Copywriting / Contentcreatie

Copywriting is veel meer dan alleen kale teksten aangeleverd krijgen waar je vervolgens zelf nog alles mee moet doen. Copywriting is een ontzorging, waarbij we eigenlijk alle vormen van content voor je kunnen realiseren. Wat er voor jou nodig is op het gebied van copywriting/contentcreatie, komt meestal naar voren bij het ontwikkelen van de online marketing strategie. Het is dan duidelijk op welke vlakken je (beter) vindbaar moet worden, en welke content er moet worden ontwikkeld om de vastgestelde doelen te bereiken.

Copywriting vanuit een online marketing strategie

Zomaar teksten laten schrijven is eigenlijk niet wenselijk. Waarom niet? Omdat je dan nooit weet welke kant je eigenlijk op wil met je teksten, en hoe de content ondersteunend werkt voor je vastgestelde doelen. Daarom is het van belang dat effectieve copywriting een onderdeel is van een online marketing strategie, zodat al je online marketing inspanningen erop gericht zijn om de beste resultaten te behalen. Meer over het belang van een online marketing strategie vind je in onze gratis whitepaper.

Werkwijze KGOM

Vanuit de online marketing strategie bepalen we samen met jou welke content we voor je gaan ontwikkelen en wat de prioriteiten zijn. Onze werkwijze is gebaseerd op het laaghangend-fruit-principe, zodat we direct slagen kunnen maken! Op basis van een 6-maandenplan gaan we strategisch te werk, voor een optimaal resultaat.
Van productteksten tot blogs, van persberichten tot social media posts, van vertalingen tot e-books: wij zorgen ervoor dat jouw content optimaal gewaardeerd wordt door zowel je bezoekers als de zoekmachines. Hier horen ook zaken bij als opmaak, het vinden en aanleveren van afbeeldingen, het plaatsen van de content, controles uitvoeren op bestaande content, etc.

Hieronder leggen we uit welke soorten copywriting er zoal zijn. De verschillende soorten content op de diverse kanalen kunnen volledig op elkaar worden afgestemd, voor een waterdicht geheel.

“Vanuit de online marketing strategie bepalen we samen met jou welke content we voor je gaan ontwikkelen en wat de prioriteiten zijn."

Diverse soorten copywriting

Contentanalyse

Binnen de copywriting dienst starten we dikwijls met het uitvoeren van een contentanalyse. Hierbij analyseren we de huidige content van je website, waarbij we verder kijken dan alleen de homepagina en productpagina’s. We kijken of er een blog aanwezig is, werpen een blik op social media, en geven je allerlei tips op het gebied van content. Waar is er ruimte voor verbetering? Dat zetten wij voor je op een rijtje. We vertalen dit naar een plan, dat we direct voor je kunnen uitvoeren.

Websiteteksten

Teksten op je website vervullen drie doelen: ze informeren over je organisatie, producten of diensten, ze worden geïndexeerd door Google (zo optimaal mogelijk) en ze sporen je bezoeker aan om een bepaalde actie te ondernemen: contact opnemen met je salesafdeling, bijvoorbeeld. Onze copywriters (her)schrijven verschillende soorten teksten met deze drie pijlers voor ogen.

Een tekst schrijven met bovenstaande punten voor ogen is echter niet voldoende om compleet en SEO-proof te zijn. Daarom worden bij de webteksten ook alle relevante metadata geleverd waarnaar Google op zoek is tijdens het indexeren van je website. Je kunt de content die wij creëren vervolgens zelf op je website plaatsen, maar je kunt het ook door de specialisten van KGOM laten doen. Dat is aan jou.

Blogartikelen

Naast webteksten schrijven wij ook blogartikelen, om meer bekendheid voor je website en je bedrijf te genereren. Goede blogs zorgen ervoor dat je bezoekers blijven terugkomen, en dat jij echt naar voren komt als autoriteit binnen je vakgebied. Bovendien zijn blogartikelen ideaal om te delen op je social media kanalen, waarvoor je ook bij ons aan het juiste adres bent.

Social media

Op het gebied van social media marketing kunnen wij je bij het totale plaatje helpen: van een social media strategie en contentkalender tot het daadwerkelijk schrijven en plaatsen van de berichten. Social media is een populaire tool om je organisatie, producten of diensten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen. Het levert een hoge naamsbekendheid op, en het heeft een positieve invloed op je positie in de zoekresultaten van de zoekmachines.

E-books en whitepapers

Met een e-book of whitepaper deel je jouw kennis en ervaring met (potentiële) klanten, waardoor je als expert binnen jouw branche wordt gezien. Daarnaast krijg je inzicht in de behoefte van je klanten, en verbeter je jouw posities in de zoekmachines. Onze copywriters geven op een creatieve manier invulling aan het thema van jouw whitepaper, dat uiteraard in samenspraak met jou wordt bepaald. E-books en whitepapers combineren wij vaak met marketing automation.

Vertalingen Engels-Nederlands en Nederlands-Engels

Wil je jouw Nederlandse website ook in het Engels beschikbaar maken? Schakel onze copywriters dan in voor het vertalen van de webteksten. Uiteraard geldt dit ook voor Engelse teksten die je naar het Nederlands wil laten vertalen. Bij vertalingen houden we rekening met de juiste zoekwoorden, zodat de pagina’s goed worden gevonden in de zoekmachines. Het is mogelijk om de hele website, of slechts enkele pagina’s door ons te laten vertalen. Naast websites vertalen onze copywriters bovendien allerlei andere soorten teksten, zoals productteksten of brochures.

Naast bovenstaande soorten copywriting bieden wij ook ondersteuning als het gaat om:

  • AdWords advertentieteksten
  • Teksten voor offline media
  • Inhoud van nieuwsbrieven

Interesse?
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.