Nieuwe optie in Google Adwords: Gedeelde Budgetten

Karel
19/9/2012
Google Ads
X
min leestijd
Karel
19/9/2012
Google Ads
X
min leestijd

Google Adwords krijgt een nieuwe optie, om je budget makkelijker te beheren en verdelen over verschillende campagnes.Dit geeftt marketeers de mogelijkheid om in een keer een maximum budget in te stellen voor verschillende advertentiecampagnes. Het is maar een kleine verbetering, maar wel één die gebruikers zal toelaten hun budget effectiever in te zetten en flexibeler te reageren als een campagne het beter doet dan verwacht.

Constant monitoren niet meer nodig

Tot nu toe moest de adverteerder zelf het budget verdelen over zijn lopende campagnes. Als één campagne het erg goed doet en in een andere campagne blijft er geld over dan zou de marketeer een kans missen om te profiteren van een goed lopende campagne. Adwords zal vanaf nu de mogelijkheid bieden om automatisch het budget van die een goed lopende campagne te verhogen, zolang het totale budget maar onder het vastgestelde maximum blijft.“Door gebruik te maken van 'Gedeelde Budgetten' worden de budgetten automatisch aangepast, zodat je niet constant elke individuele campagne hoeft te monitoren," aldus Vidya Iyer van Ads Engineering.Op de Google Adwords hulp-pagina wordt uitgelegd hoe deze optie werkt en hoe je dit kunt instellen. "Gedeelde budgetten zullen het makkelijker maken om bestedingen aan Adwords in te passen in je totale marketing-budget. En het kan je helpen tijd te besparen en betere AdWords resultaten te behalen." aldus Lyer.

Tip van Google

AdWords gebruikers meldden drie weken geleden al dat ze de Shared Budget-optie zagen staan, deze was echter niet voor iedereen beschikbaar. Een Google medewerker gaf op dat moment echter al een belangrijke tip: "Zorg ervoor dat bij iedere campagne dezelfde weergave opties zijn ingesteld. Dit is belangrijk, omdat anders een campagne die een snellere weergave heeft dan de rest, het budget er sneller doorheen jaagt dan de andere campagnes. Het gevolg zou kunnen zijn dat de andere campagnes stilvallen omdat ze geen budget meer hebben."

Nog niet voor iedereen

Google meldt op de help pagina dat de optie nog niet voor iedereen beschikbaar is. Wanneer dit zover is, is nog niet bekend.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier