Infographic: Instagram voor B2B marketeers

3 september, 2012

Afbeeldingen worden steeds meer “king of content", niet voor niets maken Instagram en Pinterest de afgelopen tijd een enorme groei door. In dit artikel schreef ik waarom afbeeldingen het beste werken op Facebook. Dit geldt uiteraard ook voor de andere “visuele" social media kanalen.

Emotie en betrokkenheid

Foto's raken sneller de gevoelige snaar bij de consument dan een tekstuele invulling. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de populariteit van visuele kanalen bij marketeers. We beginnen de week met de infographic: “The business Guide to Instagram", daarin wordt beschreven waarom en hoe Instagram ingezet kan worden in B2B campagnes.

Bestaat je doelgroep uit consumenten (B2C)? Dan kun je de tips en trucs uit de infographic uiteraard gewoon gebruiken!
The-Business-Marketers-Guide-to-Instagram-Infographic
 
Instagram is een laagdrempelige en goedkope kans om in contact te komen met klanten, zonder opdringerig je producten te verkopen. Bekijk de hier de “Brand" pagina van Instagram. Daar vond ik KLM, het enige Nederlandse merk op Instagram(?) Of zijn er nog meer actief? Laat het weten in de reacties ;-)!
 

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *