Display advertising

Display advertising is adverteren op websites binnen het Google Display Netwerk. Net als een advertentie in de krant, maar dan online. Dit netwerk bestaat uit een verzameling van kleine en grote websites, zoals bijvoorbeeld Nu.nl en andere bekende nieuwswebsites.

Hoe display adverteren ingezet wordt, is afhankelijk van jouw doel. Kortom: het is van belang dat je display advertising inzet vanuit een gedegen online marketing strategie. Het kan een zeer goed middel zijn om de naamsbekendheid (brand awareness) van jouw website of merk te vergroten. Daarnaast kan het ingezet worden om het aantal conversies te verhogen.

“KGOM ontwikkelt graag samen met jou een online marketing strategie, zodat we zo efficiënt mogelijk met display advertising kunnen starten."

Display adverteren als onderdeel van jouw online marketing strategie

KGOM ontwikkelt graag samen met jou een online marketing strategie, zodat we zo efficiënt mogelijk met display advertising kunnen starten. We hebben dan namelijk precies geformuleerd wat jouw doelen zijn, en wat er moet gebeuren om de gewenste resultaten te behalen.

Wat het doel is van je display advertentie is, is afhankelijk van waar je (potentiële) klant zich in het aankoopproces bevindt. Aan het begin van het proces kan het creëren van naamsbekendheid en merkvoorkeur een doel zijn. Het doel voor een klant die zich aan het einde van het aankoopproces bevindt, is converteren door middel van retargeting. Om hier meer inzicht in te krijgen, moet de customer journey in kaart worden gebracht. Dit hoort voor KGOM ook bij het ontwikkelen van de online marketing strategie.

Wellicht ben je al overtuigd van hoe belangrijk een online marketing strategie is bij het verrichten van je online marketing werkzaamheden. Wil je hier toch nog wat meer over lezen, download dan ook eens onze gratis whitepaper:

Werkwijze KGOM

Een uitgebreide doelgroepanalyse en het uitwerken van de customer journey leiden tot een goede online marketing strategie. We starten altijd met het laaghangend fruit, zodat we direct verbeterslagen kunnen maken en we gelijk verder kunnen met de werkzaamheden voor de langere termijn. Bij KGOM werken we met een 6-maandenplan, zodat we altijd flexibel zijn en goed kunnen inspelen op ontwikkelingen en veranderingen. Meer over onze werkwijze vind je op de pagina over het KGOM Succesmodel. Of neem gerust contact op via onderstaand formulier, dan kunnen we je specifiek advies geven.

Interesse?
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

Terug naar top