Productfeed adverteren

Productfeed adverteren, zoals bijvoorbeeld Google Shopping, heeft voor een webshop duidelijke voordelen ten opzichte van tekstadvertenties. Door het visuele karakter en de aanvullende informatie, vergroot je de kans op een conversie. Aangezien er maar op één advertentie tegelijk gedrukt kan worden, is het tegelijkertijd voeren van Google AdWords advertenties en Google Shopping advertenties een effectieve advertentiestrategie.

  • Visueel maken van je assortiment
  • Heldere vergelijking van de prijzen
  • Mogelijkheid om gericht op productnaam of productbehoefte te adverteren
  • Hogere conversieratio op je website
  • In combinatie met Google AdWords krijg je een 1 + 1 = 3 effect

Een productfeed maakt het dus mogelijk om het productassortiment van jouw website op een andere website te tonen (beter gezegd: in te laden). Hierbij worden dan onder andere de productbenaming, -prijs en -afbeelding weergegeven.

Productfeed adverteren met Google Shopping

KGOM is één van de tien bureaus die Google Shopping in Nederland als eerste kon aanbieden vanuit Google. Zo hebben wij vanaf het begin de mogelijkheid gehad om verschillende advertentiestrategieën te ontwerpen voor verschillende soorten webwinkels.

Het belangrijkste binnen productfeed adverteren is het maken van de daadwerkelijke feed. Het succes wordt volledig bepaald door de kennis en ervaring van het platform waar de productfeed op komt te staan én de strategie die gekozen wordt om de productfeed te optimaliseren.

Google Shopping maakt onderdeel uit van de zoekresultaten in Google. Een voorbeeld daarvan zie je hieronder. Deze resultaten, die de specificaties van een product combineren met een afbeelding ervan, vormen speciale Google AdWords advertenties. Ze worden ook afzonderlijk getoond van de ‘gewone’ advertenties in de zoekresultaten.

google-shopping

Je producten springen zoals je ziet gelijk in het oog van potentiële online kopers. Zij zullen daardoor sneller geneigd zijn om door te klikken naar je website en te kopen. Ze hebben jouw producten dan immers al vergeleken met eventuele concurrenten en kiezen met hun klik dus specifiek voor dat product in jouw webshop. Hun aankoopbereidheid ligt daardoor erg hoog.

Voordelen van Google Shopping

  • Verbeterde vindbaarheid door de opvallende Google Shopping advertenties
  • Doordat je producten zo opvallen, trek je ook meer potentiële klanten aan
  • Productwijzigingen in je webshop worden via je ‘productfeed’ direct doorgevoerd in Google Shopping
  • Door de hoge aankoopbereidheid van klanten via Google Shopping, stijgt het aantal aankopen in je webshop
  • Google Shopping advertenties versterken je bestaande online strategie

Shopping (vergelijkings)websites

Naast Google Shopping zijn er nog andere websites die de mogelijkheid aanbieden om feeds in te laten laden. Websites zoals Marktplaats en Bol.com laten producten van verschillende webshops zien. Het voordeel hiervan is dat de producten van de webshop voor een breder publiek te zien zijn. De kans dat men een product bij jou gaat bestellen en niet bij een concurrent, wordt hierdoor vergroot.

admarkt advertentie marktplaats

Voordelen van Marktplaats.nl

  • Je speelt in op zoekopdrachten die door gebruikers van Marktplaats.nl worden ingevoerd
  • Je producten vallen op, hierdoor trek je meer potentiële klanten aan
  • Productwijzigingen in je webshop worden via je ‘productfeed’ direct doorgevoerd in Marktplaats.nl
  • Door de hoge aankoopbereidheid stijgt het aantal aankopen in je webshop
  • Marktplaats.nl advertenties versterken je bestaande online strategie

Interesse?
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

Terug naar top