Vandaag heb ik een praktische tip voor je social media, en dan met name Facebook Messenger.
Vind je het soms lastig om alle berichten bij te houden die binnenkomen op Messenger?
In de praktijk gebeurt het nog wel eens dat je dergelijke berichten mist. Want zeg nu zelf: je moet je mailbox al bijhouden, je telefoon, LinkedIn, klantenservice enz.
De oplossing? Een automatisch bericht waarin je bijvoorbeeld aangeeft dat ze kunnen bellen of mailen naar ... Of waar je een link naar je contactpagina o.i.d. in plaatst.
Instellen is eenvoudig:
1. Ga naar je zakelijke postvak in op Facebook;
2. Klik midden bovenaan op de knop automatiseringen;
3. Kies Expressantwoord
4. Vul je bericht in
Let op, je hebt 500 tekens, dus probeer kort en bondig te zijn.
Extra tip: je kunt het bericht ook personaliseren door bijvoorbeeld iemands voornaam te gebruiken.
Is dit ideaal? Nee, misschien niet. Idealiter beantwoord je de vraag rechtstreeks op het platform zelf. En ergens is het ook niet heel klantgericht, want je legt de verantwoordelijkheid weer bij de vraagsteller neer. Maar een dergelijk expressbericht is nog altijd veel beter dan helemaal geen bericht en daardoor potentiële klanten of servicevragen mislopen!