Blog

  • Ken je doelgroep om een optimale marketingcampagne op te zetten

    Zoekwoorden. Conversie. Gebruikerservaring. Zoekmachine optimalisatie. Wat hebben al deze woorden gemeen? Ze hebben allemaal te maken met het aantrekken en converteren van je doelgroep. Maar hoe leer je je doelgroep kennen? Volg dit stappenplan, zodat je je doelgroep leert kennen én een optimale marketingcampagne kunt opzetten.

    Lees meer...

  • Segmenteer en optimaliseer je doelgroep

    Van oudsher zijn marketeers gewend te targeten op vooraf gedefinieerde doelgroepen. Online wordt echter de mogelijkheid geboden om zeer specifiek te targeten en te optimaliseren. Daardoor wordt het steeds minder belangrijk om al op voorhand vast te stellen op welke doelgroep je je campagne gaat richten. Besef ook dat hoe uitgebreider die doelgroep is, hoe moeilijker en kostbaarder het wordt om jouw doelgroep te bereiken.

    Lees meer...

  • De perfecte Pinterest strategie in 5 stappen

    pinterest strategie blog header
    Pinterest is in veel gevallen niet het eerste kanaal waar je aan denkt tijdens het opzetten van een contentstrategie. Toch moet je dit platform niet onderschatten. Wanneer je Pinterest onderdeel maakt van je contentstrategie, kun je alle kanalen die je inzet goed op elkaar afstemmen. Iedereen kanaal heeft zijn eigen doelgroep, dus heeft ook Pinterest een unieke strategie nodig. Hoe je dit precies kunt aanpakken lees je in dit artikel! Lees meer...

  • ADV | Zien we jou ook op het Congres Facebook & Instagram Marketing?

    KG online _congres facebook instagram marketing

    Facebook ligt onder vuur, en van alle social media groeit Instagram het hardst. Wat betekent dit voor de social media marketing van organisaties? Op Congres Facebook & Instagram Marketing, 14 juni in de Jaarbeurs Utrecht, leer je alles over de laatste ontwikkelingen en trends in social marketing. Met sessies van toonaangevende sprekers op het congres is je kennis in één dag weer helemaal up-to-date.  Lees meer...

  • Wayfinding experience: fysieke versus online wereld

    wayfinding experience blog header
    Afgelopen weekend stond Nederland weer bol van de festivals tijdens Pinksteren. Waar de één genietend van het zonnetje rustig het festivalterrein verkent, heeft de ander een strakke planning om zo alle toffe acts te kunnen zien. Het ultieme festivalgevoel heeft voor elke bezoeker een andere invulling. Toch zijn er factoren die voor iedereen van invloed zijn op een goede ervaring; bezoekers moeten gemakkelijk hun weg kunnen vinden op het terrein. Dit wordt wayfinding genoemd. Om het positieve gevoel dat mensen overhouden aan een festivalbezoek ook aan bezoekers van je website mee te geven, komen in deze blog vijf tips aan bod voor een goede online wayfinding experience. Lees meer...

  • Let op: maximum aantal tekens meta description teruggedraaid

    Meta description
    Tot december 2017 moest de meta description voldoen aan een bepaalde lengte-eis, voor een goede weergave in Google. De aanbevolen lengte van de meta description lag ongeveer rond de 155 tekens. Zoals je al eerder op ons blog hebt kunnen lezen, heeft Google afgelopen december het maximaal aantal tekens dat getoond kan worden verhoogd naar 320 tekens.
    Dit heeft slechts een aantal maanden geduurd, want nu is deze wijziging weer teruggedraaid, wat betekent dat op dit moment een meta description met een maximum van 155-160 tekens wenselijk is voor Google.
    Uiteraard hebben wij deze wijziging direct doorgevoerd in onze cursussen en workshops.

  • Tip: zet je attributiemodel om voor beter inzicht in converterende zoekwoorden in AdWords

    Attributiemodel AdWords
    Ben jij al bekend met de verschillende attributiemodellen die beschikbaar zijn in AdWords? In dit blogartikel vertel ik je waarom het zo belangrijk is om te bepalen welk attributiemodel voor jouw business van toepassing is. In eerdere artikelen van Karel en Anita is dit ook al deels behandeld, maar ik zie nog steeds veel AdWords accounts waarin dit nog niet is omgezet. Erg zonde wat mij betreft, dus lees snel verder hoe dit precies werkt.
    Lees meer...

  • Dit zijn de“Mobile Masters” van Noord-Europa en Benelux. Waar sta jij?

    mobile-masters
    Dat we nu in een mobiele wereld leven, is voor de meeste marketeers geen nieuws. Consumenten zijn gewend geraakt om onderweg zaken te regelen als het boeken van een vlucht, het openen van een bankrekening of het bestellen van een nieuwe koptelefoon. Er zijn mensen die meerdere schermen gebruiken, maar er zijn ook mobile-only gebruikers. Je website moet dus geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik! Helaas is dit vaak nog niet het geval...
    Lees meer...

  • Snel inzicht in je resultaten? De oplossing: Google Data Studio!

    Google Data Studio blog header
    Laatste tijd is er veel te doen om data, en de wijze waarop hiermee wordt omgegaan. Social media bedrijven zoals Facebook weten vaak zo veel over jou als persoon, dat zij in staat zijn om (belangrijke) beslissingen te voorspellen (en in sommige gevallen te beïnvloeden). Interessant, zeker! Maar welke informatie haal jij eigenlijk uit jouw data? Lees meer...

  • Vijf belangrijke vragen (en antwoorden) over user generated content

    user generated content
    User generated content speelt al jaren een grote rol binnen online (content)marketing. Content die gemaakt wordt door jouw volgers zal tenslotte eerder anderen inspireren dan de content die je zelf (meestal uit verkoopoogpunt) maakt. Bovendien is het vergaren en delen van deze content voor jou gratis! Maar zijn er nog dingen die je moet weten voordat je een strategie opstelt die voornamelijk gebaseerd is op UGC? Dat denk ik wel! Lees meer...