Het schrijven van een effectieve verkooptekst, bepaal je prijsstrategie!

Karel
25/2/2007
Internet marketing
X
min leestijd
Karel
25/2/2007
Internet marketing
X
min leestijd

Dit is het derde artikel van een serie over het schrijven van een effectieve verkooptekst. Deel één vind je hier en deel twee hier.In dit deel gaan we bekijken welke prijsstrategie we gaan toepassen.Voordat je aan je verkooptekst begint moet je eerst de prijs van je product bepalen. Je kunt natuurlijk wel wat testen met verschillende prijzen maar je moet in dit stadium toch al wel weten wat je product of dienst waard is, wat je minimumprijs is (zodat je er ook nog iets op kunt verdienen en hoeveel je doelgroep wil betalen. Belangrijk: een te lage prijs is net zo verkeerd als een te hoge prijs!Je vraagt je misschien af waarom een prijs “te laag" kan zijn. Het is bewezen dat een te lage prijs de waarde van een product kan verminderen. Klanten denken dan, “Als het zo goedkoop is zal het wel niet werken!"Wanneer een product of dienst meer kost denken de klanten dat het:

  • Meer waarde heeft
  • Betere functies bevat
  • Betere informatie bevat
  • Van zeer goede kwaliteit is

"¦en dit betekent dat je vaak meer kunt vragen voor een product of dienst!Zorg dus dat je bij het testen begint met een prijs die eigenlijk te hoog is en ga dan langzaam naar beneden.Een goede manier om een hogere verkoopprijs te hanteren dan de concurrentie is door het toevoegen van extra waarde aan het product of dienst. Geef de klant iets wat de concurrent niet geeft waaronder:

  • Gratis bonussen
  • Blink uit op service (het aftersales proces)
  • Geef wat meer informatie dan alleen de handleiding, zorg ervoor dat de klant het maximale uit het product kan halen

De truc is dus om iets te bieden wat de concurrentie niet doet!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier