Concurrentieanalyse

22 juni, 2018

Een concurrentieanalyse voer je uit om meer te weten te komen over je concurrentie. Je begint met het formuleren van je eigen dienstverlening, zodat je weet waar je zelf voor staat en gerichter kunt kijken naar de concurrentie. Vervolgens ga je de markt verkennen en onderzoek je de concurrenten die in hetzelfde vakgebied opereren. Je kijkt daarbij naar de succesverhalen van deze bedrijven, maar ook naar de eventuele valkuilen. Van beide kun je leren! Je kunt de concurrentieanalyse uitvoeren in de vorm van een SWOT analyse.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Karel Geenen is de medeoprichter van KGOM. Sinds 2001 is Karel actief binnen de online marketing. In de eerste jaren als webwinkeleigenaar. Daarna is Karel zijn kennis gaan inzetten om andere bedrijven verder te helpen op online marketing gebied. Inmiddels bestaat er naast KGOM, een online marketing agency en academy, ook A Digital You waarmee we de werving en selectie van online marketeers verzorgen.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *