Online marketing updates – week 34 – 2020

20 augustus, 2020
Online Marketing, Internet Marketing

Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nóg beter zichtbaar te maken. In de vorige update hadden we het over relevantere advertenties en over merkvoorkeur. Deze week hebben we weer enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

Berichten promoten in Facebook-groepen

Wellicht heb je als showroom een hele specifieke doelgroep waar ook specifieke Facebook-groepen over zijn. Dan heb ik goed nieuws voor jou! Facebook is momenteel aan het testen met de mogelijkheid om gesponsorde berichten weer te kunnen geven in Facebook-groepen. Deze plaatsing is alleen beschikbaar voor advertenties met één afbeelding met de doelstelling ‘Bereik’, ‘Offsiteconversies’ of ‘Klikken op link’. Bij automatische plaatsingen worden de Facebook-groepen meegenomen, mochten deze beschikbaar zijn. Kies je voor handmatige plaatsingen, dan moet je naast de plaatsingen in Facebook-groepen ook ‘plaatsingen in het nieuwsoverzicht’ aanvinken.

Meer informatie over adverteren in Facebook-groepen.

Nieuwe Bing Webmaster tools

Wellicht ben je al bekend met Google Search Console, de tool om je SEO mee te optimaliseren voor Google. Ondanks dat het marktaandeel van Bing op slechts 5% ligt, hebben zij een vergelijkbare tool: Bing Webmaster Tools, en deze is vernieuwd! Er zijn 3 nieuwe opties op het gebied van SEO:

  1. URL-inspectie: hiermee controleer je of er problemen met de URL zijn en of deze wordt geïndexeerd.
  2. Site scan: met deze scan bekijkt Bing jouw gehele website en geeft deze problemen en adviezen aan.
  3. Tester robots.txt: met deze tester wordt er gekeken of je robots.txt bestand fouten bevat en wat deze fouten zijn.

Nieuwsgierig geworden? Probeer zelf eens de Bing Webmaster Tool uit.

Google Mijn Bedrijf pagina makkelijker aanpassen

Voor een snelle aanpassing van bijvoorbeeld je openingstijden moest je voorheen inloggen in het Google Mijn Bedrijf platform. Dat hoeft nu niet meer. Als je bent ingelogd bij Google kun je nu via de Search pagina of via Google Maps eenvoudig een snelle aanpassing doen aan je pagina. Vooral nu met Covid-19 is dit handig als je je openingstijden nog wel eens aanpast of je bezoekers wilt informeren over maatregelen in je winkel. Een handige toevoeging dus!

Meer informatie over rechtstreeks je bedrijfsprofiel updaten.

Dit was het nieuws van deze week. Check onze blog volgende week weer voor alle nieuwe ins en outs op het gebied van online marketing.

Ben jij een showroom- of winkeleigenaar?

Speciaal voor jou heb ik een e-book geschreven met online marketing tips om meer klanten naar jouw showroom of winkel te krijgen. Deze bied ik je gratis als download aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *