E-commerce ondernemer? Jouw webwinkel kán een groot succes worden!

Een succesvolle webwinkel runnen is helaas niet meer zo eenvoudig dan 10 jaar geleden. De concurrentie staat niet stil en er is binnen elke markt slechts plaats voor een paar spelers. Als e-commerce bedrijf worstel je heel waarschijnlijk met de volgende vragen:

  • Hoe scoor ik zo hoog mogelijk met mijn assortiment in Google, en hoe word ik zo onafhankelijk mogelijk van Google Ads;
  • Hoe blijf ik groeien als webwinkel? Welke (nieuwe) verkeersbronnen moet ik aanboren?
  • Hoe weet ik of mijn webwinkel optimaal converteert, blijven er hier geen kansen liggen?

Twee soorten e-commercebedrijven. Behoort die van jou tot de winnaars?

Een korte anekdote: wist je dat één van onze oprichters (Karel Geenen) al in 2001 is gestart met een webwinkel? In die jaren was het nog relatief eenvoudig om een webwinkel te starten. Er was weinig concurrentie en dus was het eenvoudig om bezoekers naar je webwinkel te trekken via de gratis zoekresultaten in Google (in die tijd bestonden Google Ads, Facebook en Twitter overigens nog niet).

Maar hoewel er de eerste jaren goede omzetten werden behaald viel het met de winst erg tegen. Hoe dat kwam? Er werden producten verkocht met een veel te lage winstmarge (electronica zoals mobiele telefoons, beeldschermen etc.).

Onze passie heeft zicht uiteindelijk verder ontwikkeld voor de online marketing van e-commercebedrijven. En in de loop der jaren hebben we vele prachtige bedrijven mee helpen groot te maken door onze online marketing kennis toe te passen.

Met de ervaring die we nu hebben weten we ook vrij nauwkeurig welke e-commercebedrijven succesvol zullen zijn, en welke zeer weinig kans van slagen hebben.

Hieronder vind je de kenmerken van deze twee soorten bedrijven:

Succesvolle e-commercebedrijven
  • Uniek (eigen) product met goede marges (géén 13 in een dozijn, waarbij concurrentie vooral op prijs plaatsvindt)
  • Professionele shop, qua design én techniek
  • Doordachte online marketing strategie waarbij proactief op alle verschillende kanalen wordt gestuurd
  • Lifetime value van klanten is in kaart gebracht, en daar wordt tevens op gestuurd
  • Passie voor het product en veel kennis over het product wat verkocht wordt
  • Sublieme klantenservice (ruime contactmogelijkheden, snel reageren, goede reviews)
Niet succesvolle e-commercebedrijven
  • Dozenschuiver van generieke producten met meestal flinterdunne marges (je zult het nooit winnen van de Bol.com's en Coolblue's van deze wereld)
  • Zelfgebouwde shop of gehuurde shop (de mogelijkheden zijn meestal te beperkt, waardoor je nooit de ultieme shopervaring kunt bieden die nodig is)
  • Weinig tot geen budget, en verwachten dat de eerste order ook meteen winst oplevert (een nieuwe klant kost vaak in eerste instantie geld)

Uiteraard zijn er op bovenstaande kenmerken altijd uitzonderingen. Zo kun je bijvoorbeeld toch generieke producten verkopen indien je marges ook goed zijn en het hele fulfillmentproces goed op orde is.

Wanneer jij jezelf tot de eerste groep rekent vind je hieronder de verschillende oplossingen hoe wij jou kunnen ondersteunen op het gebied van online marketing:

Onze 6 oplossingen voor jouw budget

1. Gratis Content

Blogartikelen | Nieuwsbrief | Handleidingen | Tools
Prijsindicatie: gratis​​​

Via onze blog en onze online toolbox krijg je gratis toegang tot de meest interessante blogposts, handleidingen en tools:

2. Online Cursussen

Specifieke online cursussen
Prijsindicatie: vanaf €49,- éénmalig

In onze online marketing academy vind je allerlei online trainingen over online marketing. Enkele aanraders:

Wil je graag al onze cursussen bekijken? Bekijk hier de cursusoverzichtpagina.

3. Agency - Losse dienst

Online marketing uitvoer
Prijsindicatie: €595 per maand (geen langdurige contracten)

Over het algemeen kunnen wij vooral succesvol zijn voor webwinkels wanneer we online marketing als één geheel zien, en dus ook op de verschillende onderdelen invloed kunnen uitoefenen.

Maar soms heb je als bedrijf behoefte aan ondersteuning bij een specifieke dienst, zoals bijvoorbeeld Google Ads of zoekmachine optimalisatie.

In dit geval kunnen we jou uiteraard ook helpen!

We gaan dan specifiek aan de slag met één dienst voor jouw webwinkel en gaan deze optimaal laten renderen.

Meer weten? Bekijk onze losse diensten!

3. Agency - Consultancy

Online marketing consultancy
Prijsindicatie: €795 per maand (geen langdurige contracten)

Als e-commerce ondernemer zou jij je vooral bezig moeten houden met jouw product en met jouw klanten. Maar deze klanten komen uiteraard niet vanzelf en je bent dus ook volop zelf aan de slag met je online marketing.

Maar aangezien online marketing niet je core business is gaat niet altijd alles even goed. Je komt bijvoorbeeld maar niet hoger in Google, of het lukt je niet om je Google Ads campagnes rendabel te krijgen.

Maar eerlijk is eerlijk, je wilt of kunt niet alles uit handen geven. Sterker nog, je hebt in principe zelf ook wel de tijd om eea. uit te voeren. Je mist alleen iemand die jou maandelijks vertelt wat er precies moet gebeuren om wel die nodige vooruitgang met jouw webwinkel te boeken. Zonder de twijfel of er wel de juiste dingen gebeuren.

Specifiek voor deze situatie bieden wij een online marketing consultant tegen een vast maandelijks bedrag.

Meer weten? Bekijk onze consultancy dienst!

5. Agency - Full Option

Online marketing strategie bedenken & uitvoeren
Prijsindicatie: €1.500 - €2.500 per maand (geen langdurige contracten)

Als e-commercebedrijf ben je natuurlijk heel sterk afhankelijk van online marketing en je hebt een ijzersterke online marketing strategie nodig.

En deze strategie moet ook tot in de perfectie worden uitgevoerd. Want zoals je zelf al wel hebt gemerkt, de concurrentie is moordend.

Binnen Google tellen eigenlijk alleen de eerste drie resultaten. En als die bezoekers dan op jouw website komen kun je er maar beter voor zorgen dat de conversie optimaal is.

En wat de denken van je bestaande klanten, worden deze voldoende gestimuleerd om opnieuw te kopen bij jou?

Kortom, een goede online marketing strategie die rekening houdt met al deze punten is noodzakelijk!

Weten hoe wij jou hiermee kunnen helpen? Bekijk dan onze uitgebreide werkwijze!

6. Werving & Selectie

Junior, medior of senior online marketeer bij jou in dienst
Prijsindicatie: €6.000 - €12.000 (éénmalig, no cure no pay)

De afgelopen 13 jaar hebben al ruim 500 klanten hun online marketing aan ons toevertrouwd. Door deze ervaring weten wij exact voor welke bedrijfsdoelstellingen en functies wie er nodig is. Welke eigenschappen en kwalificaties moet iemand hebben?

Samen met de doelstellingen van de werkgever komen we tot de ideale kandidaat die snel aan de slag kan zonder al te lange inwerk en opstartperiodes. Direct rendement! Door onze ruime ervaring met online marketing personeel en online marketing afdelingen binnen bedrijven weten we voor de online marketeer ook altijd de juiste match te maken.

Kortom een win-win situatie voor zowel werkgever als online marketeer waarbij onze specialistische ervaring op het gebied van online marketing voor die juiste match zorgt.

Meer weten? Bekijk onze werving- en selectiedienst!

Tevreden klant over onze dienstverlening:

Bekijk hier de complete case van Footlogics en lees hoe we de organische traffic met 157% en de omzet met 134% hebben verhoogd.

Twijfel je nog wat de beste optie is voor jouw bedrijf?

We begrijpen dat het lastig kan zijn om te bepalen wat nu de beste oplossing is voor jouw bedrijf op dit moment. Elk bedrijf is anders of bevindt zich in een andere fase. Dit bepaalt voor een groot deel wat de beste oplossing is. We helpen je hier graag vrijblijvend mee door te luisteren naar jouw specifieke situatie en op basis daarvan een gepersonaliseerd advies te geven.

Interesse gewekt? Bel 085 208 21 00
of vul vrijblijvend het onderstaande contactformulier in