Klantenpiramide

22 juni, 2018

De klantenpiramide is een model waarmee je klanten kunt segmenteren. Het is gebaseerd op het Pareto principe, wat ook wel bekend staat als de 80/20 regel. Deze regel stelt dat 20% van je klanten 80% van je omzet genereert. Middels de klantenpiramide maak je hier een indeling van, waarmee je een visuele weergave creëert. In de top van de piramide bevinden zich de klanten met veel potentie, en aan de onderkant bevinden zich de klanten waar het minst is uit te halen. Wanneer je hier gebruik van maakt kun je eenvoudig al je klanten segmenteren en analyseren. Vervolgens kun je dat meenemen in de strategie van je onderneming.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *