Online marketing updates – week 25 – 2020

16 juni, 2020

Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nòg beter zichtbaar te maken. Vorige week hadden we het over het onderzoek ‘’Whats happening online’’, en de nieuwe feature van Facebook. Deze week hebben we weer enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

Welke rol speelt duurzaamheid in het aankoopgedrag?

In het onderzoek van IPG media brands wordt er gekeken naar de veranderingen in het koopgedrag van Nederlanders. We schreven er vorige week ook al over en het is niet iets nieuws, we zijn meer gaan online gaan shoppen door Covid-19. Behalve dat we meer online uitgeven hebben zij nog een ander belangrijk onderwerp aangekaart. Het is een thema wat de laatste jaren steeds vaker voorkomt namelijk duurzaamheid. Wellicht ben je hier als showroomeigenaar fanatiek mee bezig of misschien niet. Duurzaamheid is wel iets om bij stil te staan. 

Van alle Nederlanders vindt 62% duurzaamheid een belangrijk onderwerp en koopt 58% milieuvriendelijke producten. Interessant is dat hoe ouder de consument is des te belangrijker duurzaamheid is voor hen. Heb je een product wat op een duurzame manier geproduceerd is of heb je een duurzaamheidskeurmerk? Dan raad ik je zeker aan dit breed uit te dragen naar de klant toe. Dit kan namelijk in sommige gevallen een doorslag geven om voor jouw product te kiezen en niet voor de concurrent.

Lees meer over het onderzoek van IPG media brands.

Hoe moet je kortingscodes gebruiken?

Je herkent het vast dat je een kortingscode met de post krijgt en dat je deze bent vergeten wanneer je in de desbetreffende winkel staat. Dit geeft veel frustratie bij de klant en leidt ertoe dat de aankoop wordt uitgesteld. Uit het onderzoek ‘’CodeBroker’s mobile consumer research’’ geeft 77% van de consumenten aan dat zij de kortingscode niet bij zich hadden wanneer ze deze nodig hadden. Het liefst ontvangen consumenten kortingscodes via SMS, e-mail, de website of via een app. 60% zegt dat ze binnen een week de kortingscode hadden gebruikt als ze deze online hadden gekregen. Ook 60% heeft aangegeven dat ze zich hebben aangemeld voor een marketinglijst met hun e-mail in ruil voor een kortingscode. En millennials gaan hier nog veel verder in, 100% heeft aangegeven hun gegevens achter te laten in ruil voor een kortingscode. 

Lees meer over het onderzoek over kortingscodes.

Dit was het nieuws van deze week. Check onze blog volgende week weer voor alle nieuwe ins en outs op het gebied van online marketing.

Ben jij een showroom- of winkeleigenaar?

Speciaal voor jou heb ik een e-book geschreven met online marketing tips om meer klanten naar jouw showroom of winkel te krijgen. Deze bied ik je gratis als download aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *