Blog

  • 12 Instagram tips voor showrooms in 2020

    Instagram is één van de meest gebruikte social media kanalen in Nederland. Met dit gegeven kan Instagram jouw showroom veel potentie bieden. 

    Je moet alleen weten hoe je ermee omgaat.

    Lees meer…
  • Online Marketing Updates – week 21 – 2020

    Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nòg beter zichtbaar te maken. Deze week hebben we daarom enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

    Lees meer…
  • 5 praktische doe-het-zelf tips voor een sterke showroom marketingstrategie

    Hoe groot jouw showroom ook is, de belangrijkste uitdaging in marketing blijft voor een ieder gelijk. Hoe vermarkt je jouw producten en diensten zo effectief en efficiënt mogelijk?

    De realiteit is dat online marketing voor showrooms soms een flinke uitdaging kan zijn. Dit betekent niet dat jij niks kan doen. Integendeel, het online landschap biedt ontzettend veel kansen voor lokale ondernemers. En dus ook voor jouw showroom.

    Door deze vijf stappen te implementeren geef jij jouw online marketing al een flinke boost.

    Lees meer…
  • Online Marketing Updates – week 20 – 2020

    Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nòg beter zichtbaar te maken. Deze week hebben we daarom enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

    Lees meer…
  • Zo creëer jij goede content voor jouw showroomklanten

    Content speelt een belangrijke rol in online marketing. Naast het onderhouden van de showroom kan het wel eens lastig zijn om systematisch content te bedenken en te maken. Geen paniek! Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn, zolang je maar weet wat je doet. Of beter gezegd: zolang je maar weet voor wie je het doet.

    Lees meer…
  • Meer klanten naar je showroom? 5 stappen om te adverteren in Google Maps!

    Google Maps is een krachtige online kaartendienst van Google. Naast specifieke geografische locaties kan de tool ook diensten en bedrijven vinden. Dit maakt dat Google Maps meer is dan enkel een wegwijzer. Het is een volwaardige zoekmachine.

    Maar nog veel belangrijker: de resultaten van Google Maps vind je ook terug in Google, in de zogenaamde local pack, zoals in het voorbeeld hieronder:

    Google lokale resultaten

    Doordat locatie een belangrijke rol speelt bij Google Maps biedt de dienst goede oplossingen voor lokale ondernemers.

    Sterker nog: als showroom- of winkeleigenaar moet je ervoor zorgen dat jouw website bovenaan staat bij dergelijke lokale zoekopdrachten!

    In het onderstaande artikel leren we je precies hoe jij voordelig kunt adverteren in de lokale zoekresultaten en ervoor kunt zorgen dat jouw website bovenaan staat bij de zoekopdrachten die er werkelijk toe doen.

    Lees meer…
  • 3 social media content-ideeën voor showrooms en winkels

    Je hebt het al zo druk. En dan wordt er ook nog van je verwacht om regelmatig iets op social media te plaatsen. Maar wat?

    In dit artikel geef ik je drie ideeën voor content die je kunt posten op je social media.

    Lees meer…
  • Karel Vlogt: Waarom de call to action belangrijk is!

  • Een goede 404-pagina MOET deze elementen bevatten! (en waarom een goede 404-pagina zo belangrijk is)

    Bij praktisch iedere website (ook bij die van jou) komt het nog wel eens voor dat pagina’s om een bepaalde reden niet meer bestaan.

    Wanneer een bezoeker dan een dergelijke pagina bezoekt krijgen ze een zogenaamde 404-pagina te zien.

    404 error Google

    Dit is natuurlijk niet goed en de kans is zeer groot dat die bezoeker op de “back-button” klikt om nooit meer terug te keren. De bezoeker krijgt namelijk de zogenaamde 404 pagina te zien. Een pagina die vertelt dat er niks te vinden is.

    In dit artikel ga ik dieper in op de verschillende redenen dat er een 404-pagina tevoorschijn komt, hoe je zelf kunt achterhalen of jouw website ook 404-pagina’s vertoont én wat de belangrijkste elementen van een goede 404-pagina zijn.

    Lees meer…
  • 4 redenen waarom Google je pagina’s niet indexeert (en hoe je dit kunt oplossen)

    Regelmatig ontvang ik mailtjes met de volgende vraag:

    Een tijdje geleden heb ik mijn website online gezet. Maar wanneer ik zoek in Google dan worden mijn pagina’s niet gevonden.

    De strekking van dit soort vragen is dus eigenlijk, Google vertoont mijn pagina’s niet. De redenen hiervoor kunnen uiteenlopend zijn, en in dit artikel ga ik de belangrijkste 4 redenen bespreken.

    Lees meer…