Blog

  • Is jouw website getroffen door de Google algoritme-update van 1 augustus?

    Misschien had je er al over gelezen of heb je het zelfs al in je statistieken terug kunnen zien. Google heeft 1 augustus jl. een vrij grote algoritme-update doorgevoerd.

    Op diverse websites is te lezen dat dit wel wat impact heeft gehad op verschillende soorten websites. Ik ben erg benieuwd of dit ook voor jouw website het geval is.
    Lees meer...

  • Is jouw online business al klaar voor spraak?

    “Hey Google, zet even een pak melk op mijn boodschappenlijstje. Is de supermarkt al open? En hoe druk is het op de weg?” Zo maar wat commando’s die je tijdens je ontbijt aan de Google Assistent kan geven om je dag een tikkie makkelijker te maken. Sinds een week is de spraakgestuurde assistent van Google beschikbaar in het Nederlands, en kun je legio commando’s en vragen afvuren richting je smartphone met enkel je stem. En natuurlijk was er al Siri van Apple, en Alexa van Amazon. Spraakgestuurd zoeken wordt steeds belangrijker en gaat steeds meer gebruikt worden. ComScore voorspelt dat in 2020 de helft van alle zoekopdrachten spraakgestuurd zal zijn. Wat kun je nou precies met zo’n spraakgestuurde assistent, en bovenal: hoe speel je daar met je merk op in en zorg je ervoor dat je klaar bent voor de opkomst van spraakgestuurd zoeken?

    Lees meer...

  • 1+1 cursus gratis bij de KGOM Summer School

    In augustus dopen we de Academy om tot de KGOM Summer School. Niet alleen het logo heeft een zomers tintje gekregen, op de cursusprijzen hebben we ook flink afgedingd; 2 cursussen voor de prijs van één! Alle combinaties zijn mogelijk en de cursussen zijn geheel digitaal. Volg de cursussen dus waar jij wil; achter je bureau in de verkoelende airco of naast het zwembad onder het genot van een koud drankje.
    Lees meer...

  • Maandelijkse "saaie" maar noodzakelijke taken van een online marketeer

    Als online marketeer heb je vaak een breed spectrum aan verschillende taken. We kunnen ons misschien zelfs wel afvragen of de functie online marketeer überhaupt wel bestaat met de vele specialisaties, maar dat is voer voor een ander artikel.

    Binnen je werkzaamheden als online marketeer zijn er een aantal taken die maandelijks terugkomen en vaak wat minder spannend van aard zijn. Maar ze zijn wel ontzettend belangrijk. Want als je de onderstaande "saaie" taken negeert kun je wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan.
    Lees meer...

  • Een Google advertentie opzetten met Google Ads of AdWords Express?

    Is het moeilijk om te adverteren in Google? Deze vraag krijg ik vaak als ik aan mensen uitleg wat voor werk ik eigenlijk doe. Waarschijnlijk zit jij nu met dezelfde vraag en wil je een duidelijk beeld voordat je jouw marketingbudget verspilt aan een te dure AdWords campagne. De opties die Google heeft ten opzichte van 5 jaar geleden zijn niet te vergelijken. Kies je voor een zoek-, display-, video - of app-advertentie of houd je het simpel door een Express account te kiezen? Graag help ik jou als ondernemer of marketingmanager verder door inzicht te geven in de verschillende mogelijkheden.
    Lees meer...

  • Google past de quality rating aan: auteur van content wordt belangrijker

    Sinds 2015 circuleert er een document van Google voor de search quality raters. Dit zijn mensen, volgens sommige berichten zo'n 10.000, die namens Google de kwaliteit van de zoekresultaten bekijken en hier feedback op geven.

    Deze feedback wordt door Google dan weer verwerkt om zo het algoritme te optimaliseren.

    Zo'n document is natuurlijk erg waardevol omdat hierin duidelijk wordt vermeld wat Google verstaat onder goede/slechte content en waar men dan precies op moet letten.
    Lees meer...

  • Zo voorkom je dat jouw staging of development website wordt geïndexeerd door Google

    Afgelopen week werd ik weer eens geconfronteerd met een klant wiens staging website werd geïndexeerd door Google. Dit is om verschillende redenen niet wenselijk. Het is daarom belangrijk dat je ervoor zorgt dat je staging of development website netjes uit de index van Google blijft.

    In het onderstaande artikel ga ik uitleggen hoe je hiervoor kunt zorgen en welke methodes jij (of je webbouwer) hiervoor kunt gebruiken.

    Lees meer...

  • De online shopping experience: wat zijn de must-haves voor bezoekers op je website, en wanneer haken ze af?

    E-commerce partijen die denken dat het gros van de bezoekers een directe koopintentie heeft, schud ik vanmorgen even wakker. Uit recent onderzoek (Episerver, 2018) blijkt dat slechts 17% van de bezoekers het primaire doel heeft om een aankoop te doen tijdens het eerste bezoek aan een website van een merk. De meeste websitebezoeken bestaan uit het zoeken naar relevante productinformatie en het vergelijken van producten. Staar je dus niet blind op de uiteindelijke aankoop, maar focus op alle aspecten van de online shopping experience. In dit blogartikel deel ik de belangrijkste bevinden van het onderzoek van Episerver (2018) met je, die helpen bij het begrijpen van het bezoekersgedrag en het belang van een goede customer journey aantonen.
    Lees meer...

  • Update website SSL-certificaat

    Sinds 24-7-2018 zijn websites als "niet beveiligd" bestempeld op het moment dat er geen SSL-certificaat aan de website gekoppeld is. Ik vertel je direct hoe dit precies werkt!
    Lees meer...

  • Online adverteren? Dit zijn de 5 belangrijkste do's & don'ts

    Ervaring is een groot goed binnen ondernemen. Ervaring doe je op door te doen. In het geval van online adverteren is dit niet anders.

    Na  ruim 15 jaar bezig te zijn met online adverteren, voor zowel onze klanten als onszelf (=ervaring), kennen we hier op kantoor inmiddels een flink aantal do’s en don’ts. Van die typische valkuilen, waar bijna elke ondernemer onbewust in trapt. Valkuilen die zeker binnen online adverteren vaak voor een enorme verspilling zorgen.

    In dit document doen we de top 5 uit de doeken. Per valkuil (don’t) geven we ook meteen aan hoe het wel moet (do).
    Lees meer...

Pagina 1 van 17812345...Laatste »
Terug naar top