Blog

  • Conversion tracking: weet jij precies wat iedere geïnvesteerde euro in Google Ads heeft opgeleverd?

    Leestijd: 3 minuten

    Veel bedrijven geven maandelijks duizenden euro’s uit aan Google Ads (AdWords), maar wat krijgen ze er eigenlijk voor terug? Als het goed is weet jij als (online) marketeer precies wat deze inspanningen hebben opgeleverd. Helaas is er toch vaak nog onduidelijkheid over de daadwerkelijke ROI. Onnodig! In dit blogartikel wil ik je dan ook de waarde uitleggen van correcte conversietracking en jou het inzicht geven of de huidige resultaten wel juist zijn.

    Lees meer…

  • 2019 goed starten? Maak het jezelf gemakkelijk met deze tools van Google!

    Leestijd: 6 minuten

    Naast onze eigen toolbox, heeft ook Google een toolbox met daarin handige hulpmiddelen voor jouw website en campagnes. De ‘Think with Google tools’ geven je inzichten in allerlei data zoals trending zoekwoorden, hoe men het internet en devices gebruikt op dit moment en hoe dit gebruik in de loop der jaren veranderd is, het gebruik van video en de prestaties van jouw mobiele website. Ik heb de tools voor je op een rijtje gezet en laat je zien hoe jij deze tools kan inzetten.

    Lees meer…

  • Zo krijg je inzicht in welke stappen je bezoeker neemt voorafgaand aan een conversie

    Leestijd: 3 minuten

    In het verleden hebben we vaker geblogd over hoe belangrijk het is om je online marketing kanalen op de juiste waarde te schatten. Dit doe je door goed naar de verschillende attributiemodellen te kijken. Alles over welke attributiemodellen er zijn en wat je hiermee kunt lees je in mijn vorige blog. Ik ga in dit artikel meer in op hoe je nu goed kunt zien welke paden men aflegt om tot een conversie te komen.

    Lees meer…

  • Meer opbrengsten uit jouw webshop door het gebruik van 3 simpele automations

    Leestijd: 4 minuten

    Heb je een webshop en gebruik je nog geen marketing automation? Dan mis je waarschijnlijk een belangrijk deel van je omzet. Met marketing automation kun je eenvoudig meer inkomsten genereren zonder dat het al te veel kosten met zich meebrengt. Helemaal als je het vergelijkt met andere kanalen, zoals advertising. Maak je op dit moment nog geen gebruik van marketing automation in jouw strategie, dan zou ik alles aan de kant zetten en vandaag nog starten! In dit blogartikel wil ik je dan ook laten zien hoe eenvoudig het is om meer uit je webshop te halen door het gebruik van drie eenvoudige automations.

    Lees meer…

  • Het beste rendement halen uit jouw Google Shopping campagnes? Zet Smart Shopping in.

    Leestijd: 3 minuten

    De afgelopen tijd zal het je misschien opgevallen zijn dat we veel schrijven over automatische biedstrategieën en systemen die ons helpen een beter resultaat te behalen. De invloed van kunstmatige intelligentie en algoritmes op campagnes neemt toe, en ook het rendement wordt hoger. De systemen worden steeds slimmer en weten beter de juiste doelgroep te benaderen.

    In dit blog licht ik een systeem uit dat erg interessant is voor eigenaren van webshops, namelijk Smart Shopping. Deze vorm van shopping hebben we de afgelopen periode bij diverse klanten getest. Ik laat je graag een aantal statistieken zien, waaronder de impact die dit heeft op de resultaten.

    Lees meer…

  • Wat zijn jouw online marketingplannen voor 2019?

    Leestijd: 3 minuten

    Het jaar 2018 loopt alweer ten einde. Met 2019 in het vizier is het tijd om de plannen voor het nieuwe jaar te maken. Niet alleen privé maar zeker ook zakelijk. Wat zijn jouw plannen als ondernemer? Tegen welke problemen loop je aan?

    Lees meer…

  • 8 online marketing trends voor 2019

    Leestijd: 7 minuten

    Omdat 2019 alweer bijna voor de deur staat – wat is het jaar weer snel voorbij gegaan! – is onze trendwatcher op pad gegaan om dé trends in online marketingland te spotten. Waar moet je in 2019 echt rekening mee houden, waar kun je niet meer omheen en wat moet je opnemen in je online marketingstrategie voor volgend jaar? Dit zijn volgens ons de 8 belangrijkste online marketing trends voor 2019.

    Lees meer…

  • Verhoog de opbrengsten van jouw marketing met een geautomatiseerde interest driven sales funnel!

    Leestijd: 4 minuten

    Wil jij meer opbrengsten uit jouw marketing halen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan ligt de oplossing wellicht dichterbij dan je denkt, namelijk bij marketing automation! Het is een relatief goedkoop marketingmiddel, waarmee je tamelijk eenvoudig de waarde van jouw marketingfunnel kan verhogen. Mocht de term ‘marketing automation’ nog niet helemaal duidelijk zijn, dan raad ik je aan het uitgebreide artikel ‘wat is marketing automation?’ van mijn collega Karel eens te lezen. Ongetwijfeld zal je dan enthousiast worden om ook marketing automation in te gaan zetten. In dit artikel wil ik dan ook niet verder ingaan op de basis van marketing automation, maar wil ik je de zogeheten ‘interest driven sales funnel’ toelichten. Ik leg je in dit artikel uit wat deze funnel precies inhoudt, wat de meerwaarde is van deze funnel en waar je moet beginnen.

    Lees meer…

  • Starten met A/B-testen in Visual Website Optimizer

    Leestijd: 6 minuten

    Om te starten met A/B-testen is het van belang om eerst het gedrag van je bezoekers in kaart te brengen. Je pakt Google Analytics erbij en ziet opvallende data en patronen in je websitegegevens. Dit zijn bijvoorbeeld pagina’s met een hoog bouncepercentage of productpagina’s die veel bezocht worden, maar weinig converteren. Er zijn dus knelpunten op je website die bezoekers ervan weerhouden om datgene op de pagina te doen, wat jij wil dat ze doen. Op basis van je analyses denk je te weten waarom je bezoekers niet converteren op een bepaalde pagina. Dit zijn echter aannames, en die wil je natuurlijk testen. Dus, tijd voor A/B-testen!

    Lees meer…

  • Automatische biedstrategieën in Google Ads

    Leestijd: 4 minuten

    In de afgelopen jaren heeft Google hard gewerkt om een algoritme te ontwikkelen dat bepaalde taken uit handen kan nemen. Zo ook met Google Ads. Google heeft namelijk diverse biedstrategieën ontwikkeld, zodat je hier zelf niet meer handmatig veel werk hoeft te doen om de juiste bieding op het juiste moment mee te geven. Dit wordt volledig automatisch gedaan door Google. Maar durf jij dit zo maar uit handen te geven? We merken regelmatig dat mensen nog sceptisch zijn over het uit handen geven van biedingen aan een systeem. Ik wil je graag overtuigen om hier toch eens goed over na te denken.

    Lees meer…