Blog

  • Starten met conversieoptimalisatie op je website. Waar begin je?

    Optimaliseer jij je website en zie je soms door de bomen het bos niet meer? De hoeveelheid data kan overweldigend zijn en optimaliseren kost tijd en inspanning, wat het overnemen van best practices verleidelijk maakt. Best practices werken vaak conversieverhogend, toch raden we je aan ook deze te testen. Hoe en waar je deze best practices plaatst, kan namelijk per website (en zelfs per pagina) een verschillend effect hebben. Daarom is het van belang om het gedrag van je bezoekers te analyseren, zodat je weet waar ze afhaken. In deze blog vertel ik je met welke tools je het gedrag van je bezoekers in kaart brengt en hypotheses opstelt die de basis vormen van een A/B-test. Lees meer...

  • Dynamic Search Ads inzetten voor meer bereik

    In dit blogartikel wil ik je graag laten zien wat Dynamic Search Ads (DSA) voor je campagne kan betekenen. Ik zie dat vrijwel alle accounts waar wij toegang tot krijgen nog geen gebruikmaakt of heeft gemaakt van Dynamic Search Ads, terwijl hier veel te behalen valt. Het klopt dat deze advertentiemethode al een paar jaar bestaat, maar de resultaten worden in weinig gevallen gedeeld. Ik wil je dan ook laten zien wat het kan doen in twee verschillende branches.
    Lees meer...

  • 100% meer kliks op je e-mails met deze eenvoudige tip

    De beste tips zijn vaak de meest eenvoudige is mijn ervaring. En met deze tip is het niet anders.

    In dit korte artikel wil ik je graag laten zien hoe ik met een simpele actie die slechts 2 minuten tijd heeft gekost 100% meer kliks op een specieke e-mail heb behaald.
    Lees meer...

  • Trap jij ook in deze KPI-valkuilen?

    Ieder zichzelf respecterend online marketeer meet natuurlijk de resultaten van zijn marketingactiviteiten, want dat is online makkelijker dan ooit tevoren. Of toch niet? Want er zijn nogal wat elementen die het verkrijgen van de juiste inzichten bemoeilijken: een complexe customer journey over diverse devices, lastig te berekenen lifetime values, offline interacties met jouw bedrijf, et cetera. Ondanks die complexiteit werken marketeers veel en graag met vaak relatief simpele KPI’s. Maar er zijn nogal wat valkuilen.

    Lees meer...

  • Maandelijkse "saaie" maar noodzakelijke taken van een online marketeer

    Als online marketeer heb je vaak een breed spectrum aan verschillende taken. We kunnen ons misschien zelfs wel afvragen of de functie online marketeer überhaupt wel bestaat met de vele specialisaties, maar dat is voer voor een ander artikel.

    Binnen je werkzaamheden als online marketeer zijn er een aantal taken die maandelijks terugkomen en vaak wat minder spannend van aard zijn. Maar ze zijn wel ontzettend belangrijk. Want als je de onderstaande "saaie" taken negeert kun je wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan.
    Lees meer...

  • Zo voorkom je dat jouw staging of development website wordt geïndexeerd door Google

    Afgelopen week werd ik weer eens geconfronteerd met een klant wiens staging website werd geïndexeerd door Google. Dit is om verschillende redenen niet wenselijk. Het is daarom belangrijk dat je ervoor zorgt dat je staging of development website netjes uit de index van Google blijft.

    In het onderstaande artikel ga ik uitleggen hoe je hiervoor kunt zorgen en welke methodes jij (of je webbouwer) hiervoor kunt gebruiken.

    Lees meer...

  • De online shopping experience: wat zijn de must-haves voor bezoekers op je website, en wanneer haken ze af?

    E-commerce partijen die denken dat het gros van de bezoekers een directe koopintentie heeft, schud ik vanmorgen even wakker. Uit recent onderzoek (Episerver, 2018) blijkt dat slechts 17% van de bezoekers het primaire doel heeft om een aankoop te doen tijdens het eerste bezoek aan een website van een merk. De meeste websitebezoeken bestaan uit het zoeken naar relevante productinformatie en het vergelijken van producten. Staar je dus niet blind op de uiteindelijke aankoop, maar focus op alle aspecten van de online shopping experience. In dit blogartikel deel ik de belangrijkste bevinden van het onderzoek van Episerver (2018) met je, die helpen bij het begrijpen van het bezoekersgedrag en het belang van een goede customer journey aantonen.
    Lees meer...

  • Online adverteren? Dit zijn de 5 belangrijkste do's & don'ts

    Ervaring is een groot goed binnen ondernemen. Ervaring doe je op door te doen. In het geval van online adverteren is dit niet anders.

    Na  ruim 15 jaar bezig te zijn met online adverteren, voor zowel onze klanten als onszelf (=ervaring), kennen we hier op kantoor inmiddels een flink aantal do’s en don’ts. Van die typische valkuilen, waar bijna elke ondernemer onbewust in trapt. Valkuilen die zeker binnen online adverteren vaak voor een enorme verspilling zorgen.

    In dit document doen we de top 5 uit de doeken. Per valkuil (don’t) geven we ook meteen aan hoe het wel moet (do).
    Lees meer...

  • Karelgeenen.nl wordt KGOM.nl

    Zoals je misschien al had gezien of gelezen via de nieuwsbrief zijn we sinds een aantal weken in een compleet nieuw jasje. Dat niet alleen, ook de domeinnaam, het logo, de academy en de backend zijn rigoureus aangepakt.

    In dit artikel wil ik graag uitleggen wat we precies gedaan hebben en met welke reden, en wat je daarnaast nog van ons kunt gaan verwachten.
    Lees meer...

  • Mobile First Index van Google: dit moet je doen

    Zoals je hopelijk al weet is Google op dit moment bezig met het uitrollen van de zogeheten Mobile First Index. Maar wat betekent dat in de praktijk voor jouw (mobiele) website en je rankings in Google? In dit artikel praat ik je hierover bij. Wat moet je weten, en nog belangrijker: wat moet je doen?

    Lees meer...