Praktische tip voor Facebook Messenger

Karel
18/1/2024
Social media
X
min leestijd
Karel
18/1/2024
Social media
X
min leestijd

Vandaag heb ik een praktische tip voor je social media, en dan met name Facebook Messenger.

Vind je het soms lastig om alle berichten bij te houden die binnenkomen op Messenger?

In de praktijk gebeurt het nog wel eens dat je dergelijke berichten mist. Want zeg nu zelf: je moet je mailbox al bijhouden, je telefoon, LinkedIn, klantenservice enz.

De oplossing? Een automatisch bericht waarin je bijvoorbeeld aangeeft dat ze kunnen bellen of mailen naar ... Of waar je een link naar je contactpagina o.i.d. in plaatst.

Instellen is eenvoudig:

1. Ga naar je zakelijke postvak in op Facebook;

2. Klik midden bovenaan op de knop automatiseringen;

3. Kies Expressantwoord

4. Vul je bericht in

Let op, je hebt 500 tekens, dus probeer kort en bondig te zijn.

Extra tip: je kunt het bericht ook personaliseren door bijvoorbeeld iemands voornaam te gebruiken.

Is dit ideaal? Nee, misschien niet. Idealiter beantwoord je de vraag rechtstreeks op het platform zelf. En ergens is het ook niet heel klantgericht, want je legt de verantwoordelijkheid weer bij de vraagsteller neer. Maar een dergelijk expressbericht is nog altijd veel beter dan helemaal geen bericht en daardoor potentiële klanten of servicevragen mislopen!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier