De logische maar vaak ontkende Google rankingfactor

Karel
17/9/2015
Karel
17/9/2015
Zoekmachine optimalisatie
X
min leestijd

Afgelopen vrijdag heeft Moz weer een interessante Whiteboard Friday gepubliceerd genaamd The Impact of Queries, Long and Short Clicks, and Click Through Rate on Google's Rankings.Rand heeft het hier over de zogenaamde gebruikersdata die Google gebruikt om rankings te bepalen. Het is een onderwerp waar ik al jaren heilig in geloof maar wat vaak wordt genegeerd omdat het lastig te bewijzen is.

De video

Hieronder zie je integraal de video die Rand heeft gepost:

Gebruikersdata als rankingfactor

Rand heeft het hier dus over zaken als bouncepercentage en doorklikpercentage binnen de zoekresultaten. Dit zijn in mijn ogen altijd rankingfactoren geweest. Of beter gezegd, het zijn zaken waar je je als ondernemer op moet focussen. Je wil dat er zoveel mogelijk mensen doorklikken op jouw resultaat en je wil dat mensen ook daadwerkelijk vinden wat ze zoeken (en dus niet meteen terugklikken naar Google).Mijn filosofie is dat wat wij kunnen bedenken waarmee we rankings zouden kunnen bepalen dat de knappe koppen bij Google dit al lang bedacht hebben. Dit geldt dus ook voor bijvoorbeeld het bouncepercentage als men op een resultaat klikt.Wat voor jou als ondernemer vooral belangrijk is om te onthouden van deze video is dat wanneer je aan de slag gaat met een holistische aanpak en je SEO dus binnen de totale marketingstrategie plaatst je je geen zorgen hoeft te maken over het algoritme van Google.Je bent ze dan immers altijd een stapje voor...

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier