Blog

  • Maandelijkse "saaie" maar noodzakelijke taken van een online marketeer

    Als online marketeer heb je vaak een breed spectrum aan verschillende taken. We kunnen ons misschien zelfs wel afvragen of de functie online marketeer überhaupt wel bestaat met de vele specialisaties, maar dat is voer voor een ander artikel.

    Binnen je werkzaamheden als online marketeer zijn er een aantal taken die maandelijks terugkomen en vaak wat minder spannend van aard zijn. Maar ze zijn wel ontzettend belangrijk. Want als je de onderstaande "saaie" taken negeert kun je wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan.
    Lees meer...

  • Een Google advertentie opzetten met Google Ads of AdWords Express?

    Is het moeilijk om te adverteren in Google? Deze vraag krijg ik vaak als ik aan mensen uitleg wat voor werk ik eigenlijk doe. Waarschijnlijk zit jij nu met dezelfde vraag en wil je een duidelijk beeld voordat je jouw marketingbudget verspilt aan een te dure AdWords campagne. De opties die Google heeft ten opzichte van 5 jaar geleden zijn niet te vergelijken. Kies je voor een zoek-, display-, video - of app-advertentie of houd je het simpel door een Express account te kiezen? Graag help ik jou als ondernemer of marketingmanager verder door inzicht te geven in de verschillende mogelijkheden.
    Lees meer...

  • Google past de quality rating aan: auteur van content wordt belangrijker

    Sinds 2015 circuleert er een document van Google voor de search quality raters. Dit zijn mensen, volgens sommige berichten zo'n 10.000, die namens Google de kwaliteit van de zoekresultaten bekijken en hier feedback op geven.

    Deze feedback wordt door Google dan weer verwerkt om zo het algoritme te optimaliseren.

    Zo'n document is natuurlijk erg waardevol omdat hierin duidelijk wordt vermeld wat Google verstaat onder goede/slechte content en waar men dan precies op moet letten.
    Lees meer...

  • Zo voorkom je dat jouw staging of development website wordt geïndexeerd door Google

    Afgelopen week werd ik weer eens geconfronteerd met een klant wiens staging website werd geïndexeerd door Google. Dit is om verschillende redenen niet wenselijk. Het is daarom belangrijk dat je ervoor zorgt dat je staging of development website netjes uit de index van Google blijft.

    In het onderstaande artikel ga ik uitleggen hoe je hiervoor kunt zorgen en welke methodes jij (of je webbouwer) hiervoor kunt gebruiken.

    Lees meer...

  • De online shopping experience: wat zijn de must-haves voor bezoekers op je website, en wanneer haken ze af?

    E-commerce partijen die denken dat het gros van de bezoekers een directe koopintentie heeft, schud ik vanmorgen even wakker. Uit recent onderzoek (Episerver, 2018) blijkt dat slechts 17% van de bezoekers het primaire doel heeft om een aankoop te doen tijdens het eerste bezoek aan een website van een merk. De meeste websitebezoeken bestaan uit het zoeken naar relevante productinformatie en het vergelijken van producten. Staar je dus niet blind op de uiteindelijke aankoop, maar focus op alle aspecten van de online shopping experience. In dit blogartikel deel ik de belangrijkste bevinden van het onderzoek van Episerver (2018) met je, die helpen bij het begrijpen van het bezoekersgedrag en het belang van een goede customer journey aantonen.
    Lees meer...

  • Update website SSL-certificaat

    Sinds 24-7-2018 zijn websites als "niet beveiligd" bestempeld op het moment dat er geen SSL-certificaat aan de website gekoppeld is. Ik vertel je direct hoe dit precies werkt!
    Lees meer...

  • Online adverteren? Dit zijn de 5 belangrijkste do's & don'ts

    Ervaring is een groot goed binnen ondernemen. Ervaring doe je op door te doen. In het geval van online adverteren is dit niet anders.

    Na  ruim 15 jaar bezig te zijn met online adverteren, voor zowel onze klanten als onszelf (=ervaring), kennen we hier op kantoor inmiddels een flink aantal do’s en don’ts. Van die typische valkuilen, waar bijna elke ondernemer onbewust in trapt. Valkuilen die zeker binnen online adverteren vaak voor een enorme verspilling zorgen.

    In dit document doen we de top 5 uit de doeken. Per valkuil (don’t) geven we ook meteen aan hoe het wel moet (do).
    Lees meer...

  • Karelgeenen.nl wordt KGOM.nl

    Zoals je misschien al had gezien of gelezen via de nieuwsbrief zijn we sinds een aantal weken in een compleet nieuw jasje. Dat niet alleen, ook de domeinnaam, het logo, de academy en de backend zijn rigoureus aangepakt.

    In dit artikel wil ik graag uitleggen wat we precies gedaan hebben en met welke reden, en wat je daarnaast nog van ons kunt gaan verwachten.
    Lees meer...

  • Display advertising: kies de juiste targetingoptie

    Display advertising wordt voornamelijk ingezet om de naamsbekendheid van jouw merk te vergroten onder je doelgroep. Met een pakkende tekst en goede afbeeldingen kun je mensen die in jouw doelgroep vallen alvast kennis laten maken met je merk en producten. Deze manier van adverteren kent tegenwoordig vele methoden om de target audience goed af te kunnen bakenen en jouw banners gericht te tonen. Waarom je dit in moet zetten en hoe dat moet leg ik je in dit artikel verder uit.
    Lees meer...

  • Mobile First Index van Google: dit moet je doen

    Zoals je hopelijk al weet is Google op dit moment bezig met het uitrollen van de zogeheten Mobile First Index. Maar wat betekent dat in de praktijk voor jouw (mobiele) website en je rankings in Google? In dit artikel praat ik je hierover bij. Wat moet je weten, en nog belangrijker: wat moet je doen?

    Lees meer...