Zoekmachine optimalisatie

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste mensen niet verder kijken dan de eerste pagina van de Google-zoekresultaten. Het is daarom noodzakelijk om met de juiste zoekwoorden op deze pagina te belanden. Hoe hoger jouw positie in de zoekresultaten, hoe groter de kans dat men doorklikt naar je website.

Zoekmachineoptimalisatie was vroeger heel simpel: je zette flink wat zoekwoorden in je teksten en in een mum van tijd stond je bovenaan. Tegenwoordig gaat dit anders, en moet je je bezoeker nóg beter van dienst zijn als je de felbegeerde plekken wil bemachtigen. Kortom: strategisch te werk gaan wordt steeds belangrijker bij het inzetten van SEO.

“Strategisch te werk gaan wordt steeds belangrijker bij het inzetten van SEO."

Wat houdt SEO tegenwoordig in?

Zoekmachineoptimalisatie is natuurlijk niet één ding, maar deze dienst bestaat uit verschillende onderdelen. De onderdelen worden uitgevoerd afhankelijk van de behoeften die naar voren komen uit de online marketing strategie. Je kunt hierbij denken aan:

  • Het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek, om precies te achterhalen hoe jouw doelgroep zoekt en hoe je je content hierop kan laten aansluiten;
  • Het vernieuwen en verbeteren van de websitestructuur, zodat bezoekers gemakkelijker door je website navigeren en de diverse pagina’s beter vindbaar zijn;
  • Structured data (rich snippets) aan je pagina’s meegeven, zodat extra informatie als reviewsterren, afbeeldingen en prijzen bij de zoekresultaten kunnen worden getoond. Zo worden je zoekresultaten uitgebreider en beter herkenbaar, en zien bezoekers sneller of je pagina relevant is of niet.

Zoekmachineoptimalisatie vanuit de online marketing strategie

Google bepaalt aan de hand van een flink aantal factoren de positie van jouw website. Eigenlijk als een georganiseerde ladekast met dossiers. De meest relevante staat vooraan. Als iemand op ‘zoeken’ klikt, trekt Google de la open. Als je de regels kent en deze goed op jouw site toepast, kunt je de positie beïnvloeden en plaatst Google je telkens op een betere positie.

Zoekmachineoptimalisatie strekt zich uit over allerlei gebieden: je krijgt bijvoorbeeld te maken met het technische stuk, content en social media. Als je dit goed wil aanpakken, is het verstandig dat je dit doet vanuit een strategie. Bij KGOM gaan we graag met jou aan de slag om deze strategie te ontwikkelen, zodat je zoekmachineoptimalisatie veel effectiever kunt inzetten. Om je echt te laten zien hoe belangrijk het is dat je een online marketing strategie als basis hebt voor je online inspanningen, hebben we een whitepaper ontwikkeld.

Werkwijze KGOM

Samen met jou ontwikkelen we een waterdichte online marketing strategie, waaruit precies naar voren komt wat je doelen zijn en welke kanalen/middelen we daarvoor moeten gaan inzetten. Zoekmachineoptimalisatie kan hier een grote rol in gaan spelen, mits het op de juiste manier wordt ingezet en wordt versterkt door de rest van je online marketing inspanningen. We zullen hoe dan ook altijd eerst gaan voor het laaghangende fruit, zodat je direct resultaat boekt. Hoe we dit laaghangend-fruit-principe gebruiken voor onze werkwijze leggen we je graag verder uit op de pagina over ons KGOM Succesmodel.

Interesse?
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

Terug naar top