Blog

  • Uitgebreid zoekwoordonderzoek zónder Google Keyword Planner? Dat kan met deze tool!

    Wanneer je aan de slag gaat of bezig bent met zoekmachine optimalisatie dan kom je hoe dan ook in aanraking met het doen van een zoekwoordonderzoek. En hoewel je vroeger nog goed gebruik kon maken van de Google Keyword Planner is dat tegenwoordig niet meer zo eenvoudig.

    Het is inmiddels al weer twee jaar geleden dat Google bewust de Keyword Planner heeft gelimiteerd voor bedrijven die een lage spend hebben bij Google Ads. Kortom, als online marketeer zullen we daarom op zoek moeten naar alternatieven, zeker als we niet afhankelijk willen zijn van de grillen van Google.

    In dit artikel laten we een tool zien waarmee je toch heel uitgebreid zoekwoordonderzoek kunt doen, zonder de beperkingen van Google Keyword Planner.
    Lees meer...

  • Dit is de basis van een succesvolle Google Shopping campagne

    Adverteer jij op dit moment met Google Shopping advertenties, maar weet je eigenlijk niet goed of je er het maximale uithaalt? De laatste tijd zijn er een aantal veranderingen geweest, waarmee het opzetten van een succesvolle Google Shopping campagne een stuk eenvoudiger is geworden. In dit blogartikel laat ik zien of jouw huidige Shopping campagnes kunnen worden verbeterd en geef ik je een aantal handige tips, zodat je de komende tijd weer aan de slag kunt.

    Lees meer...

  • Nieuwe targetingmethode: levensgebeurtenissen

    In Google Ads zijn tegenwoordig veel targetingmethodes om een bepaalde doelgroep te bereiken. Zo kun je targeten op keywords die je zelf instelt maar ook op onderwerpen, in-market en affiniteit doelgroepen. Daarnaast kun je zelfs eigen doelgroepen maken met Custom Intent. In een eerder artikel heb ik hier al eens aandacht aan geschonken, maar in dit artikel wil ik verder gaan op de nieuwe targetingmethode Life Events, of levensgebeurtenissen, dat specifiek voor Gmail Ads en YouTube ingezet kan worden.

    Lees meer...

  • Scoor hoger in Google door dode pagina's op te sporen en te "wijzigen"

    Google hecht veel waarde aan kwaliteit, en pagina’s van lage kwaliteit op onze website kunnen ervoor zorgen dat Google “negatief" over je website als geheel gaat denken. Wanneer je een tijdje bezig bent met je website, heb je in de loop van de tijd heel wat pagina’s gemaakt. Zeker wanneer je zoals wij een grote blog hebt is dit vaak aan de orde. Maar niet elke pagina bevat geweldige content.

    Misschien gaat het om een tijdelijke pagina, of is de content inmiddels achterhaald. Hoe dan ook, dergelijke content willen we liever niet op onze website. Deze “dode" pagina’s op je website vinden is overigens helemaal niet zo moeilijk. In het artikel hieronder laat ik zien hoe je dit eenvoudig en snel kunt doen! Daarnaast leer je wat je kunt doen met deze pagina's.

    Lees meer...

  • Nog maar 89 dagen tot kerst! Heb jij je campagnes al op orde?

    De zomer lijkt pas net voorbij, zelfs vandaag kan het kwik nog boven de 20 graden stijgen, en toch zitten wij al met onze hoofden in de kerstsferen. Nederlanders zijn er namelijk vroeg bij als het gaat om kerstinkopen; meer dan 60% doet het liefst kerstinkopen in november of in de eerste twee weken van december (Deloitte Christmas Shopping survey 2017). Black friday, dit jaar op 23 november, is onder meer drijver van deze trend. Benieuwd wanneer je moet starten met je campagnes en waar je extra aandacht aan moet besteden? Lees dan verder.

    Lees meer...

  • Zo verzamel je meer links in 4 uur dan normaal gesproken in 4 maanden

    Het artikel van vorige week (kannibalisatie van zoekwoorden) viel duidelijk in goede aarde gezien de vele reacties. Om op dezelfde voet verder te gaan schrijf ik vandaag over een gratis tool die je kunt gebruiken waarmee je binnen 4 uur meer links kunt verzamelen dan dat je normaal gesproken in 4 maanden voor elkaar zou krijgen.

    Eén van de meest eenvoudige maar zelden toegepaste technieken is namelijk het achterhalen van de zogenaamde "unlinked mentions". In gewoon Nederlands: het achterhalen van pagina's waar wel je merknaam wordt vernoemd maar waar geen linkje achter is geplaatst.
    In dit artikel laat ik zien hoe je deze heel eenvoudig kunt achterhalen.
    Lees meer...

  • Kannibalisatie binnen jouw SEO? Zo achterhaal je dit grote probleem én behaal je hogere rankings!

    Content, content en nog eens content. Dat is wat er vaak gezegd wordt dat je moet produceren om hoog te scoren in Google. En daar sta ik dan ook helemaal achter.

    Maar wist je dat je soms teveel content kunt produceren? Waardoor bepaalde pagina's elkaar in de weg gaan zitten en je daardoor niet het maximale uit je posities haalt? In dit artikel ga ik dieper in op dit kannibalisatie probleem en geef ik je een handige tool hoe je deze pagina's eenvoudig kunt achterhalen.
    Lees meer...

  • KGOM nieuwe online marketing partner De Netwerkvloer

    Netwerken kun je online doen, maar offline zijn er ook leuke én effectieve mogelijkheden. En hoe vruchtbaar netwerken kan zijn, blijkt wel uit het feit dat wij naar aanleiding van ons bezoek aan De Netwerkvloer, werden benaderd om een partnerschap aan te gaan om De Netwerkvloer online te laten groeien.
    Lees meer...

  • Gebruik jij deze uitgestorven SEO tactieken nog?

    Online zijn er een aantal bronnen die ik regelmatig raadpleeg en die wat mij betreft ook echt waarde bieden. Als sinds ik me kan herinneren is Rand Fishkin van Moz er daar één van.

    Een flink aantal jaar geleden introduceerde hij de zogenaamde Whiteboard Friday, waar hij, voornamelijk in het begin, zelf veel over SEO uitlegde. De laatste tijd doet hij dit zelf wat minder, maar afgelopen vrijdag heeft hij nog eens een hele interessante online gezet!

    Hij praat namelijk over de verschillende SEO tactieken die volgens hem zijn uitgestorven en vervangen moeten worden door nieuwe tactieken. Hoewel ik het niet 100% met hem eens ben wil ik deze wel graag hieronder bespreken.
    Lees meer...

  • Benut jij de producteigenschappen in jouw marketingcommunicatie maximaal?

    Haal jij het maximale resultaat uit je marketingcommunicatie? Waarschijnlijk weet je alles over jouw product/dienst, maar welke eigenschappen communiceer je en op welk moment? Omdat je vast niet de enige op de markt bent die een product of dienst wil verkopen, zul je onderscheidend moeten zijn. Wat gaat ervoor zorgen dat de producten of diensten worden verkocht? Graag leg ik je in enkele stappen uit hoe jij de juiste boodschap samenstelt voor je product of dienst op basis van de verschillende productniveaus, en op welk moment je de verschillende eigenschappen moet communiceren. 
    Lees meer...