Zijn jouw call-to-actions wel geoptimaliseerd?
Je besteedt vaak heel veel aandacht aan je online marketing campagnes, teksten op je landingspagina's enz. Je investeert hier vaak veel tijd en geld in, toch?
Maar...
Een vaak over het hoofd gezien onderdeel van online marketing is de kracht van een effectieve call-to-action (CTA). Een sterke CTA kan het verschil maken tussen een bezoeker en een lead of klant.
Helaas wordt hier vaak niet zoveel aandacht aan besteed.
Tips voor goede CTA's
Hier zijn een paar tips om je CTA's te optimaliseren:
• Ben duidelijk: Vertel precies wat je wilt dat de gebruiker doet, zoals "Download ons gratis e-book" in plaats van alleen "Klik hier".
• Gebruik actieve taal: Actieve werkwoorden zoals 'ontdekken', 'beginnen', 'leren', trekken meer aandacht.
• Urgentie: Geef een goede reden om nu te klikken, zoals "Meld je vandaag aan" of "Beperkte aanbieding".
Bonustip
Zorg dat je regelmatig testen draait met je call-to-actions. Een goede en snelle manier is om hier je Google Ads voor te gebruiken. Je kunt hier namelijk snel en veel goede data verzamelen. Kijk welke call-to-actions goed werken in je Google Ads, en probeer deze dan door te vertalen naar de call-to-actions op je website.