Contentmarketing

Contentmarketing is het maken en verspreiden van waardevolle en relevante content om een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken en te behouden met het doel een winstgevende klantrelatie te realiseren. Contentmarketing is dus niet direct gericht op het genereren van verkopen. Het is een middel dat vooral op de lange termijn vruchten af gaat werpen. Ten minste, wanneer het onderdeel is van jouw totale online strategie.

Als mensen op zoek zijn naar een dienst of product, maken zij een keuze op basis van de uitstraling en bekendheid van het merk. Als bedrijf wil je jezelf dus optimaal online profileren. Dat doe je o.a. door het verspreiden van waardevolle content, waarin jouw verhaal wordt uitgedragen. De nadruk ligt daarbij op het genereren van engagement tussen jouw bedrijf en (toekomstige) klanten. Maar welke content plaats je, en waar doe je dat? Waarom? En wat levert het op?

Om antwoord te krijgen op al deze vragen, kun je contentmarketing eigenlijk alleen inzetten vanuit een gedegen online marketing strategie. Het onderdeel contentmarketing gaat dan bijdragen aan het overall-succes van jouw onderneming.

Contentmarketing vanuit een strategie

KGOM kan, in samenwerking met jou, een waterdichte online marketing strategie voor je bedrijf ontwikkelen. Je weet dan wie je (potentiële) klant is en waar deze zich bevindt, hoe deze de customer journey doorloopt, en wat je moet doen om je doelgroep op het juiste moment te bereiken met de juiste boodschap en tone of voice. Het is belangrijk om niet ‘zomaar’ te starten met contentmarketing of copywriting, er moet altijd een goed doordachte strategie achter zitten. Wil je hier wat meer over lezen? Wij hebben speciaal voor jou een whitepaper gemaakt over het belang van een online marketing strategie. Je kunt deze hieronder gratis downloaden!

“Contentmarketing kan, als onderdeel van jouw online strategie, maximaal resultaat opleveren."

Werkwijze KGOM

Bij het realiseren van je online marketing strategie bepalen we wat voor jou de belangrijkste doelen zijn, en welke kanalen/middelen ingezet moeten worden om dat te bereiken. We starten daarbij altijd met het laaghangend fruit, zodat er direct verbeterslagen gemaakt kunnen worden. In een 6-maandenplan stellen we duidelijk op wat er allemaal moet gebeuren om de gewenste resultaten te behalen. Contentmarketing kan dan als onderdeel van jouw online strategie maximaal resultaat opleveren. We vertellen je graag meer over onze werkwijze middels het zogenoemde KGOM Succesmodel.

Interesse?
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.