6 ideeën voor je volgende statusupdate op social media

Karel
19/1/2016
Social media
X
min leestijd
Karel
19/1/2016
Social media
X
min leestijd
6 ideeën voor je volgende statusupdate

Soms is het lastig om ervoor te zorgen dat je alsmaar nieuwe updates klaar hebt staan voor je social media kanalen. Daarom heb ik in dit artikel 6 ideeën voor je op een rij gezet ter inspiratie!

1. Deel je eigen content op social media

Open deur, maar niet te min waar: deel je eigen content (artikel, e-book, handleiding, etc.) op je social media kanalen. Tip hierbij is om goed na te gaan wat het beste werkt op de verschillende social media kanalen. Deel dus niet op ieder netwerk hetzelfde plaatje en / of tekst.Gebruik op Twitter bijvoorbeeld eens de optie om een Poll te starten, waarin je dan een uitdagende vraag stelt die slaat op het artikel wat je deelt. Je kunt in de tweet die je gebruikt als poll ook een url opnemen.

Twitter Polls

Op Facebook post je vervolgens een korte video of afbeelding waarin je het artikel kort samenvat in 1 zin of tip. Deel dan niet een YouTube video maar upload je video direct op Facebook.Daag men uit om jouw content op je website te bekijken.

2. Spoor je fans aan tot actie (letterlijk!)

Onderstaand voorbeeld spreekt boekdelen..

vb Instagram O My Bag

O My Bag Amsterdam deelde deze foto op Instagram en zorgde er letterlijk voor dat fans in actie kwamen, ze gaven namelijk een tas weg aan de eerste persoon die bij hen op het hoofdkantoor verscheen. Erg leuk idee!

3. Deel content van anderen

Dan bedoel ik niet het simpelweg posten van een blogartikel dat je online hebt gevonden (kopiëren en plakken), maar verzamel bijvoorbeeld een aantal links, afbeeldingen of artikelen met interessante (leuke of grappige) content rondom een bepaald thema en deel deze vervolgens met je doelgroep.Dit kunnen dus updates op social media zijn door bijvoorbeeld iemand te retweeten op Twitter of het delen van een blogartikel van iemand anders op Facebook.Het is helemaal niet nodig om altijd alles zelf te maken, er is genoeg goede content die je kunt delen met je doelgroep.

4. Stel je fans vragen

Vragen zijn een goede en simpele manier om interactie aan te gaan met je doelgroep.Mari Smith (Facebook expert) poste dit bijvoorbeeld:

What would you say is the #1 mistake businesses make with their Facebook ads? Please share in the comments below!...Geplaatst door Mari Smith op woensdag 6 januari 2016

Zoals je ziet ontvangt ze zeer veel reacties, interacties (likes en mensen die de post delen).Hieronder 2 voorbeelden van Pickwick welke aansluiten op hun campagne Tea Topics:

T-tijd! Ongeveer 1,4 miljoen Nederlanders gaan volgende week op herfstvakantie. Welk leuke activiteiten met een T ga jij in de vakantie ondernemen?Geplaatst door Pickwick Nederland op woensdag 14 oktober 2015
Nog even en het is 2016. Nog een laatste Tea Topic om terug te blikken op 2015: Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt dit jaar?Geplaatst door Pickwick Nederland op donderdag 31 december 2015

5. Deel een aansprekende quote

Ik heb het hier niet over het delen van kattenplaatjes zodat je afbeelding veel wordt geliked of gedeeld, maar over inspirerende quotes en afbeeldingen die zowel jou als bedrijf en je doelgroep aanspreken.

Content is kind of a big deal

Voor ieder vakgebied zijn er leuke afbeeldingen te vinden, of te simpelweg te maken die je helpen bij het uitstralen van een bepaald imago / karakter.

6. Haak in op Mentions (vermeldingen)

Wanneer je wordt genoemd op social media wil je hier uiteraard van op de hoogte zijn om dit vervolgens weer te delen met je fans! Dit zorgt namelijk voor extra verkeer naar je interview, podcast, product of reviews.Tip:bekijk deze lijst met tools op Socialmediaexaminer.com om online vermeldingen te tracken.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier