Link ruilen

7 augustus, 2013

Wat is link ruilen? Misschien heb je al eens gehoord van het fenomeen link ruilen. Dit is een term die gebruikt wordt in de online marketing, wanneer een partij één of meerdere links ruilt met een andere partij. Waarom zou je aan link ruilen doen? Hiervoor zijn er twee belangrijke redenen. Ten eerste kun je beter gevonden worden door bezoekers. Als er een link van jouw website op een andere website staat, kan jouw website via die site gevonden worden door bezoekers. Daarnaast kun je link ruilen toepassen voor zoekmachine optimalisatie. Google hecht namelijk waarde aan websites met veel inkomende en uitgaande links, mits deze relevant zijn voor de bezoeker en kwalitatief goed zijn. Wanneer er een waarde is gehecht aan een bepaalde link zal dit meegenomen worden in het bepalen van de pagerank.

De mogelijkheden

Er zijn websites die links kopen om de hoeveelheid inkomende links te verhogen. Dit wordt echter behoorlijk afgestraft door Google. Beter is om dit handmatig toe te passen. Op deze manier doe je aan gratis link ruilen. De eerste stap kan zijn om dit met partijen te doen waarmee al een band is opgebouwd. Dit doe je door simpelweg aan hun te vragen of ze een link van jou op hun website willen plaatsen. Andersom kun jij dan een link van hun website plaatsen op je eigen website. Op deze manier is er sprake van wederzijdse linkruil.

Wanneer je veel externe links wilt ontvangen, moet je zorgen voor een website met goede content. Als bezoekers je website relevant vinden zal Google dit ook merken. Ook zullen andere webmasters jouw website essentieel vinden om te koppelen aan hun eigen website. Op deze manier zul je meer externe links ontvangen.

Wil jij een gratis tip ontvangen voor jouw website?

Graag wil ik jou voorzien van een gratis gepersonaliseerde tip voor jouw website. Interesse? Klik dan op de onderstaande link.

Ja, ik wil graag een gratis tip.

Karel Geenen is de medeoprichter van KGOM. Sinds 2001 is Karel actief binnen de online marketing. In de eerste jaren als webwinkeleigenaar. Daarna is Karel zijn kennis gaan inzetten om andere bedrijven verder te helpen op online marketing gebied.

Inmiddels bestaat er naast KGOM, een online marketing agency en academy, ook A Digital You waarmee de werving en selectie van online marketeers wordt verzorgd.

Contact: LinkedIn | Twitter | Tel. 085 208 21 00 | E-mail