De meeste bedrijven en ondernemers die bezig zijn met marketing kennen Google Ads wel. Maar ben je ook op de hoogte van Bing Ads? Hier zit namelijk een hele markt achter, waar je slim gebruik van kunt maken. Bing Ads is in beheer van Microsoft. Microsoft is ´s werelds grootste softwarebedrijf en staat hoog op de lijst van bedrijven met de hoogste beurswaarde ter wereld. Op dit moment is de beurswaarde van Microsoft 2.31 miljard USD. Een belangrijke speler in het veld dus! In deze blog geef ik een aantal voordelen die je bij het gebruik van Bing Ads.
Lage CPC en hoge CTR
Met een marktaandeel van ongeveer 7% lijkt het niet interessant om te adverteren via Bing Ads, maar doordat veel ondernemers dit denken ligt het aantal concurrenten een aanzienlijk stuk lager dan bij Google Ads. Dit zorgt ervoor dat bijvoorbeeld de CPC (cost per click) een stuk lager ligt en de CTR (klikfrequentie) een stuk hoger. Dit betekent dat als je een goede Bing Ads Campagne opzet, je conversiepercentage een stuk hoger is.
Zet eenvoudig gerichte campagnes in
Een ander voordeel dat je hebt op Bing Ads is dat het inrichten van de campagnes bijna op dezelfde manier gaat als dat van Google Ads. Je hoeft niet een hele nieuwe campagne op te zetten. Je kunt in principe de campagne uit je Google Ads account gewoon kopiëren. Naast dat het inrichten hetzelfde is, heb je voor het targeten veel specifieke instellingen. Je kunt dus je campagnes veel gerichter inzetten. De mensen die op Bing zoeken zijn over het algemeen vaker op zoek naar een product, dienst of informatie.
Profiteer van de naamsbekendheid van anderen
Nog een voordeel aan Bing Ads is dat ze een systeem hebben waarmee je kan profiteren van de naamsbekendheid van anderen. Wat Bing Ads namelijk doet, is dat ze bij een specifieke zoekopdracht (bijvoorbeeld ‘Ikea’) ervoor zorgen dat er bovenaan de lijst ook een aantal soortgelijke bedrijven staat. Dus als je in een branche zit waar veel op gezocht wordt, zul je veel vaker worden vertoond, omdat je ook wordt vertoond als mensen zoeken naar je concurrent.
De stijgende lijn van Bing Ads
In de inleiding van deze blog heb ik iets over het marktaandeel van Bing Ads verteld, namelijk dat die nu rond de 7% is. Maar als we kijken naar bijna 10 jaar geleden was dat marktaandeel maar 3,8%. Het marktaandeel is sinds 2014 dus bijna verdubbeld. Deze stijgende lijn zal hoogstwaarschijnlijk vastgehouden worden. Als je zorgt dat je nu al goed in de ranglijsten komt te staan, kan je hier in de loop der jaren heel veel voordeel uit halen. Daarbij is Bing Ads afkomstig van Microsoft en Microsoft zit tegenwoordig op een groot deel van alle laptops, computers en spelcomputers. Daardoor worden via deze laptops en computers de zoekopdrachten standaard door Bing Ads uitgevoerd.
Start met Bing Ads
Als je de feiten en voordelen zo naast elkaar legt, zijn er dus genoeg redenen om te beginnen met Bing Ads. Wil je hiermee van start of wil je er eerst meer over te weten komen? We helpen je bij KGOM graag verder! Neem gerust contact met ons op. Dat kan via de website, via e-mail of telefoon.