Onze succesvolle aanpak.

Meer klanten naar jouw winkel met online showroommarketing.

Is online marketing noodzakelijk voor meer klanten in jouw showroom? Ja.

Maar eerlijk is eerlijk. Het succes van jouw bedrijf is voornamelijk te danken aan jouw showroom. Jij hebt de zaken goed geregeld en je verkoopt kwaliteit.

Tóch besef je ook dat bijna elke aankoop start met een zoekopdracht in Google. Niet per se om prijzen te vergelijken, maar wél om informatie te verzamelen en inspiratie op te doen.

De grote vraag is: is jouw showroom op dat moment online zichtbaar?

Onze aanpak:

in 3 stappen meer klanten in jouw showroom

Audit

Doel: een compleet beeld krijgen van je showroom, huidige site, (online) marketing, producten en bedrijfsdoelstellingen.

  • Gesprek in jouw showroom
  • Inventarisatie van je website
  • Customer journey vaststellen
  • Analyse van beschikbare data

Plan van aanpak

Doel: een online marketingstrategie uitwerken om daadwerkelijk meer bezoekers naar je winkel te trekken.

  • 6-maandenplan
  • Doelen en KPI’s vaststellen
  • Aanpak voor o.a. sociale media en online adverteren en lokale SEO
  • Online dashboard waarop jij 24/7 de voortgang ziet

Uitvoering

Doel: op basis van het SEE, THINK, VISIT, DO, CARE model het aantal bezoekers van jouw showroom boosten.

  • Plannen uitvoeren
  • Resultaten meten
  • Bijsturen voor optimaal resultaat
  • Voortgang maandelijks rapporteren

 

De route tot een aankoop

Het geheim van het succes van jouw showroom?

Je begrijpt de klant!

De meest succesvolle showroomeigenaren hebben één ding gemeen: ze weten exact wie hun klant is en wat zij denken. Dat niet alleen, deze ondernemers begrijpen heel goed welke ‘reis’ een klant aflegt om uiteindelijk tot een aankoop over te gaan.

Oók bij online showroommarketing staat de klantreis centraal. Hier houden wij rekening mee door op het juiste moment, de juiste boodschap via het juiste medium te delen. Elk stukje informatie draagt bij aan één doel: jouw product kopen.

1. See

Potentiële klanten hebben een probleem of doel. Ze gaan online zoeken naar antwoorden en mogelijke oplossingen.

Het aanbieden van betrouwbare informatie en het opbouwen van naamsbekendheid zijn in deze fase belangrijk.

2. Think

Men zoekt gericht naar een oplossing en aanbieders. Er worden meerdere alternatieven bekeken.

Zichtbaarheid in Google en vertrouwen opbouwen zijn van belang in deze fase van de klantreis.

3. Visit

Er wordt een lijstje gemaakt met showrooms die in aanmerking komen voor een bezoekje. Maar hoe kom je daarop terecht?

Je onderscheiden van concurrenten zorgt ervoor dat jouw showroom wordt geselecteerd.

4. Do

Je potentiële klant is klaar voor een aankoop. Dit gebeurt in jouw showroom of naderhand via je website of telefonisch.

Het is dus zaak dat je potentiële klant alle informatie heeft om een weloverwogen keuze te maken.

5. Care

De prospect is inmiddels trotse eigenaar van jouw product. Met de juiste aandacht maak je van elke klant een ambassadeur.

In deze fase gaat het om goede aftersales en de juiste prikkels om herhaalaankopen te stimuleren.

Laat je vrijblijvend adviseren

Wil je weten wat wij concreet voor jouw showroom kunnen betekenen? Vertel ons je wensen en doelen. Dan krijg je vrijblijvend advies van ons.

Als je het contactformulier invult nemen we binnen één werkdag contact met je op. Bellen mag uiteraard ook: 085-208 21 00.

9 + 12 =