Beïnvloedingsstrategie

Karel
22/6/2018
Termen
X
min leestijd
Karel
22/6/2018
Termen
X
min leestijd

Een beïnvloedingsstrategie is een bepaalde manier waarop je mensen bereikt, of een systeem waar je daarbij gebruik van kunt maken. Hoogleraar Psychologie en Marketing Robert Cialdini beschrijft zes wetenschappelijk bewezen beïnvloedingsstrategieën: 1 wederkerigheid (iets weggeven om ook iets terug te krijgen); 2 commitment en consistentie (als mensen eenmaal ja hebben gezegd op een klein verzoek, is de kans groot dat ze ook ja zeggen op een groter verzoek); 3 sociale bewijskracht (mensen kijken naar wat andere mensen in een bepaalde situatie doen en doen dit na); 4 sympathie (mensen zeggen graag ja tegen personen die ze aardig vinden); 5 autoriteit (mensen zijn geneigd om te doen wat personen/bedrijven met autoriteit van ze vragen); 6 schaarste (mensen hechten waarde aan dingen die moeilijk verkrijgbaar zijn).

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier