Google Penalty

4 juli, 2013

Wat is een Google penalty? Google penalty is een term die gebruikt wordt in de zoekmachine optimalisatie. Het betekent eigenlijk dat je wordt gestraft door Google. In feite zou je het kunnen vergelijken met een penalty in de sportwereld. Bij een overtreding wordt er een penalty uitgedeeld aan de tegenpartij. Een Google penalty krijgen is dus zeker niet optimaal voor je website. Maar wat gebeurt er precies bij een Google penalty en hoe voorkom je dat je gestraft wordt door Google?

Wat gebeurt er bij een Google Penalty?

Bij een Google penalty wordt je pagina niet meer getoond in de zoekresultaten, of wordt deze in een veel lagere ranking geplaatst. Hoe veel lager is afhankelijk van de overtreding die je hebt gemaakt. Het is daarom van belang dat je snel handelt om weer gezien te worden door bezoekers in de zoekresultaten. Dit doe je door je website te verbeteren op de punten waarop je bent bestraft. Hierna moet je wachten tot Google je pagina opnieuw heeft geïndexeerd.

Snellere kans op een Google Penalty bij..

Er zijn een aantal zaken waardoor je sneller kans maakt om een Google penalty te krijgen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Het meest belangrijk om te onthouden is dat je content moet creëren voor je bezoekers en niet voor de zoekmachine. Daarom moet je black hat seo vermijden. Let erop dat je kwalitatief goede links gebruikt en dat je geen duplicate content creëert. Verder dien je je te houden aan de richtlijnen die Google heeft opgesteld.

Richtlijnen voor webmasters

In de richtlijnen voor webmasters staan de richtlijnen omschreven waaraan jij je aan dient te houden. Dit voorkomt dat je te maken krijgt met een Google penalty. Er zijn richtlijnen voor ontwerp en inhoud, technische richtlijnen en kwaliteitsrichtlijnen. Je kunt hier de richtlijnen voor webmasters lezen van Google. Voorkom dat je te maken krijgt met een Google penalty!

Heb je een Google Penalty te pakken? Wij kunnen helpen!

Denk of weet je dat je een penalty te pakken hebt? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Wil jij een gratis tip ontvangen voor jouw website?

Graag wil ik jou voorzien van een gratis gepersonaliseerde tip voor jouw website. Interesse? Klik dan op de onderstaande link.

Ja, ik wil graag een gratis tip.

Karel Geenen is de medeoprichter van KGOM. Sinds 2001 is Karel actief binnen de online marketing. In de eerste jaren als webwinkeleigenaar. Daarna is Karel zijn kennis gaan inzetten om andere bedrijven verder te helpen op online marketing gebied.

Inmiddels bestaat er naast KGOM, een online marketing agency en academy, ook A Digital You waarmee de werving en selectie van online marketeers wordt verzorgd.

Contact: LinkedIn | Twitter | Tel. 085 208 21 00 | E-mail