Kennisbank

Certificaat toevoegen aan je LinkedIn profiel

Als je een cursus succesvol hebt afgerond krijg je de mogelijkheid om het certificaat toe te voegen aan je LinkedIn profiel. Voorheen werkte deze mogelijkheid automatisch maar vanaf heden staat LinkedIn dit niet toe en zul je daarom handmatig de gegevens moeten invullen. Om je hierbij te helpen hebben we onderstaand stappenplan in elkaar gezet, zodat je succesvol jouw certificaat kunt plaatsen op je LinkedIn profiel.

Je ziet hier 2 buttons. De eerste button met de tekst 'print uw certificaat' opent in een nieuw tabblad de link met het certificaat, welke je vervolgens kunt opslaan als pdf en kunt afdrukken. De tweede button activeert het toevoegen van het certificaat aan je LinkedIn profiel.

  1. Klik op de print uw certificaat button, ga naar het nieuw geopende tabblad in je browser en kopieer de URL
  2. Ga terug naar de cursuspagina en klik op de toevoegen aan LinkedIn button
  3. Login bij LinkedIn en er opent een scherm om het certificaat toe te voegen. Plak de URL in het onderste veld 'Certificering URL'
  4. Vul bij certificaat het volgende in: Cursus Naam Cursus, dit is bijvoorbeeld: Cursus Zoekmachine Optimalisatie
  5. Kies bij de Certificering autoriteit: KGOM Academy Certificaten
  6. Het licentienummer laat je leeg
  7. De geldigheidsperiode vul je in en indien van toepassing kun je aanvinken dat het certificaat niet verloopt.
  8. Als je alles hebt ingevuld ziet het er zo uit:
  9. Klik op opslaan en controleer of het certificaat is toegevoegd aan je LinkedIn profiel onder het kopje certificeringen.

Vond je dit een nuttig artikel?

Gerelateerde artikelen