Blog

  • Fijne feestdagen! Dit zijn de best gelezen artikelen van 2018

    Ook bij KGOM maken we ons op voor de feestdagen. De jaarlijkse kerstborrel hebben we al achter de rug, de kerstpakketten zijn binnen en de burelen van KGOM zijn zo goed als leeg. We kijken uit naar een paar heerlijke dagen met kerstdiners, oliebollen en gezelligheid met vrienden en familie. Maar we hebben ook alweer zin in 2019, met mooie plannen in het verschiet.

    Ook kijken we graag even terug naar 2018, toch wel een bewogen jaar, waarin we onze site en huisstijl in een geheel nieuw jasje hebben gestoken én onze naam hebben veranderd. Daarnaast hebben we veel klanten kennis mogen laten maken met onze werkwijze voor een succesvolle online marketing strategie. En natuurlijk hebben we weer veel geblogd over de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied, tips en tricks en how-to's. Benieuwd naar de meest gelezen artikelen uit ons blog van het afgelopen jaar?

    Lees meer...

  • Meer opbrengsten uit jouw webshop door het gebruik van 3 simpele automations

    Heb je een webshop en gebruik je nog geen marketing automation? Dan mis je waarschijnlijk een belangrijk deel van je omzet. Met marketing automation kun je eenvoudig meer inkomsten genereren zonder dat het al te veel kosten met zich meebrengt. Helemaal als je het vergelijkt met andere kanalen, zoals advertising. Maak je op dit moment nog geen gebruik van marketing automation in jouw strategie, dan zou ik alles aan de kant zetten en vandaag nog starten! In dit blogartikel wil ik je dan ook laten zien hoe eenvoudig het is om meer uit je webshop te halen door het gebruik van drie eenvoudige automations.

    Lees meer...

  • Pas jij al conversieoptimalisatie toe in je e-mailcampagnes?

    Heb je er wel eens bij stilgestaan hoe je jouw e-mailcampagnes kan verbeteren? Want niet alleen je website, maar ook je e-mailcampagnes kan je beter laten converteren met conversieoptimalisatie! Denk hierbij aan het toepassen van de beïnvloedingsprincipes van Cialdini, het gebruikmaken van call-to-actions en natuurlijk het testen van je content. Dat kan jij ook! In dit blog help ik je op weg.

    Lees meer...

  • Het beste rendement halen uit jouw Google Shopping campagnes? Zet Smart Shopping in.

    De afgelopen tijd zal het je misschien opgevallen zijn dat we veel schrijven over automatische biedstrategieën en systemen die ons helpen een beter resultaat te behalen. De invloed van kunstmatige intelligentie en algoritmes op campagnes neemt toe, en ook het rendement wordt hoger. De systemen worden steeds slimmer en weten beter de juiste doelgroep te benaderen.

    In dit blog licht ik een systeem uit dat erg interessant is voor eigenaren van webshops, namelijk Smart Shopping. Deze vorm van shopping hebben we de afgelopen periode bij diverse klanten getest. Ik laat je graag een aantal statistieken zien, waaronder de impact die dit heeft op de resultaten.

    Lees meer...

  • Wat zijn jouw online marketingplannen voor 2019?

    Het jaar 2018 loopt alweer ten einde. Met 2019 in het vizier is het tijd om de plannen voor het nieuwe jaar te maken. Niet alleen privé maar zeker ook zakelijk. Wat zijn jouw plannen als ondernemer? Tegen welke problemen loop je aan?

    Lees meer...

  • 8 online marketing trends voor 2019

    Omdat 2019 alweer bijna voor de deur staat - wat is het jaar weer snel voorbij gegaan! - is onze trendwatcher op pad gegaan om dé trends in online marketingland te spotten. Waar moet je in 2019 echt rekening mee houden, waar kun je niet meer omheen en wat moet je opnemen in je online marketingstrategie voor volgend jaar? Dit zijn volgens ons de 8 belangrijkste online marketing trends voor 2019.

    Lees meer...

  • Verhoog de opbrengsten van jouw marketing met een geautomatiseerde interest driven sales funnel!

    Wil jij meer opbrengsten uit jouw marketing halen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan ligt de oplossing wellicht dichterbij dan je denkt, namelijk bij marketing automation! Het is een relatief goedkoop marketingmiddel, waarmee je tamelijk eenvoudig de waarde van jouw marketingfunnel kan verhogen. Mocht de term ‘marketing automation' nog niet helemaal duidelijk zijn, dan raad ik je aan het uitgebreide artikel ‘wat is marketing automation?’ van mijn collega Karel eens te lezen. Ongetwijfeld zal je dan enthousiast worden om ook marketing automation in te gaan zetten. In dit artikel wil ik dan ook niet verder ingaan op de basis van marketing automation, maar wil ik je de zogeheten 'interest driven sales funnel' toelichten. Ik leg je in dit artikel uit wat deze funnel precies inhoudt, wat de meerwaarde is van deze funnel en waar je moet beginnen.

    Lees meer...

  • Starten met A/B-testen in Visual Website Optimizer

    Om te starten met A/B-testen is het van belang om eerst het gedrag van je bezoekers in kaart te brengen. Je pakt Google Analytics erbij en ziet opvallende data en patronen in je websitegegevens. Dit zijn bijvoorbeeld pagina’s met een hoog bouncepercentage of productpagina’s die veel bezocht worden, maar weinig converteren. Er zijn dus knelpunten op je website die bezoekers ervan weerhouden om datgene op de pagina te doen, wat jij wil dat ze doen. Op basis van je analyses denk je te weten waarom je bezoekers niet converteren op een bepaalde pagina. Dit zijn echter aannames, en die wil je natuurlijk testen. Dus, tijd voor A/B-testen!

    Lees meer...

  • 10 conventies waar jouw website aan moet voldoen

    Wanneer wij aan de slag gaan om onze klanten succesvol te maken zijn er starten wij altijd met een uitgebreide online marketing audit. Hiervoor hebben we een interne checklist ontwikkeld van ruim 300 onderdelen die wij controleren.

    Eén onderdeel van deze audit gaat over de zogenaamde conventies binnen een website. Oftewel, standaarden waar je website aan moet voldoen. Niet omdat wij dat zeggen. Maar omdat 99% van je bezoekers dit gewend zijn of verwachten. Of omdat bewezen is dat het beter werkt.

    In dit artikel vind je een tiental van deze standaarden. Doe er je voordeel mee en check zeker of jouw website hier ook aan voldoet.
    Lees meer...

  • Automatische biedstrategieën in Google Ads

    In de afgelopen jaren heeft Google hard gewerkt om een algoritme te ontwikkelen dat bepaalde taken uit handen kan nemen. Zo ook met Google Ads. Google heeft namelijk diverse biedstrategieën ontwikkeld, zodat je hier zelf niet meer handmatig veel werk hoeft te doen om de juiste bieding op het juiste moment mee te geven. Dit wordt volledig automatisch gedaan door Google. Maar durf jij dit zo maar uit handen te geven? We merken regelmatig dat mensen nog sceptisch zijn over het uit handen geven van biedingen aan een systeem. Ik wil je graag overtuigen om hier toch eens goed over na te denken.

    Lees meer...