Online Marketing Bootcamp: Een gepersonaliseerd online marketing plan voor jouw bedrijf in 5 weken

De meeste bedrijven "doen maar wat" op het gebied van online marketing. Ad hoc worden er kanalen ingezet. Of worden campagnes weer uitgezet omdat ze "niet renderen". Het lijkt wel eigen aan online marketing: alles verandert zo snel dat een plan maken onbegonnen werk lijkt.

Maar dat is natuurlijk onzin. Zonder een plan en gedegen strategie zal er nooit het maximale uit online marketing worden gehaald. Met het gevolg dat bedrijfsdoelstellingen ook niet behaald worden.

Binnen onze agency ontwikkelen wij voor onze klanten een dergelijke strategie en voeren we deze ook succesvol uit. Hierbij is de gemiddelde investering ongeveer €25.000 per jaar.

Maar eerlijk is eerlijk, niet elk bedrijf heeft de mogelijkheid om alles uit te besteden. Dit kan bijvoorbeeld aan het beschikbare budget liggen of aan het feit dat men zelf graag aan de knoppen draait.

Speciaal voor deze doelgroep hebben we dit programma ontwikkeld. Samen met mij (Karel Geenen) ga je aan de slag om volgens onze unieke werkwijze een succesvol online marketing plan te ontwikkelen. Dit plan kun je dan uiteindelijk zelf gaan uitvoeren.

Op deze manier profiteer je dus van onze kennis en onze unieke werkwijze waar we onze klanten succesvol mee maken. Maar je betaalt geen maandelijkse bedragen voor de uitvoer ervan én je behoudt zelf de controle over de spreekwoordelijke knoppen.

Wie kan profiteren van deze online marketing bootcamp?

Dit programma is speciaal ontwikkeld voor ondernemers of medewerkers waarbij de online marketing een belangrijk onderdeel vormt binnen het bedrijf. Over het algemeen is het aan te raden dat het al een bestaand bedrijf betreft.

Tijdens de bootcamp ga je namelijk aan de slag met de online marketing van jouw bedrijf. Deze bootcamp is dus niet geschikt als je géén "praktijkvoorbeeld" hebt om mee te werken.

Tevens is deze bootcamp bedoeld voor bedrijven die uiteindelijk ook zelf de online marketing willen uitvoeren.

Programma

In deze online marketing bootcamp ga ik in een periode van 5 weken samen met jou een succesvol online marketing plan voor jouw bedrijf in elkaar zetten. Hierbij zullen we het KGOM Succesmodel als uitgangsbasis nemen:

Tijdens deze bootcamp ga ik dit model dus samen met jou doorlopen. Het resultaat hiervan zal een online marketing plan voor de komende 5 maanden zijn. Ik raad je aan om onze pagina over het KGOM Succesmodel eens rustig door te lezen, zodat je exact weet wat de inhoud hiervan is.

Het model bestaat uit drie belangrijke onderdelen, die tijdens de bootcamp ook allemaal aan bod zullen komen. Hieronder vind je het exacte programma:

Week 1 (22 november)

Thema: Audit - Website

Jouw website vormt het hart van de online marketing. Dit betekent dus ook dat deze helemaal in orde moet zijn. In deze eerste week ga ik laten zien welke onderdelen je allemaal moet gaan controleren (auditeren) om in een later stadium goed te kunnen bepalen welke onderdelen als eerste aangepakt moeten worden.

Door op deze manier te werk te gaan hanteer je dus het laaghangende fruit principe. We gaan eerst die zaken doen die ook de grootste impact zullen hebben op ons bedrijf.

Hiervoor hebben we een uitgebreide auditlijst ontwikkeld die je na het webinar ook toegestuurd krijgt en dus kunt gebruiken. Enkele zaken die we gaan bekijken:

  • SEO vriendelijkheid
  • Snelheid
  • Gebruiksvriendelijkheid / conversie
  • Geschiktheid voor mobiele devices
  • Techniek
  • Content

Daarnaast zul je in deze eerste week een vragenlijst ontvangen die je online in kunt vullen. Deze informatie heb ik in de komende weken nodig om een beter beeld te krijgen van jouw organisatie en doelstellingen. Met deze informatie kan ik je nog beter van advies voorzien voor je online marketing plan.

Week 2 (29 november)

Thema: Audit - Customer Journey

Deze week staat de customer journey centraal. Het hart van ons model draait namelijk om de customer journey. Welke reis legt jouw bezoeker af om uiteindelijk ook echt klant te worden?

Tijdens het gezamenlijke webinar zal ik exact uitleggen hoe je een customer journey in elkaar zet aan de hand van praktische voorbeelden. Tevens krijg je van mij een handig sjabloon dat je kunt gebruiken om jouw customer journey verder uit te werken.

Week 3 (6 december)

Thema: Audit - Data

Waarschijnlijk heb je (misschien onbewust) al ontzettend veel data beschikbaar die we kunnen gebruiken voor ons online marketing plan. In deze week ga ik deze verschillende bronnen doorlopen en leer je welke data interessant zal zijn om ons plan te kunnen ontwikkelen.

Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de bestaande klantendatabase waar vaak nog ontzettend veel potentie in zit. Andere zaken die we gaan analyseren, indien aanwezig, zijn bijvoorbeeld Google Analytics, Google Search Console, e-mailmarketingstatistieken, A/B-test resultaten, bestaande advertising campagnes, calltracking etc.

Daarnaast krijg je van ons de mogelijkheid om je Google Ads campagne door onze gecertificeerde specialisten te laten analyseren. Hoe dit exact in zijn werk zal gaan krijg je in deze week te horen.

Week 4 (13 december)

Thema: Plan

Op basis van de audit zul je een uitgebreid plan voor de komende 6 maanden gaan ontwikkelen. Dit plan omvat alles wat er nodig is om de bedrijfsdoelstellingen te behalen in relatie tot de online marketing.

Dit onderdeel zal bestaan uit:

Doelstellingen
Na de uitgebreide audit hebben we een goed beeld gekregen van de bedrijfsdoelstellingen. Op basis van deze informatie gaan we doelstellingen formuleren die we de komende 6 maanden willen bereiken.

KPI's
Bij de doelstellingen horen uiteraard ook KPI's. Stuurcijfers waarmee we kunnen meten of we op koers liggen om de doelstellingen te behalen. Aan de hand van deze cijfers weten we of we moeten bijsturen.

Strategie
Uiteindelijk zal er ook bepaald moeten worden welke strategie er gehanteerd moet gaan worden om de doelstellingen te gaan behalen. In dit onderdeel leg ik uit hoe je de gegevens van de voorgaande audit kunt gebruiken om te bepalen wat de strategie zal zijn.

Week 5 (20 december)

Thema: Execute

Tijdens dit laatste webinar gaan we de audit- en planfase afsluiten zodat we kunnen starten met de daadwerkelijke uitvoer van het online marketing plan. In dit webinar zullen we tevens verschillende plannen van bootcampers gaan bekijken, zodat we ook weer kunnen leren van elkaar.

Daarnaast ga ik advies en tips geven over de execute fase zodat je het komende half jaar het online marketing plan succesvol tot uitvoer kunt gaan brengen en je doelstellingen gaat behalen.

Tevens krijg je toegang tot één cursussen van onze Academy naar keuze, zodat je ook zelf kunt leren hoe je de verschillende online marketing middelen goed kunt inzetten.

In de voorgaande week is het de bedoeling dat je het online marketing plan bij mij aanlevert zodat ik deze kan gaan beoordelen en je van advies kan voorzien.

Praktische informatie

  • De bootcamp bestaat dus uit verschillende webinars. Naast deze webinars heb je in de week daaropvolgend de mogelijkheid om mij om hulp te vragen over het betreffende onderwerp.
  • Het uiteindelijke doel is om een compleet plan te hebben na deze 5 weken waar je direct mee aan de slag kunt. Dit plan heb je uiteindelijk zelf ontwikkeld, met mij als hulp en stok achter de deur.
  • De webinars duren telkens ongeveer anderhalf uur. Daarnaast zul je wekelijks nog 3-4 uur nodig hebben om datgene wat je geleerd hebt in de praktijk te brengen en te verwerken in het plan.

Exacte data & tijden

De bootcamp zal dus online (via Google Hangouts) gehouden worden op de volgende data en tijden:

  • Donderdag 22 november van 14.30 - 16.00
  • Donderdag 29 november van 14.30 - 16.00
  • Donderdag 6 december van 14.30 - 16.00
  • Donderdag 13 december van 14.30 - 16.00
  • Donderdag 20 december van 14.30 - 16.00

Alle webinars worden uiteraard opgenomen. Moest je dus onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn is dat geen enkel probleem, je kunt de opname altijd achteraf bekijken.

Jouw Bootcampleider: Karel Geenen

De bootcamp zal gegeven worden door mij persoonlijk (Karel Geenen), medeoprichter van KGOM. Als online marketeer en ondernemer ben ik reeds sinds 2003 actief. In de eerste jaren heb ik ervaring opgedaan met een eigen webwinkel. Later ben ik deze kennis gaan verbreden en delen.

Inmiddels hebben we een succesvolle online marketing agency, academy en werving- en selectiebureau weten uit te bouwen. Hiermee helpen we honderden klanten en duizenden cursisten succesvol te zijn met online marketing.

Tevens ben ik medeverantwoordelijk geweest voor het opzetten en uitdenken van het KGOM Succesmodel. En ik heb zin om hier samen met jou mee aan de slag te gaan!

Investering

Deze online marketing bootcamp omvat de volgende onderdelen:

  • 5 online webinars van anderhalf uur waarbij ik je telkens een onderdeel binnen het succesmodel haarfijn ga uitleggen;
  • Ongelimiteerde toegang tot mijn mailbox. Je mag me dus alles vragen en ik ga je met raad en daad bijstaan om ervoor te zorgen dat er een succesvol online marketing plan wordt ontwikkeld;
  • Google Ads analyse door één van onze gecertificeerde Google specialisten;
  • Toegang tot uitgebreide auditdocumenten, sjablonen en plannen die wij zelf gebruiken om onze klanten succesvol te maken;
  • Uitgebreide analyse en feedback op het online marketing plan, zodat je zeker weet dat het plan ook succesvol zal zijn;
  • Toegang tot een cursus naar keuze van onze Academy waaronder Google Ads, zoekmachine optimalisatie en conversie optimalisatie

De investering voor deze bootcamp bedraagt éénmalig €595,-.

 

 

Let op, nog maar een aantal plaatsen beschikbaar! Heb je nog vragen? Bekijk onze contactpagina of bel tijdens kantooruren naar 085 208 21 00.