ROAS

22 juni, 2018

Deze afkorting betekent Return On Advertising Spend. De formule hiervan is: inkomsten / kosten * 100%. In Google Analytics kun je de ROAS vinden bij Acquisitie > campagnes > klikken. Per maand kun je dan bijvoorbeeld bekijken hoe de ROAS verloopt. Net zoals met ROAS, kun je ook met ROI bekijken hoe je rendabel je campagne is. Het verschil tussen deze twee termen is de formule: die van ROI is (opbrengst - kosten) / kosten * 100%.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Karel Geenen is de medeoprichter van KGOM. Sinds 2001 is Karel actief binnen de online marketing. In de eerste jaren als webwinkeleigenaar. Daarna is Karel zijn kennis gaan inzetten om andere bedrijven verder te helpen op online marketing gebied. Inmiddels bestaat er naast KGOM, een online marketing agency en academy, ook A Digital You waarmee we de werving en selectie van online marketeers verzorgen.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *