Blog

  • Gebruik jij deze uitgestorven SEO tactieken nog?

    Online zijn er een aantal bronnen die ik regelmatig raadpleeg en die wat mij betreft ook echt waarde bieden. Als sinds ik me kan herinneren is Rand Fishkin van Moz er daar één van.

    Een flink aantal jaar geleden introduceerde hij de zogenaamde Whiteboard Friday, waar hij, voornamelijk in het begin, zelf veel over SEO uitlegde. De laatste tijd doet hij dit zelf wat minder, maar afgelopen vrijdag heeft hij nog eens een hele interessante online gezet!

    Hij praat namelijk over de verschillende SEO tactieken die volgens hem zijn uitgestorven en vervangen moeten worden door nieuwe tactieken. Hoewel ik het niet 100% met hem eens ben wil ik deze wel graag hieronder bespreken.
    Lees meer...

  • Benut jij de producteigenschappen in jouw marketingcommunicatie maximaal?

    Haal jij het maximale resultaat uit je marketingcommunicatie? Waarschijnlijk weet je alles over jouw product/dienst, maar welke eigenschappen communiceer je en op welk moment? Omdat je vast niet de enige op de markt bent die een product of dienst wil verkopen, zul je onderscheidend moeten zijn. Wat gaat ervoor zorgen dat de producten of diensten worden verkocht? Graag leg ik je in enkele stappen uit hoe jij de juiste boodschap samenstelt voor je product of dienst op basis van de verschillende productniveaus, en op welk moment je de verschillende eigenschappen moet communiceren. 
    Lees meer...

  • Schaarste toepassen binnen je online marketing voor een hogere conversie

    Schaarste is één van de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini. In de onderstaande vlog leg ik kort uit waarom dit zo is en hoe je dit toe kunt passen binnen je eigen online marketing. In de vlog laat ik tevens een aantal voorbeelden zien.
    Lees meer...

  • Starten met conversieoptimalisatie op je website. Waar begin je?

    Optimaliseer jij je website en zie je soms door de bomen het bos niet meer? De hoeveelheid data kan overweldigend zijn en optimaliseren kost tijd en inspanning, wat het overnemen van best practices verleidelijk maakt. Best practices werken vaak conversieverhogend, toch raden we je aan ook deze te testen. Hoe en waar je deze best practices plaatst, kan namelijk per website (en zelfs per pagina) een verschillend effect hebben. Daarom is het van belang om het gedrag van je bezoekers te analyseren, zodat je weet waar ze afhaken. In deze blog vertel ik je met welke tools je het gedrag van je bezoekers in kaart brengt en hypotheses opstelt die de basis vormen van een A/B-test. Lees meer...

  • Google Search Console (nieuwe versie) weer uitgebreid met handige data

    Vroeger heette het Google Webmaster Tools. Toen werd het weer veranderd naar Google Search Console. En nu hebben ze onlangs wederom de hele opmaak gewijzigd.

    Binnen dit dashboard van Google (zeker installeren!) vind je allerlei handige informatie over je website en voornamelijk in relatie tot je SEO. Door deze nieuwe update vind je nu steeds meer handige informatie in de nieuwe omgeving.
    Lees meer...

  • Vanaf nu nog meer ruimte voor jouw Google advertentie

    Wil jij nog beter opvallen binnen de zoekresultaten van Google? Dat is vanaf nu mogelijk met een 3e kop en een 2e omschrijving van maar liefst 90 tekens. Sinds vorig jaar was het al mogelijk om een tweede kop toe te voegen aan jouw tekstadvertentie, maar daar is nu dus een extra kop en een extra beschrijving bijgekomen. Ik leg aan je uit hoe dat er precies uitziet.
    Lees meer...

  • Dynamic Search Ads inzetten voor meer bereik

    In dit blogartikel wil ik je graag laten zien wat Dynamic Search Ads (DSA) voor je campagne kan betekenen. Ik zie dat vrijwel alle accounts waar wij toegang tot krijgen nog geen gebruikmaakt of heeft gemaakt van Dynamic Search Ads, terwijl hier veel te behalen valt. Het klopt dat deze advertentiemethode al een paar jaar bestaat, maar de resultaten worden in weinig gevallen gedeeld. Ik wil je dan ook laten zien wat het kan doen in twee verschillende branches.
    Lees meer...

  • 100% meer kliks op je e-mails met deze eenvoudige tip

    De beste tips zijn vaak de meest eenvoudige is mijn ervaring. En met deze tip is het niet anders.

    In dit korte artikel wil ik je graag laten zien hoe ik met een simpele actie die slechts 2 minuten tijd heeft gekost 100% meer kliks op een specieke e-mail heb behaald.
    Lees meer...

  • Is jouw website getroffen door de Google algoritme-update van 1 augustus?

    Update: 20-8. Het artikel is bijgewerkt met de resultaten van het korte onderzoek en tevens uitgebreid met extra resources.

    Misschien had je er al over gelezen of heb je het zelfs al in je statistieken terug kunnen zien. Google heeft 1 augustus jl. een vrij grote algoritme-update doorgevoerd.

    Op diverse websites is te lezen dat dit wel wat impact heeft gehad op verschillende soorten websites. Ik ben erg benieuwd of dit ook voor jouw website het geval is.
    Lees meer...

  • Trap jij ook in deze KPI-valkuilen?

    Ieder zichzelf respecterend online marketeer meet natuurlijk de resultaten van zijn marketingactiviteiten, want dat is online makkelijker dan ooit tevoren. Of toch niet? Want er zijn nogal wat elementen die het verkrijgen van de juiste inzichten bemoeilijken: een complexe customer journey over diverse devices, lastig te berekenen lifetime values, offline interacties met jouw bedrijf, et cetera. Ondanks die complexiteit werken marketeers veel en graag met vaak relatief simpele KPI’s. Maar er zijn nogal wat valkuilen.

    Lees meer...