Eye tracking

22 juni, 2018

Eye tracking is een bepaalde techniek waarmee je de oogbewegingen van mensen in kaart brengt. Schermen met infraroodcamera’s detecteren hoe iemand precies naar het scherm kijkt, en welke onderdelen in welke volgorde worden bekeken. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoe iemand een tekst leest (door middel van heatmaps), maar ook hoe iemand naar video’s of ander beeldmateriaal kijkt. Als je de gegevens goed analyseert, kun je een beeld vormen van wat je bezoekers precies verwachten. Aan de hand van waar ze beginnen en eindigen met lezen, kun je bovendien zien hóe ze een pagina bekijken en op welk punt ze beslissen of ze iets wel of niet relevant genoeg vinden om verder te kijken.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *