onze unieke werkwijze.

Brengt meer klanten naar jouw showroom met online marketing.

Is online marketing noodzakelijk voor jouw showroom?

Ja. Maar wij durven ook te stellen dat het succes van jouw bedrijf voornamelijk te danken is aan jouw showroom. Verkoop jij een uniek product dat klanten vaak maar één of twee keer in hun leven kopen? Een product dat men moet kunnen aanraken, voelen en ervaren in jouw showroom?

Dan weet je inmiddels dat jouw klanten hun zoektocht online beginnen. En niet om prijzen te vergelijken maar om geïnspireerd te worden en zich te informeren.

De grote vraag is: Is jouw showroom op dat moment ook zichtbaar?

In 3 stappen meer klanten in jouw showroom met online marketing

AUDIT

In de auditfase analyseren we jouw bedrijf op alle onderdelen die van invloed kunnen zijn op het aantrekken van klanten naar jouw showroom.

Er wordt uitgebreid gekeken naar de bestaande website, we werken samen om de customer journey in kaart te brengen en we analyseren alle beschikbare data (huidige klantendatabase, Google Analytics, etc.)

Daarnaast vindt er een uitgebreid gesprek plaats in jouw showroom. Hierin gaan we dieper in op de producten die je verkoopt, bedrijfsdoelstellingen en bedrijfscultuur.

Het doel is om een compleet beeld te krijgen van de huidige status van je online marketing, beschikbare middelen en de bedrijfsdoelstellingen.

PLAN

Op basis van de audit zal er een uitgebreid plan voor de komende 6 maanden worden ontwikkeld. Dit plan omvat alles wat er nodig is om meer klanten naar je showroom te brengen met online marketing.

Denk bijvoorbeeld aan specifieke lokale advertising campagnes, een social media strategie en een lokaal SEO-actieplan.

Dit gehele plan wordt opgezet rond de customer journey, in dit geval volgens het See, Think, Do, Care model van Google.

Tenslotte worden er doelstellingen en bijbehorende KPI’s opgesteld. Deze worden in een overzichtelijk dashboard gegoten zodat we een duidelijk zicht op de voortgang hebben.

EXECUTE

De uitvoering staat in dienst van de doelstellingen die behaald moeten worden: meer klanten naar jouw showroom. Omdat deze vooraf tijdens de uitgebreide audit en de planfase zijn bepaald, is de succesrate maximaal.

Uiteraard is bovenstaande slechts ter voorbeeld, en zijn er legio mogelijkheden op het gebied van online marketing die toegepast kunnen worden om meer klanten naar jouw showroom te trekken. Welke dit exact zijn wordt afgestemd op de resources en de doelstellingen.

De execute-fase wordt altijd uitgevoerd volgens het SEE, THINK, VISIT, DO, CARE model wat wij hebben ontwikkeld. Middels dit model brengen we de customer journey in kaart. De strategie wordt tevens opgebouwd rond deze vijf fases.

Het échte geheim van het succes van jouw showroom? Begrijp de customer journey!

De meest succesvolle showroomeigenaren hebben één ding gemeen: ze begrepen exact wie hun klant is. Dat niet alleen, ze begrijpen ook heel goed welke reis deze klant aflegt om uiteindelijk tot een aankoop over te gaan.

Binnen onze werkwijze staat deze klantreis dan ook altijd centraal. Hierdoor kunnen wij op het juiste moment, de juiste boodschap middels het juiste medium overbrengen.

 Met uiteindelijke doel: de aankoop van jouw product.

See

In deze fase heeft de klant of prospect een probleem of een concrete of latente behoefte, waar iets aan gedaan moet worden.

Men gaat hier op zoek naar antwoorden en mogelijke oplossingen.

Men gaat nog niet direct tot koop over.

Informatievoorziening en naamsbekendheid generen zijn in deze fase het meest belangrijk.

Think

In deze fase is het probleem duidelijk, en men is op zoek naar een gerichte oplossing. Er wordt hier naar de beste oplossing en mogelijke alternatieven gezocht, en welke partijen in aanmerking komen om het probleem op te lossen of de behoefte te vervullen. In deze fase is het van belang om vertrouwen op te bouwen en de USP’s te benoemen, zodat men een bezoek naar jouw showroom plant!

Visit

Dit is één van de meest belangrijke fases om uiteindelijk ook tot een daadwerkelijke aankoop te komen. Men moet naar aanleiding van de online zoektocht beslissen om naar jouw showroom te komen.

De meeste showroomeigenaren worstelen met deze fase. Ze krijgen wel veel bezoekers naar de website, maar weten niet goed hoe ze deze mensen ook kunnen overtuigen om de showroom te bezoeken.

Do

In deze fase wordt het definitieve product gekozen, en wordt de keuze gemaakt waar dit product gekocht wordt. Men heeft jouw showroom al bezocht, of deze fase vindt plaats bij het eerste bezoek aan jouw showroom.

Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat de klant alle informatie heeft om een weloverwogen keuze te maken!

Care

In deze fase is de prospect inmiddels klant van jouw organisatie.

Goede aftersales verzorgen, proberen om de klant ambassadeur van jouw merk of product te maken, en zorgen voor herhaalaankopen zijn in deze fase van belang.

Nader kennismaken? Welkom.

Wil je graag meer informatie over onze dienstverlening en weten wat wij voor jouw showroom kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op. Bellen mag uiteraard ook: 085-85050008.