De online zichtbaarheid van je showroom is erg belangrijk. Jouw showroom moet goed zichtbaar en vindbaar zijn voor potentiële klanten. Als je showroom niet zichtbaar is genereer je ook geen omzet. Hoe zorg je er nu voor dat je showroom daadwerkelijk online zichtbaar...
Blogs over (online) showroommarketing
ROPO: Research Online, Purchase Offline, meer winkelbezoek dankzij online marketing!
Research Online, Purchase Offline, meer winkelbezoek dankzij online marketing! Hoeveel draagt online marketing bij aan offline aankopen? De consument voor je winnen begint online. Door online marketing kan er gezorgd worden dat online klanten hun aankopen offline...
5 soorten Instagram Stories voor showrooms om de klantbetrokkenheid te vergroten
Social media heeft met de jaren een belangrijke plek gekregen in ons dagelijks leven. De ontwikkelingen gaan hard en daardoor kan het een uitdaging zijn om te weten waar je jouw marketinginspanningen op moet richten. Met een groeiend aantal actieve gebruikers is het...
Long-tail zoektermen gebruiken voor jouw showroommarketing
Je hebt er wellicht een keer van gehoord: long-tail zoektermen. Maar wat zijn het? En hoe gebruik je dit voor jouw showroommarketing? Waarom zijn long-tail zoektermen belangrijk voor een showroom? Long-tail zoektermen zijn termen met een laag zoekvolume en lage mate...
De rol van reviews in jouw showroom marketing
Iemands mening kan de keuze van een ander maken of kraken. Reviews spelen een belangrijke rol in de overweging van een potentiële klant, maar welke rol precies? Waarom zijn reviews belangrijk voor jouw showroom? Het is eigenlijk de basis van online marketing: zorg...
Online marketing updates – week 42 – 2020
Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het...
8 manieren om klanten te winnen met jouw (lokale) bedrijfsprofiel
Het hebben van een (lokaal) bedrijfsprofiel is van essentieel belang voor een showroom. Maar hoe zet je dit optimaal in om de klantervaring te maximaliseren? Bijna alle klanten die jouw showroom bezoeken zijn hun zoektocht online begonnen. Het is aan jou om de online...
15 handige tools voor de online marketing van jouw showroom
Met slimme tools kan je makkelijker en slimmer jouw marketingactiviteiten uitvoeren. Maar welke zijn nou handig voor jouw showroom? Op het internet zijn er talloze tools te vinden die je helpen met jouw online marketing. Het zijn er soms zoveel, dat je door de bomen...
Hoe doe je een zoekwoordonderzoek voor een showroomwebsite?
Jouw klant zoekt online naar de beste oplossing voor zijn situatie. Met een zoekwoordonderzoek kan je achterhalen hoe men zoekt en hoe jij hierop kunt inspelen. In dit artikel leg ik je de basis uit van een zoekwoordonderzoek en vertel ik hoe je dit implementeert in...
Webrooming / ROPO: online oriënteren, offline kopen
Webrooming is een andere benaming voor ROPO (Research Online, Purchase Offline). Oftewel, jouw klant doet online research naar het product dat jij verkoopt, maar koopt het uiteindelijk in de winkel (hopelijk jouw winkel). Het is het tegenovergestelde fenomeen van...