Instellen van doelen in Google Analytics deel 1

8 september, 2007

Google analytics | Doelen instellenEen goede manier om te meten welke bezoekers nu echt voor inkomsten zorgen is het instellen van doelen bij Google Analytics. Analytics is het gratis webstatistiekenprogramma van Google, wat ik iedereen aan kan raden!

Dit is deel 1 van een tweedelig artikel. Kijk voor het tweede artikel op instellen van doelen deel 2.

Elke website heeft tegenwoordig wel een doel. Bij een webwinkel kunnen het verkopen zijn en bij een bedrijfswebsite kan het een aanvraag voor meer informatie zijn.

De doelen zijn eenvoudig te meten via Google Analytics. In de onderstaande video leer ik je hoe je die doelen in moet stellen en wat je er nog meer mee kunt.

Dit is deel 1 van een tweedelig artikel. Kijk voor het tweede artikel op instellen van doelen deel 2.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Vlug dus maar eens de conversie doelen gaan instellen. Zeer handig om daadwerkelijk te zien of de marktplaats ads ook conversie opleveren. Bedankt voor de informatie.

  2. Google zou een voorbeeld moeten nemen aan deze manier van instructie geven, zo ben je veel sneller bij je doel dan lappen tekst doornemen.
    Hulde aan Karel Geenen

  3. @Hein

    Volgens mij maakt Google alles wat 'gratis' ter beschikking komt voor de gebruikers bewust gebruikersonvriendelijk.

    Ook de betaalde diensten van Google kunnen er trouwens wat van.

    Geldt (helaas) niet voor de zoekmachine van Google. Dat snappen ze (nog) wel.

    Ton van Houten

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *