6 redenen waarom LinkedIn Sales Navigator onmisbaar is

19 maart, 2019
Leestijd: 3 minuten

Ik gebruik LinkedIn Sales Navigator nu al een behoorlijke tijd en eerlijk waar, de resultaten zijn geweldig.

Het laatste jaar is mijn LinkedIn-profiel ontploft, dankzij de combinatie van mijn eigen geplaatste content en Sales Navigator.

Vooral het vinden van je target doelgroep en deze gericht kunnen volgen en helpen is van uitermate hoge waarde. En dat is de essentie van Social Selling.

LinkedIn Sales Navigator verandert de kracht van Social Selling volledig. De tool helpt sales professionals met het vinden van prospects en het bouwen aan klantrelaties.

Gemiddeld zien social selling deskundigen de volgende resultaten:

  • 45% meer sales mogelijkheden;
  • 51% verhoging van de kans om sales targets daadwerkelijk te behalen;
  • 80% stijging in productiviteit.

6 functies die Sales Navigator zo krachtig maken

Hieronder heb ik zeven functionaliteiten voor je uitgelicht die voor mij onmisbaar zijn geworden sinds ik Sales Navigator inzet!

1. Leads opslaan

LinkedIn Sales Navigator houdt voor jou bij wie je potentiële klanten zijn. Zowel het bedrijf als de lead worden opgeslagen. Hier zijn belangrijke voordelen voor jou aan verbonden: je ziet de updates en wijzigingen die jouw prospects en hun bedrijf plaatsen in de nieuwsfeed. Dat maakt het voor jou gemakkelijker om deze informatie in te zetten en op die manier de betrokkenheid te verhogen. Vervolgens zal LinkedIn je aan andere potentiële leads binnen het account voorstellen.

2. Connections filter

Deze functie maakt het mogelijk om te filteren in Sales Navigator. Hiermee kan je jouw prospects én hun netwerk identificeren. Wellicht delen jij en je prospect wel connecties!

Om je doelgroep goed in kaart te brengen kan je filteren op variabelen als regio, bedrijfstak, functie en bedrijfsgrootte. Het resultaat van je filtering is een overzicht van personen die aan deze voorwaarden voldoen. Tevens zie je ook of jullie ‘shared connections’ hebben. Misschien kun je om een introductie vragen!

3. Lead Builder

Deze functie maakt het mogelijk om geavanceerder te zoeken door meer uitgebreide filters te gebruiken dan de standaard LinkedIn filters.
Vanaf de zoekopdracht kun je leads opslaan om updates te volgen. Bekijk hier wat Boolean search is. Dat maakt het vervolgens gemakkelijker om een gericht gesprek te starten met jouw nieuwe prospects.

4. Automatisering maakt alles efficiënter

Daarnaast is het met geavanceerde (externe) software nu zelfs mogelijk om geautomatiseerd jouw ideale doelgroep te targeten. Dit werkt echter alleen als je een klantgericht LinkedIn-profiel hebt. Hier geldt vooral de regel dat je het niet gaat misbruiken. Je dient automatisering alleen toe te passen met een stevige fundering zoals een klantgericht persoonlijk profiel, een goed doordachte salesfunnel en een contentplan.
Als je dit op de juiste manier inzet ontvang je leads op de automatische piloot.

Wil je hier meer over weten? Stuur mij een Persoonlijk bericht via LinkedIn.

Als je de Lead Builder gebruikt ontvang je een resultaat uit de zoekmachine. Dit zoekresultaat kun je opslaan zodat je wekelijks nieuwe potentiële leads ontvangt die voldoen aan de zoekcriteria. Reden genoeg om die nieuwe resultaten wederom te gaan bekijken.

6. Taggen en labelen van leads

Je kunt jouw opgeslagen leads tags geven, oftewel een label. Bijvoorbeeld: Aanwezig op event X. Zo kun je leads directer en relevantere informatie sturen. In combinatie met automatisering is dit een wondermiddel.

Het gebruik van Sales Navigator is een sterk onderdeel van je social selling activiteiten. Maar het blijft een element van een groter geheel. Het grotere geheel is het fundament, ofwel de strategie dat echt onmisbaar is om Social Selling tot een succes te maken.

Andere belangrijke elementen zijn het opstellen van een goede salesfunnel, het connecten met je doelgroep, het definiëren van de verschillende fases waarin jouw doelgroep zich verkeert, het belang van het maken van content, etc.

Heb jij al deze elementen goed ingericht? Connect met mij op LinkedIn. Ik post hier wekelijks inzichten over.

Wil jij een gratis tip ontvangen voor jouw website?

Graag wil ik jou voorzien van een gratis gepersonaliseerde tip voor jouw website. Interesse? Klik dan op de onderstaande link.

Ja, ik wil graag een gratis tip.

Met zijn onderneming Een Succesvol Bedrijf helpt Massimo B2B-bedrijven om via Social Selling een fundament neer te zetten en om in contact komen met hun doelgroep. Zonder plan wordt de strijd op LinkedIn niet gewonnen. Alleen trainen is niet genoeg. Hij implementeert, begeleidt en staat veel ICT bedrijven zoals Arval, Ilionx en Ortec bij om via een duidelijke aanpak, snel een groot netwerk op te bouwen. Gastblogger Massimo leert je een strategisch contentplan te gebruiken zodat jij continu ‘top of mind’ bent bij de doelgroep, daar gekwalificeerde leads uitkomen en zij voor jou zullen kiezen. Meer weten van Massimo? LinkedIn - Website

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *