Bijna iedereen zal je vertellen dat je als webwinkelier aanwezig moet zijn op de verschillende social media netwerken. Want social media is immens.Echter gaan we kijken naar de praktische invulling van social media en e-commerce, dan blijft het eigenlijk aardig stil. Social media is op dit moment vooral interessant om "aanwezig" te zijn in je doelgroep, te voelen wat er leeft en hier op in te spelen.Toch zijn er al enkele interessante ontwikkelingen waarmee social media misschien ook wel direct voor meer omzet kan zorgen. Zoals de onderstaande tool...
Finz.it: Sociale promotie gericht op conversie
Akif Gumussu, van Aquive, bracht mij op de hoogte van Finz.it. Een in potentie interessante tool voor webwinkeliers. In de onderstaande video wordt uitgelegd wat Finz.it doet:
Verder schreef Akif mij het volgende:
De service is redelijk nieuw en zeker ook erg origineel. Het mooie is dat klanten direct iets terug krijgen van de webwinkel voor het inzetten van zijn of haar sociale netwerk.Even bekijken hoe het werkt kan bijvoorbeeld hier via de grote rode knop: http://www.ihoesjes.nl/home-page-producten/netcase-rood.html
Wat vind jij? De moeite waard om te testen?
Persoonlijk denk ik dat dit interessante genoeg is om te testen. Al kleven er denk ik ook een aantal nadelen aan. Er is nu bijvoorbeeld een extra actie vereist van de klant.Wat denken jullie?
