Als de bezoekers eenmaal in je showroom zijn, wil je dat ze ook een aankoop doen in je showroom. Hoe krijg je dat voor elkaar? Met een conversie wordt het aantal bezoekers bedoeld dat overgaat tot een transactie. Een transactie kan bijvoorbeeld de aankoop van een...
Blogs over (online) showroommarketing
Waarom goede foto’s en video’s zo belangrijk zijn op je website, het verlengstuk van je showroom.
De titel verraadt het al een beetje natuurlijk. De reden dat goede foto’s en video’s zo ontzettend belangrijk zijn is omdat je website een verlengstuk is van je showroom. Voordat men ook maar één voet in jouw showroom of winkel zet oriënteert men zich eerst online. En...
Zo krijg je meer klanten in de winkel
Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten naar jouw showroom komen? Jouw potentiële klanten oriënteren zich online en doen vervolgens offline een aankoop in jouw showroom. Dit wordt ook wel ROPO genoemd (Research Online, Purchase Offline). Hoe krijg je de mensen dus...
Waarom een showroom of winkel zich niet mag focussen op slechts één kanaal
We zien het keer op keer gebeuren: klanten die actief zijn op meerdere kanalen tegelijk behalen het meeste succes. De verschillende kanalen versterken elkaar en zorgen voor het typische 1+1=3 concept. Maar de grote vraag is natuurlijk: waarom gebeurt dit? In dit...
Een goed CRM-systeem is cruciaal voor showroomeigenaren!
Een goed CRM-systeem is ontzettend belangrijk om succesvol te zijn als showroomeigenaar. In deze video legt Karel Geenen uit waarom. https://youtu.be/4aTrvPnsqvM
Met een Virtuele Showroom creëer je een unieke beleving.
Als we iets hebben geleerd van de coronacrisis, is het dat fysieke winkels zonder een online aanwezigheid enorm kwetsbaar zijn. Dankzij de opkomst van het internet en nieuwe generaties wordt het haast ondenkbaar dat je als bedrijf online niet vindbaar bent. De...
De missing link voor showrooms: call-tracking!
Als het goed is krijgt jouw showroom ook heel wat telefoontjes binnen. De grote vraag is, waar komen deze vandaan? Komen deze uit de betaalde advertenties? Of via Facebook? Middels call-tracking kun je precies in kaart brengen waar de telefoontjes vandaan komen,...
Zo scoor je hoger in Google binnen je regio.
Wanneer we het over zoekmachine optimalisatie hebben bedoelen we hiermee het hoger scoren in Google in de zogenaamde “gratis” zoekresultaten. Eerlijkheidshalve moeten we hier wel bij vermelden dat de gratis zoekresultaten tegenwoordig steeds minder prominent aanwezig...
Verbeter je showroom experience met sensorische marketing
De showroom is het visitekaartje van je bedrijf. Het dient daarom een verlengstuk te zijn van de waarden en imago van je merk om zo het productaanbod op de best mogelijke manier te presenteren. Dat is het moment waarop in-store media oplossingen in beeld komen. Op...
De rol van reviews in jouw showroom marketing
Iemands mening kan de keuze van een ander maken of kraken. Reviews spelen een belangrijke rol in de overweging van een potentiële klant, maar welke rol precies? Waarom zijn reviews belangrijk voor jouw showroom?De verschillende rollen van reviewsConclusie 1. Waarom...