Welk type inkomende links hebben een positieve invloed op je rankings in Google?

door | 19 oktober 2012 | Linkbuilding, Video, Zoekmachine Optimalisatie

Lang niet meer alle type inkomende links dragen daadwerkelijk bij aan een hogere positie. Die tijden zijn over. Maar hoe kun je als ondernemer nu inschatten welke links wel een positieve invloed hebben op je rankings?
In dit artikel ga ik deze vrij simpele methode uitleggen.

Welk type links zijn niet interessant?

In de onderstaande video legt Matt Cutts uit welke type links Google “minder interessant” vindt:

Welk type links zijn wél interessant?

Uit de bovenstaande video blijkt welke type links niet (meer) interessant zijn. Wanneer je goed luistert naar Matt hoor je een duidelijke rode draad. Ik zal die rode draad in mijn eigen woorden omschrijven:

Interessante links zijn links die bewust door de webmaster zijn geplaatst met als doel om een meerwaarde te bieden voor een bezoeker op die betreffende pagina.

Laten we die zin eens even “ontleden”:

  • Bewust door de webmaster zijn geplaatst: De webmaster heeft er zelf voor gekozen om die specifieke link op die specifieke plaats met die specifieke anktertekst te plaatsen.
  • Meerwaarde te bieden voor een bezoeker: De link is puur en alleen bedoeld voor de bezoeker. Voor deze bezoeker moet het een meerwaarde zijn dat die link daar staat. Elke andere reden (vaak seo-gerelateerd) is niet voldoende!

Simpel nietwaar?

Inderdaad. Zoekmachine optimalisatie is helemaal niet zo moeilijk. Want als je over het concept “inkomende links” nadenkt en je ook weet waarom dit zo belangrijk is dan weet je ook direct welke type links wel en niet interessant zijn!
 

Nader kennismaken?

Wil je graag meer informatie over onze dienstverlening en weten wat wij voor jouw showroom kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op. Bellen mag uiteraard ook: 085 208 21 00.

Klantervaringen

“De grootste klik met KGOM is de passie waarmee zij werken”

Hellen Eekhof – Flagstone Company