is ook de complete marketing automation, chatbot en membershipfunctie geïntegreerd. Over deze laatste onderdelen zal ik de komende tijd nog wel vaker bloggen want hier zijn veel interessante learnings uit voortgekomen.

Tot slot

We hopen dat jullie als bezoeker ook blij zijn met deze nieuwe ontwikkeling want uiteindelijk is ons doel om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen. Het was een intensieve periode voor ons aan de achterkant, wat je misschien ook wel hebt gemerkt aan de lagere frequentie van nieuwe content die wij hebben ontwikkeld.

Vanaf nu staat ons hernieuwde merk en de nieuwe website en hebben we als doel om jou voortaan weer meerdere keren per week van de beste artikelen en content te gaan voorzien!

Nader kennismaken?

Wil je graag meer informatie over onze dienstverlening en weten wat wij voor jouw showroom kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op. Bellen mag uiteraard ook: 085 208 21 00.

2 Reacties

  1. Ingrid -

    Dag Karel en team, wat ene prachtige beweging hebben jullie gemaakt ! Ik ben geen klant van jullie, enkel iemand die tips oppikt en van daaruit nu een nieuw type bedrijfsactiviteit opzet, met anderen ditmaal…en dat vraagt om een ander marketing- en communicatieaanpak. We zijn nu nog in de opstartfase maar ongetwijfeld kom ik wel eens aankloppen bij jullie als de tijd er rijp voor is. Succes ermee !

    Antwoord
  2. Mathieu Raemaekers -

    Succes toegewenst!

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *