Blog

  • De Long Tail heeft de toekomst!

    Ooit gehoord van de Long Tail? Ik interesseer me al een tijdje voor dit concept en heb ook net het boek van Chris Anderson, The Long Tail gelezen. Een prachtig boek met goede strategieën voor (internet) marketeers. Als je nog nooit van de Long Tail hebt gehoord raad ik je aan het boek van Chris hier te bestellen (Nederlandstalig!).

    In het kort komt Long Tail hier op neer:

    De wereld en de economie is gebaseerd op hits (nummer 1 verkopen). Waarom? Omdat er simpelweg niet genoeg schapruimte in de winkels is om bijvoorbeeld alle soorten dvd’s te verkopen. Dus wat doet een winkelier, hij verkoopt alleen de dvd’s die goed verkopen. Logisch natuurlijk.

    Maar al die dvd’s die niet verkocht worden (omdat ze niet in de winkels liggen) is daar dan geen markt voor? Natuurlijk wel maar consumenten weten simpelweg niet dat ze bestaan, vandaar de redenering dat de wereld en economie gebaseerd is op hits (met hits bedoel ik dus geen kliks maar nummer 1 verkopen).

    Lees meer…

  • Slimme linkstrategie!

    Zoals je in dit artikel al hebt kunnen lezen, hebben wederkerige links (ik link naar jou, jij naar mij) niet zoveel waarde voor de zoekmachines. Er is echter een manier om toch aan linkruil te doen maar de wederkerige links te omzeilen.

    Lees meer…

  • Oprichters van Youtube verkopen Google aandelen

    YoutubeBloomberg schrijft dat de oprichters van Youtube, Chad Hurley en Steve Chan, aangegeven te hebben 3,23 miljoen in Google aandelen te verkopen.

    Hurley en Chan, die in februari 2005 Youtube hebben opgericht, verkopen ieder aandelen ter waarde van $326 miljoen.

    Wat zegt dit over de toekomst van Youtube? Je kunt ze natuurlijk niet verwijten dat ze willen cashen maar het getuigt van weinig vertrouwen in het bedrijf”¦

  • Zoekmachine optimalisatie voor lokale bedrijven

    Zoekmachine optimalisatieHet internet wordt vaak gezien als een manier om een groot publiek aan te spreken dat zich uitspreidt over de hele wereld. Veel bedrijven maken de fout te denken dat ze alleen maar online moeten zijn als hun doelgroep de hele wereld of een heel land is.

    Met lokaal bedoel ik een bedrijf wat als doelgroep een bepaalde stad, gemeente of provincie heeft. Klassieke voorbeelden zijn kappers, “kleine” winkels en een videotheek. Deze voorbeelden hebben als doelgroep vaak een bepaalde stad/dorp of een bepaalde gemeente.

    Met een dergelijk bedrijf, heeft het dan zin om een website te bouwen? Het antwoord is ja, en er zijn meerdere redenen. Dit artikel gaat wat dieper in op deze redenen.

    Lees meer…

  • Google Adsense, alle geheimen tips en trucs

    Je leest tegenwoordig veel over Google Adsense. Op fora wordt er vaak over gesproken en er zijn heel wat mensen die eigenlijk niet weten hoe het nu precies allemaal werkt en wat wel of niet werkt. Dit artikel is een antwoord op alle vragen die ik ben tegengekomen op internet over Adsense. Verder heb ik er zelf ook nog wat tips bijgezet.

    Lees meer…

  • Blogger.com (Google) geeft mogelijkheid voor eigen domeinnaam

    BloggerBlogger heeft een nieuwe functie toegevoegd: het gebruik van een eigen domeinnaam. Je kunt vanaf nu ergens een domeinnaam registreren (maakt niet uit waar), de DNS naar Google laten verwijzen (ghs.google.com) en klaar! Vanaf nu verschijnt je Blogger-blog op een eigen domeinnaam. Het lijkt nu dat de blog op een eigen domein staat.

    Een zeer goedkope manier om een blog te maken voor je bedrijf. Het enige wat je hoeft te doen is een domeinnaam kopen (kost je hooguit 5 euro per jaar) en Google verzorgt de hosting, helemaal gratis!

    Hier vind je meer informatie over het opzetten van een Blogger-blog op een eigen domeinnaam: Blogger

  • De tekst is essentieel voor een goed verkopende website

    Dit is het tweede artikel in een serie van vier. Deze serie gaat over het schrijven van een effectieve verkooptekst. In dit deel gaan we wat dieper in op de essentiële onderdelen van een verkooptekst/verkooppagina. Het eerste artikel vind je overigens hier: Een winstgevende verkooptekst schrijven

    Lees meer…

  • Google adwords tips

    Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van Google adwords. Via Google adwords kun je adverteren op verschillende pagina’s van Google en binnen hun Publisher netwerk, beter bekend als Google adsense. Hier volgen een paar tips om het meeste uit je Adwords campagne te halen.

    Lees meer…

  • Zoekmachine marketing, goede links en slechte links

    De linkstrategie is één van de belangrijkste aspecten van zoekmachine optimalisatie. Voor Google, één van de belangrijkste zoekmachines, is het in ieder geval van groot belang. Kwaliteit gaat hier zeker boven kwantiteit maar het is belangrijk om een uitgebalanceerde lijst van links naar je website te verkrijgen. Diversiteit is hier een belangrijk aspect. Probeer niet alleen maar links te verkrijgen van één bron en probeer ook niet met maar één methode te werken. Een aantal methodes moeten zeker vermeden worden omdat ze of geen voordelen bieden of ervoor zorgen dat je pagina’s “gestraft” worden door de zoekmachines.

    Dit artikel gaat wat dieper in op het verkrijgen van links met het oogpunt op zoekmachine optimalisatie en zoekmachine marketing.

    Lees meer…

  • LV: Hoe de ranking van mijn keywords zoeken?

    Een lezer stelde mij de volgende vraag: Hoe kom ik er achter op welke pagina mijn website voor een bepaald zoekwoord te vinden is zonder alle resultaten-pagina’s af te zoeken?

    In dit artikel geef ik uitleg over en een handige tool over deze vraag.

    Lees meer…