Blog

  • 4 belangrijkste stappen voor succes met Social Selling op LinkedIn

    In dit artikel neem ik je mee in de 4 belangrijkste stappen om Social Selling tot een succes te maken.

    Social Selling is niet met hagel schieten, zoals “even post hier en even een like daar”. Het is een strategie die, wanneer goed toegepast, zeer veel kan opleveren.

    In het voorgaande artikel ‘Social Selling is het verkopen van 2019!’ hebben we de definitie van Social Selling beetgepakt. Nog even in het kort: Social Selling is het proces van ontwikkelen, opbouwen en voeden van relaties om producten en diensten te kunnen verkopen.

    Door de doelgroep beter te helpen in een vroegtijdig stadium van het kooptraject en door hen te voeden met informatie en kennis, worden zij eerder bereikt en ontstaat er een betere klantbeleving en meer vertrouwen in de verkooporganisatie.

    Lees meer...

  • Offline conversies gebruiken in je online marketing strategie

    De grote kracht van online marketing is dat je direct weet wat het resultaat is van je campagnes. Hoe vaak zijn je advertenties vertoond, hoe vaak is er op geklikt en hoeveel conversies op je website heeft dat opgeleverd? Essentiële data om de ROI van je online marketinginspanningen te berekenen.

    Ideaal natuurlijk als je een webwinkel hebt, of puur online aan leadgeneratie doet. Maar wat als je ook een fysieke winkel hebt? Of aan telefonische verkoop doet? Hoe meet je dan het effect van je online marketing? Hoe weet je hoeveel winkelbezoeken jouw campagnes hebben opgeleverd, of hoeveel telefonische aanvragen dat heeft opgeleverd?

    In dit artikel vertellen we hoe je offline conversies kan meten en kan gebruiken in jouw online marketing strategie.

    Lees meer...

  • Social Selling is het verkopen van 2019!

    Digitale veranderingen hebben een revolutie teweeggebracht in het sales- en marketinglandschap. In het traditionele model vertelt de afdeling marketing de doelgroep ‘wat’ ze willen. Vervolgens trekt de afdeling sales erop uit om de doelgroep te vertellen ‘waarom’ ze dit willen. In het gunstige geval vindt er een verkoop plaats.

    Teveel bedrijven leunen nog op principes waarin zij de doelgroep vertellen, pushen, wat er speelt. Maar kopers zijn wijzer geworden en wedden niet meer op één paard. Ze verzamelen zelf actief informatie en weten wat ze willen en waarom. Dat hebben ze immers zelf al online onderzocht. Ze informeren niet zo gauw meer bij een verkoper en er hoeft hen niets te worden aangepraat.

    Dit vergt een nieuwe aanpak. En niet alleen voor de sales- en marketingafdelingen. Het gehele bedrijf zou zich bewust moeten zijn van deze nieuwe methodes van de koper.
    Lees meer...

  • Zo voorkom je deze 5 veelgemaakte SEO-fouten

    Lukt het maar niet om in de top van de organische zoekresultaten te komen? Dan kan het zomaar zijn dat je, net als vele anderen, een of meerdere van deze veelvoorkomende SEO-fouten maakt. De afgelopen jaren heb ik allerlei verschillende websites voorbij zien komen, waarbij vaak dezelfde knelpunten te zien zijn. In dit artikel wijs ik je hier graag op, en leg ik natuurlijk uit hoe je deze issues kunt voorkomen of oplossen.

    Lees meer...

  • Conversion tracking: weet jij precies wat iedere geïnvesteerde euro in Google Ads heeft opgeleverd?

    Veel bedrijven geven maandelijks duizenden euro’s uit aan Google Ads (AdWords), maar wat krijgen ze er eigenlijk voor terug? Als het goed is weet jij als (online) marketeer precies wat deze inspanningen hebben opgeleverd. Helaas is er toch vaak nog onduidelijkheid over de daadwerkelijke ROI. Onnodig! In dit blogartikel wil ik je dan ook de waarde uitleggen van correcte conversietracking en jou het inzicht geven of de huidige resultaten wel juist zijn.

    Lees meer...

  • 2019 goed starten? Maak het jezelf gemakkelijk met deze tools van Google!

    Naast onze eigen toolbox, heeft ook Google een toolbox met daarin handige hulpmiddelen voor jouw website en campagnes. De ‘Think with Google tools’ geven je inzichten in allerlei data zoals trending zoekwoorden, hoe men het internet en devices gebruikt op dit moment en hoe dit gebruik in de loop der jaren veranderd is, het gebruik van video en de prestaties van jouw mobiele website. Ik heb de tools voor je op een rijtje gezet en laat je zien hoe jij deze tools kan inzetten.

    Lees meer...

  • Zo krijg je inzicht in welke stappen je bezoeker neemt voorafgaand aan een conversie

    In het verleden hebben we vaker geblogd over hoe belangrijk het is om je online marketing kanalen op de juiste waarde te schatten. Dit doe je door goed naar de verschillende attributiemodellen te kijken. Alles over welke attributiemodellen er zijn en wat je hiermee kunt lees je in mijn vorige blog. Ik ga in dit artikel meer in op hoe je nu goed kunt zien welke paden men aflegt om tot een conversie te komen.

    Lees meer...

  • Meer opbrengsten uit jouw webshop door het gebruik van 3 simpele automations

    Heb je een webshop en gebruik je nog geen marketing automation? Dan mis je waarschijnlijk een belangrijk deel van je omzet. Met marketing automation kun je eenvoudig meer inkomsten genereren zonder dat het al te veel kosten met zich meebrengt. Helemaal als je het vergelijkt met andere kanalen, zoals advertising. Maak je op dit moment nog geen gebruik van marketing automation in jouw strategie, dan zou ik alles aan de kant zetten en vandaag nog starten! In dit blogartikel wil ik je dan ook laten zien hoe eenvoudig het is om meer uit je webshop te halen door het gebruik van drie eenvoudige automations.

    Lees meer...

  • Het beste rendement halen uit jouw Google Shopping campagnes? Zet Smart Shopping in.

    De afgelopen tijd zal het je misschien opgevallen zijn dat we veel schrijven over automatische biedstrategieën en systemen die ons helpen een beter resultaat te behalen. De invloed van kunstmatige intelligentie en algoritmes op campagnes neemt toe, en ook het rendement wordt hoger. De systemen worden steeds slimmer en weten beter de juiste doelgroep te benaderen.

    In dit blog licht ik een systeem uit dat erg interessant is voor eigenaren van webshops, namelijk Smart Shopping. Deze vorm van shopping hebben we de afgelopen periode bij diverse klanten getest. Ik laat je graag een aantal statistieken zien, waaronder de impact die dit heeft op de resultaten.

    Lees meer...

  • Wat zijn jouw online marketingplannen voor 2019?

    Het jaar 2018 loopt alweer ten einde. Met 2019 in het vizier is het tijd om de plannen voor het nieuwe jaar te maken. Niet alleen privé maar zeker ook zakelijk. Wat zijn jouw plannen als ondernemer? Tegen welke problemen loop je aan?

    Lees meer...