Blog

  • Dit is de basis van een succesvolle Google Shopping campagne

    Adverteer jij op dit moment met Google Shopping advertenties, maar weet je eigenlijk niet goed of je er het maximale uithaalt? De laatste tijd zijn er een aantal veranderingen geweest, waarmee het opzetten van een succesvolle Google Shopping campagne een stuk eenvoudiger is geworden. In dit blogartikel laat ik zien of jouw huidige Shopping campagnes kunnen worden verbeterd en geef ik je een aantal handige tips, zodat je de komende tijd weer aan de slag kunt.

    Lees meer...

  • Nieuwe targetingmethode: levensgebeurtenissen

    In Google Ads zijn tegenwoordig veel targetingmethodes om een bepaalde doelgroep te bereiken. Zo kun je targeten op keywords die je zelf instelt maar ook op onderwerpen, in-market en affiniteit doelgroepen. Daarnaast kun je zelfs eigen doelgroepen maken met Custom Intent. In een eerder artikel heb ik hier al eens aandacht aan geschonken, maar in dit artikel wil ik verder gaan op de nieuwe targetingmethode Life Events, of levensgebeurtenissen, dat specifiek voor Gmail Ads en YouTube ingezet kan worden.

    Lees meer...

  • Zo verzamel je meer links in 4 uur dan normaal gesproken in 4 maanden

    Het artikel van vorige week (kannibalisatie van zoekwoorden) viel duidelijk in goede aarde gezien de vele reacties. Om op dezelfde voet verder te gaan schrijf ik vandaag over een gratis tool die je kunt gebruiken waarmee je binnen 4 uur meer links kunt verzamelen dan dat je normaal gesproken in 4 maanden voor elkaar zou krijgen.

    Eén van de meest eenvoudige maar zelden toegepaste technieken is namelijk het achterhalen van de zogenaamde "unlinked mentions". In gewoon Nederlands: het achterhalen van pagina's waar wel je merknaam wordt vernoemd maar waar geen linkje achter is geplaatst.
    In dit artikel laat ik zien hoe je deze heel eenvoudig kunt achterhalen.
    Lees meer...

  • Kannibalisatie binnen jouw SEO? Zo achterhaal je dit grote probleem én behaal je hogere rankings!

    Content, content en nog eens content. Dat is wat er vaak gezegd wordt dat je moet produceren om hoog te scoren in Google. En daar sta ik dan ook helemaal achter.

    Maar wist je dat je soms teveel content kunt produceren? Waardoor bepaalde pagina's elkaar in de weg gaan zitten en je daardoor niet het maximale uit je posities haalt? In dit artikel ga ik dieper in op dit kannibalisatie probleem en geef ik je een handige tool hoe je deze pagina's eenvoudig kunt achterhalen.
    Lees meer...

  • Gebruik jij deze uitgestorven SEO tactieken nog?

    Online zijn er een aantal bronnen die ik regelmatig raadpleeg en die wat mij betreft ook echt waarde bieden. Als sinds ik me kan herinneren is Rand Fishkin van Moz er daar één van.

    Een flink aantal jaar geleden introduceerde hij de zogenaamde Whiteboard Friday, waar hij, voornamelijk in het begin, zelf veel over SEO uitlegde. De laatste tijd doet hij dit zelf wat minder, maar afgelopen vrijdag heeft hij nog eens een hele interessante online gezet!

    Hij praat namelijk over de verschillende SEO tactieken die volgens hem zijn uitgestorven en vervangen moeten worden door nieuwe tactieken. Hoewel ik het niet 100% met hem eens ben wil ik deze wel graag hieronder bespreken.
    Lees meer...

  • Benut jij de producteigenschappen in jouw marketingcommunicatie maximaal?

    Haal jij het maximale resultaat uit je marketingcommunicatie? Waarschijnlijk weet je alles over jouw product/dienst, maar welke eigenschappen communiceer je en op welk moment? Omdat je vast niet de enige op de markt bent die een product of dienst wil verkopen, zul je onderscheidend moeten zijn. Wat gaat ervoor zorgen dat de producten of diensten worden verkocht? Graag leg ik je in enkele stappen uit hoe jij de juiste boodschap samenstelt voor je product of dienst op basis van de verschillende productniveaus, en op welk moment je de verschillende eigenschappen moet communiceren. 
    Lees meer...

  • Starten met conversieoptimalisatie op je website. Waar begin je?

    Optimaliseer jij je website en zie je soms door de bomen het bos niet meer? De hoeveelheid data kan overweldigend zijn en optimaliseren kost tijd en inspanning, wat het overnemen van best practices verleidelijk maakt. Best practices werken vaak conversieverhogend, toch raden we je aan ook deze te testen. Hoe en waar je deze best practices plaatst, kan namelijk per website (en zelfs per pagina) een verschillend effect hebben. Daarom is het van belang om het gedrag van je bezoekers te analyseren, zodat je weet waar ze afhaken. In deze blog vertel ik je met welke tools je het gedrag van je bezoekers in kaart brengt en hypotheses opstelt die de basis vormen van een A/B-test. Lees meer...

  • Dynamic Search Ads inzetten voor meer bereik

    In dit blogartikel wil ik je graag laten zien wat Dynamic Search Ads (DSA) voor je campagne kan betekenen. Ik zie dat vrijwel alle accounts waar wij toegang tot krijgen nog geen gebruikmaakt of heeft gemaakt van Dynamic Search Ads, terwijl hier veel te behalen valt. Het klopt dat deze advertentiemethode al een paar jaar bestaat, maar de resultaten worden in weinig gevallen gedeeld. Ik wil je dan ook laten zien wat het kan doen in twee verschillende branches.
    Lees meer...

  • 100% meer kliks op je e-mails met deze eenvoudige tip

    De beste tips zijn vaak de meest eenvoudige is mijn ervaring. En met deze tip is het niet anders.

    In dit korte artikel wil ik je graag laten zien hoe ik met een simpele actie die slechts 2 minuten tijd heeft gekost 100% meer kliks op een specieke e-mail heb behaald.
    Lees meer...

  • Trap jij ook in deze KPI-valkuilen?

    Ieder zichzelf respecterend online marketeer meet natuurlijk de resultaten van zijn marketingactiviteiten, want dat is online makkelijker dan ooit tevoren. Of toch niet? Want er zijn nogal wat elementen die het verkrijgen van de juiste inzichten bemoeilijken: een complexe customer journey over diverse devices, lastig te berekenen lifetime values, offline interacties met jouw bedrijf, et cetera. Ondanks die complexiteit werken marketeers veel en graag met vaak relatief simpele KPI’s. Maar er zijn nogal wat valkuilen.

    Lees meer...