Blog

  • Alle startpagina kopieën verzameld (meer dan 97)!

    Er zijn tegenwoordig heel wat Startpagina kopieën waar je gratis een eigen pagina kunt aanmaken of waar je een link kunt ruilen. Tot nu toe ben ik nog geen website tegengekomen waar al deze pagina’s op staan vermeld, bij deze dus een overzicht van alle startpagina kopieën (meer dan 97 op dit moment!):

    Lees meer…

  • Enkele zoekmachine optimalisatie tips

    Tegenwoordig bieden veel internetbedrijven een vorm van zoekmachine optimalisatie aan. Zij vragen daar vaak grof geld voor. En hoewel sommige bedrijven het waard zijn bestaan er ook erg veel cowboys.

    Sommige beloven een eerste plaats binnen Google, dit is onmogelijk! Sterker nog, bedrijven kunnen dit niet beloven. Garanties bestaan nu eenmaal niet in de zoekmachine optimalisatie wereld.

    Zoekmachine optimalisatie is overigens helemaal niet moeilijk, het kost gewoon erg veel tijd. Hieronder volgen enkele simpele basis tips die ikzelf toepas.

    Lees meer…

  • Hoe ontwikkel je een goede nieuwsbrief?

    Met een email nieuwsbrief kun je advies, speciale aanbiedingen en nieuwe producten kenbaar maken aan je klanten. Een interessante nieuwsbrief zorgt ervoor dat je de concurrent voorblijft en dat klanten weten dat je bestaat. Maar een nieuwsbrief houdt meer in dan alleen maar elke maand een email versturen.

    Wanneer je er voor wil zorgen dat jouw onderneming profiteert van een eigen nieuwsbrief bekijk dan eens onderstaande tips voor het ontwikkelen van een nieuwsbrief die je klanten ook echt willen lezen.

    Lees meer…

  • Google Adwords optimalisatie tips

    De laatste weken ben ik weer een aantal uur per dag intensief met Google Adwords bezig (er is nog plaats). Regelmatig kom ik nog campagnes tegen die wel erg vreemd zijn opgezet en die vaak meer geld kosten dan opleveren.

    Hier volgen nog enkele praktische tips om je Google Adwords campagne te optimaliseren.

    Lees meer…

  • Het schrijven van een effectieve verkooptekst, bepaal je prijsstrategie!

    Dit is het derde artikel van een serie over het schrijven van een effectieve verkooptekst. Deel één vind je hier en deel twee hier.

    In dit deel gaan we bekijken welke prijsstrategie we gaan toepassen.

    Lees meer…

  • De Long Tail heeft de toekomst!

    Ooit gehoord van de Long Tail? Ik interesseer me al een tijdje voor dit concept en heb ook net het boek van Chris Anderson, The Long Tail gelezen. Een prachtig boek met goede strategieën voor (internet) marketeers. Als je nog nooit van de Long Tail hebt gehoord raad ik je aan het boek van Chris hier te bestellen (Nederlandstalig!).

    In het kort komt Long Tail hier op neer:

    De wereld en de economie is gebaseerd op hits (nummer 1 verkopen). Waarom? Omdat er simpelweg niet genoeg schapruimte in de winkels is om bijvoorbeeld alle soorten dvd’s te verkopen. Dus wat doet een winkelier, hij verkoopt alleen de dvd’s die goed verkopen. Logisch natuurlijk.

    Maar al die dvd’s die niet verkocht worden (omdat ze niet in de winkels liggen) is daar dan geen markt voor? Natuurlijk wel maar consumenten weten simpelweg niet dat ze bestaan, vandaar de redenering dat de wereld en economie gebaseerd is op hits (met hits bedoel ik dus geen kliks maar nummer 1 verkopen).

    Lees meer…

  • Slimme linkstrategie!

    Zoals je in dit artikel al hebt kunnen lezen, hebben wederkerige links (ik link naar jou, jij naar mij) niet zoveel waarde voor de zoekmachines. Er is echter een manier om toch aan linkruil te doen maar de wederkerige links te omzeilen.

    Lees meer…

  • Oprichters van Youtube verkopen Google aandelen

    YoutubeBloomberg schrijft dat de oprichters van Youtube, Chad Hurley en Steve Chan, aangegeven te hebben 3,23 miljoen in Google aandelen te verkopen.

    Hurley en Chan, die in februari 2005 Youtube hebben opgericht, verkopen ieder aandelen ter waarde van $326 miljoen.

    Wat zegt dit over de toekomst van Youtube? Je kunt ze natuurlijk niet verwijten dat ze willen cashen maar het getuigt van weinig vertrouwen in het bedrijf”¦

  • Zoekmachine optimalisatie voor lokale bedrijven

    Zoekmachine optimalisatieHet internet wordt vaak gezien als een manier om een groot publiek aan te spreken dat zich uitspreidt over de hele wereld. Veel bedrijven maken de fout te denken dat ze alleen maar online moeten zijn als hun doelgroep de hele wereld of een heel land is.

    Met lokaal bedoel ik een bedrijf wat als doelgroep een bepaalde stad, gemeente of provincie heeft. Klassieke voorbeelden zijn kappers, “kleine” winkels en een videotheek. Deze voorbeelden hebben als doelgroep vaak een bepaalde stad/dorp of een bepaalde gemeente.

    Met een dergelijk bedrijf, heeft het dan zin om een website te bouwen? Het antwoord is ja, en er zijn meerdere redenen. Dit artikel gaat wat dieper in op deze redenen.

    Lees meer…

  • Google Adsense, alle geheimen tips en trucs

    Je leest tegenwoordig veel over Google Adsense. Op fora wordt er vaak over gesproken en er zijn heel wat mensen die eigenlijk niet weten hoe het nu precies allemaal werkt en wat wel of niet werkt. Dit artikel is een antwoord op alle vragen die ik ben tegengekomen op internet over Adsense. Verder heb ik er zelf ook nog wat tips bijgezet.

    Lees meer…