Website analyse

‘Hoe kunnen wij met onze zoekwoorden bovenaan in Google terechtkomen, zoals jullie dat doen met de zoekterm ‘zoekmachine optimalisatie’?’ Deze vraag wordt het meest gesteld wanneer we in gesprek zijn met ondernemers over hun organische ranking (SEO). Hier hebben we een heel passend antwoord op: met gestructureerd en strategisch werken (en een beetje goede wil).

Het organisch willen scoren moet niet alleen een bedrijfsdoelstelling zijn, je moet ook bereid zijn er heel gestructureerd mee aan de slag willen gaan. De techniek van je website moet geoptimaliseerd zijn, de unieke content moet passend zijn en je moet online werken aan de populariteit van je werk.

Een website analyse is de eerste stap van gestructureerd werken aan je organische ranking.

Het gestructureerd werken aan je organische ranking heeft alles te maken met jouw online marketing strategie, waarin je doelen en prioriteiten bepaald. Omdat je online marketing strategie de fundering moet zijn van - eigenlijk alles wat je doet - hebben wij hier speciaal een whitepaper over geschreven. Je kunt deze hieronder gratis downloaden.

Website analyse vanuit een online strategie

Een website analyse is een heel geschikt startpunt voor het uitwerken van je online marketing strategie. Je ziet tenslotte direct waar je laaghangend fruit kunt plukken, en welke veranderingen je direct kunt doorvoeren om de ervaring voor je bezoekers te verbeteren. Wanneer KGOM met jou aan de slag gaat voor het ontwikkelen van een gedegen online strategie voor je bedrijf, staat de website analyse bijna altijd bovenaan het ‘to do lijstje’.

“Een website analyse is een heel geschikt startpunt voor het uitwerken van je online marketing strategie."

Werkwijze KGOM

Uit de online marketing strategie die we samen met jou opstellen halen we een aantal doelen. We bepalen welke kanalen er verder moeten worden ingezet, en welke werkzaamheden moeten worden uitgevoerd om de gewenste resultaten te behalen. Omdat we vanuit onze werkwijze starten met de website analyse, weten we direct waar we de eerste verbeterslagen kunnen maken.

Wat doen we dan precies

Tijdens een website analyse nemen we onder andere de broncode, oftewel de achterkant (techniek) van je website onder de loep. Dit wordt handmatig gedaan. Iedere website (en onderneming) is tenslotte uniek, en computerprogramma’s kunnen alleen doen wat mensen ze vertellen dat ze moeten doen. Handmatig en persoonlijk deze analyse uitvoeren is dus veel effectiever. Wij rapporteren de huidige status van je website, en bij het opstellen van het rapport concentreren we ons op de drie onderdelen van SEO: techniek, content en populariteit. Onderaan deze pagina lichten we nog even toe wat we zoal onderzoeken.

techniek content populariteit voor zoekmachine optimalisatie

Techniek

De techniek van je website is de basis van een goede vindbaarheid in Google. Bij techniek wordt gekeken naar hoe de indexatie door de zoekmachines beter zou kunnen verlopen. Meer dan twintig punten worden bekeken om het functioneren van de huidige website qua techniek in kaart te brengen.

Content

De content voor de website is een belangrijk onderdeel, waar voldoende aandacht aan moet worden besteed. Het is tenslotte belangrijk dat deze goed aansluit op de doelgroep. Als je content niet goed aansluit, is de kans kleiner dat bezoekers actie gaan ondernemen. Met de website analyse onderzoeken we of de zoekwoorden, content en websitestructuur aangepast dienen te worden. Daarnaast geven wij tips om content te optimaliseren.

Populariteit

Populariteit, ook wel naamsbekendheid genoemd, is het derde onderdeel dat geanalyseerd wordt. Wat valt aan de website op qua populariteit? Wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van social media? KGOM geeft advies over populariteit in de algemene zin en geeft je praktische tips mee om daarmee aan de slag te gaan.

Natuurlijk geven we in de website analyse ook andere tips die belangrijk zijn voor de vindbaarheid van de website.

Interesse?
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.