Nieuw in AdWords: alleen bellen advertentie

Karel
5/3/2015
Google Ads
X
min leestijd
Karel
5/3/2015
Google Ads
X
min leestijd
Praktijkcase

Sinds kort heb je binnen Google AdWords de mogelijkheid om te adverteren met "alleen bellen-advertenties".Dit biedt natuurlijk nieuwe mogelijkheden die wij (KG Bureau) direct toegepast hebben voor een nieuwe klant Fontana, omdat dit zeer goed aansluit bij hun doelgroep.Aan de hand van het praktijkvoorbeeld van Fontana geef ik uitleg hoe jij deze nieuwe advertentievorm zelf in kunt zetten en de nieuwe mogelijkheden die dit biedt.

Genereer belverkeer via AdWords

De alleen bellen-advertentie is nieuw en in tegenstelling tot de traditionele advertenties puur gericht op het genereren van telefonisch verkeer in plaats van bezoekers naar websites.

Voorbeeld Adwords alleen bellen-advertentie

Zoals je in het voorbeeld kunt zien, krijgt het telefoonnummer de prominentste plaats in de advertentie. Deze is ook aanklikbaar, zodat er direct gebeld kan worden.De URL van het bedrijf wordt ook vertoond, maar dit is puur om te laten zien van wie de advertentie afkomstig is, voor vertrouwen, deze is verder ook niet aanklikbaar.Als je aan wilt sturen op telefonisch verkeer, dan adviseren je wij je om gebruik te gaan maken van de alleen bellen-advertentie. Test het op zijn minst!Je kunt natuurlijk nog steeds gebruik maken van de advertentietekst of oproepextenties om je telefoonnummer te tonen. Maar in vergelijking met de alleen bellen-advertentie is het telefoonnummer een stuk minder prominent aanwezig.

Snelle conversie en persoonlijke verkoop

Direct telefonisch contact met de klant blijft natuurlijk een van de meest directe vormen van verkoop, het is persoonlijk en stelt je in staat de beller direct te helpen en te overtuigen. Alleen dat al kan een reden voor jou zijn om ook de alleen bellen-advertentie in te gaan zetten.Tip: vergelijk het conversiepercentage van het aantal websitebezoekers dat een doel heeft bereikt (offerte / aankoop) met dat van je telefonisch verkeer. Zo kun je achterhalen wat goed werkt in jouw werkomgeving.In het geval van Fontana heeft het ook een andere reden, namelijk de communicatie aan laten sluiten op hun doelgroep.Fontana biedt kuurreizen en vitaliserende gezondheidsvakanties en richt zich daarmee op de wat oudere doelgroep. Uit ervaring weet Fontana dat haar klanten steeds meer online zoeken naar dit soort vakantiereizen, maar ook graag telefonisch contact zoeken om informatie op te vragen of te boeken.Dubbele reden dus voor ons om de alleen bellen-advertentie direct in te zetten voor Fontana.

Zo stel je de alleen bellen advertentie in

Voor de AdWords campagnes die gericht zijn op meer contactmomenten en waar veel mobiele gebruikers op binnenkomen, kun je een nieuwe advertentie aanmaken.Ga hiervoor naar het tabblad advertenties en klik op “+ Advertentie" en vervolgens kun je kiezen voor “Alleen bellen-advertentie".

AdWords alleen bellen advertentie aanmaken

Hierna vul je onderstaande velden in.

AdWords alleen bellen advertentie instellen

De advertentie komt er dan uit te zien, zoals de afbeelding aan het begin van dit artikel.

Tips:

  • Laat in de beschrijvingsregel zien dat je weet dat de gebruiker de advertentie bekijkt vanaf zijn mobiel. Dit geeft vertrouwen, omdat je laat zien dat je jouw boodschap aanpast aan het medium waarop de ontvanger het leest.
  • Stel per campagne de tijden in wanneer de advertenties worden getoond. Houd daarbij rekening met je telefonische bereikbaarheid!
  • Stel je biedingen per campagne specifiek in om meer telefonische contactmomenten te genereren en alleen te focussen op de mobiele gebruikers. Dit doe je door het bod voor mobiele gebruikers hoger in te stellen.

Hulp nodig, neem dan gerust contact op met ons of laat hieronder je reactie achter.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier