Online Marketing Updates – week 21 – 2020

22 mei, 2020

Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nòg beter zichtbaar te maken. Deze week hebben we daarom enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

Het geheim van een goed presterend artikel

Een goed artikel schrijven is een hele kunst. Het onderwerp, lengte van de tekst, relevantie en schrijfstijl zijn allemaal factoren die bepalen of je artikel veel gelezen gaat worden of niet. Wellicht schrijf je zelf regelmatig artikelen voor je showroom of heb je het geprobeerd maar lukte het niet om het succesvol te maken.

Semrush heeft recent een onderzoek gepubliceerd waarin ze de best presteren artikelen hebben geanalyseerd en het geheim van een goed presterend artikel met ons delen. Kort samengevat bevat een succesvol artikel:

  • Minimaal 3000 woorden (3x meer verkeer, 4x meer gedeeld en 3,5 meer backlinks)
  • Lange titel van minimaal 14 woorden
  • Een titel met daarin ‘’x tips/manieren/ideeën’’ (2x meer gedeeld)
  • Een onderwerp  waarin je uitlegt hoe iets werkt dus een ‘’How to’’ artikel
  • Gebruik veel kopteksten, Zo weet de lezer waar de tekst over gaat zonder deze gelijk te lezen
  • Een lijst met elk onderdeel 500 woorden (4x meer verkeer en 2x meer gedeeld)

Lees meer

Linkedin stories

We kennen allemaal de instagram stories en de facebook verhalen. Linkedin kon dan natuurlijk niet achterblijven. Zij hebben nu dus Linkedin Stories gelanceerd. Dit geeft je de mogelijkheid om je relaties op een informele manier op de hoogte te houden van wat er in je bedrijf speelt.

Richt jij je (deels) op de b2b markt? Laat bijvoorbeeld zien in een video met welk huidig project je nu bezig bent, of deel wat handige tips die te maken hebben met jouw product. Hou het wel professioneel en deel geen overdreven persoonlijke informatie, je zakelijke relaties hebben daar niets aan.

Lees meer

Facebook shop

Vorige week scheven we al over de samenwerking tussen Pinterest en Shopify. Bij Facebook zitten ze ook niet stil. Je kon al een winkelpagina aanmaken op Facebook maar dit vinden zij niet genoeg. Zij gebruiken voortaan één webshop die op alle platformen, dus Instagram, facebook én whatsapp hetzelfde werkt.

De functie is nu gestart met Facebook en Instagram maar komt later ook naar whatsapp en FB Messenger. De functie wordt de komende maanden wereldwijd uitgerold en komt beschikbaar voor alle bedrijven op Facebook. Het beste van deze functie is dat het geheel gratis is!

Lees meer

Ben jij een showroom- of winkeleigenaar?

Speciaal voor jou heb ik een e-book geschreven met online marketing tips om meer klanten naar jouw showroom of winkel te krijgen. Deze bied ik je gratis als download aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *