Online marketing updates – week 42 – 2020

15 oktober, 2020

Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nóg beter zichtbaar te maken. In de vorige update hadden we het over de uitgebreide weergave van search resultaten en Instagram. Deze week hebben we weer enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

Lokale diensten-advertenties

We hebben het al eerder gehad over de mogelijkheden die Google biedt om de lokale ondernemers te helpen. Vandaag hebben we daar nog een mogelijkheid bij gekregen: lokale diensten-advertenties. Dit zijn advertenties voor lokale bedrijven die diensten aanbieden. Als jouw showroom zich ook focust op een dienstverlening, zoals reparatie of installatie, kun je deze diensten nu meer promoten via de lokale diensten-advertenties. Je betaalt alleen voor mensen die rechtstreeks contact met jou opnemen. Als je je aanmeldt voor de lokale diensten-advertenties en het verificatieproces voltooit, krijg je de badge ‘’Googlebescherming’’. Met deze badge garandeert Google dat het bedrijf betrouwbaar is. Dus stel dat een klant ontevreden is, dan kan Google een terugbetaling doen. Het geeft de klant dus een gerust gevoel. Ben je enthousiast geworden en wil je het zelf uitproberen of meer informatie? Bekijk het nieuwsbericht van Google over de lokale zoekadvertenties.

Google Ads Insights

Misschien ken je Google Trends wel, een tool om te kijken of de vraag naar een bepaald onderwerp is toegenomen of afgenomen over de afgelopen jaren. Voor Google Ads komt er een pagina die jou vertelt wat de laatste trends zijn in het zoekgedrag van jouw doelgroep.

Deze pagina vertelt jou bijvoorbeeld naar welk zoekwoord er meer gezocht wordt, welke concurrent een hoger vertoningsaandeel heeft gekregen of naar welk onderwerp er de komende tijd meer vraag komt. Deze functie is momenteel nog een bètafunctie en wordt de komende tijd uitgerold.

Lees hier meer over Google Ads Insights pagina.

Plan je pins in met Coosto

In Nederland heeft Pinterest zo’n 3,5 miljoen gebruikers, waarvan 89% het gebruikt om aankoopbeslissingen te maken. De afgelopen tijd zagen we een groei in de vraag naar alles wat met wonen te maken heeft, zoals decoratie en tuinideeën. Met een kanaal zoals Pinterest is het slim om regelmatig pins te plaatsen en niet direct in één keer al je pins online te gooien. Dit is niet goed voor het algoritme van Pinterest. Coosto heeft als eerste social media software de mogelijkheid om je pins in te plannen. Als eerste tool van Nederland maakt Coosto het mogelijk om je pins in te plannen, te publiceren en te analyseren. Wil je meer informatie over deze nieuwe functie? Lees meer over pins inplannen met Coosto.


Dit was het nieuws van deze week. Check onze blog volgende week weer voor alle nieuwe ins en outs op het gebied van online marketing.

Ben jij een showroom- of winkeleigenaar?

Speciaal voor jou heb ik een e-book geschreven met online marketing tips om meer klanten naar jouw showroom of winkel te krijgen. Deze bied ik je gratis als download aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *