Blog

  • Meer bereik met Responsive Search Ads

    De afgelopen periode krijgen steeds meer accounts de mogelijkheid om Responsive Search Ads (RSA) toe te passen. In dit artikel leg ik je graag uit wat dit soort advertenties zijn en wat hier de voordelen van zijn.

    Lees meer...
  • 5 conversatiestarters op LinkedIn

    Veel mensen zien LinkedIn als een Social Media tool waarmee ze bereik kunnen creëren. Dit is vergelijkbaar met Facebook, waar ze content kunnen posten om mensen te inspireren en te raken.

    Dit is allemaal waar 😉

    En… vergeet niet dat de koper zich anno 2019 zelf steeds meer oriënteert op het internet. Dat hij niet zomaar alles meer aanneemt en dat je vertrouwen moet opbouwen alvorens zij voor jou gaan kiezen.

    Lees meer...
  • 10 onmisbare Google Chrome Extensies voor elke marketeer

    Toegegeven: ik ben gek op gadgets en tools. Alles wat mijn leven makkelijker kan maken grijp ik aan. Ook in mijn werk als online marketeer. Daarom ben ik zo gek op de verschillende extensies die Google Chrome te bieden heeft. Deze browser wordt inmiddels door ruim 60% van de Nederlanders gebruikt, dus grote kans dat jij er ook mee werkt. Dan heb je hopelijk iets aan dit artikel, want hierin deel ik 10 (in mijn ogen) onmisbare extensies voor Google Chrome die je werk als online marketeer een stuk aangenamer, eenvoudiger en leuker maken!

    Lees meer...
  • Zo vul je jouw sales pipeline met LinkedIn Sales Navigator

    Ben je werkzaam in de sales en wil je laagdrempelig jouw sales pipeline vullen? Dan is de tool LinkedIn Sales Navigator een must om een groot netwerk op te bouwen. Van het onderhouden van je bestaande en nieuwe relaties, tot het verhogen van je leads, sales en omzet. Veel salesprofessionals gebruiken deze tool nog als naslagwerk of weten niet goed wat de mogelijkheden van deze tool zijn. Zij missen ontzettend veel kansen! Als je het hele proces personaliseert, kom je laagdrempelig in contact met jouw doelgroep en genereer je leads en prospects aan de lopende band.

    Lees meer...
  • Heb jij Google Search Console al helemaal onder de knie?

    Gebruik jij nog af en toe de oude weergave van Google Search Console? Dat is binnenkort niet meer mogelijk! Het wordt dus echt tijd om de nieuwe versie helemaal onder de knie te krijgen, want je kan niet meer terug. Daarom licht ik vandaag een aantal features toe die jou gaan helpen je SEO-werkzaamheden nog beter uit te kunnen voeren.

    Lees meer...
  • Haal jij alles uit je Google Ads advertentie-extensies?

    Al lange tijd zijn er advertentie-extensies beschikbaar in Google Ads. Deze geven je de mogelijkheid om meer informatie te delen met je doelgroep en verbeteren over het algemeen de prestaties van je account. Maar hoeveel aandacht geef jij eigenlijk aan je extensies? En helpen ze je echt aan meer conversies? In dit blogartikel kijk ik welke verschillende type extensies er zijn en hoe jij deze optimaal kan inzetten.

    Lees meer...
  • LinkedIn marketing: pas jij deze 7 stappen checklist toe?

    Binnen de meeste B2B-bedrijven houdt marketing zich bezig met het creëren van bereik ten behoeve van diensten en producten van de organisatie. Zowel offline als online is dit zeer belangrijk. Facebook en Instagram zijn goede platformen om online bereik mee te genereren. Zeker via advertising. Op LinkedIn is advertising ook mogelijk en is veelal nog best een prima manier om leads te genereren.

    Echter als we kijken naar hoe kopers tegenwoordig kopen is er meer nodig dan het zenden van informatie. We zien dat trajecten langer worden en de koper ook meer verwacht in haar beslissing.

    Lees meer...
  • Help, keuzestress! Gebruik deze 5 persuasion tips die je bezoekers helpen bij het maken van keuzes.

    Het maken van een keuze is niet altijd gemakkelijk, dit is bijvoorbeeld afhankelijk van eerder gemaakte keuzes, het moment van de aankoop of de mate van impact. Vele elementen kunnen van invloed zijn op het maken van een keuze. De keuze die vervolgens gemaakt wordt is vaak niet rationeel, maar emotioneel. Nu hoor ik je denken, “als er zoveel elementen van invloed kunnen zijn en de keuze uiteindelijk toch gestuurd wordt door emotie, hoe kan ik mijn bezoeker dan toch overtuigen?” Kijk goed naar jouw doelgroep en bedenk je waar zij hun keuze op baseren en wat hen aan het twijfelen kan brengen. Wees hierin selectief en pak de belangrijkste onderdelen als eerste aan.

    Lees meer...
  • Profile views omzetten in telefoongesprekken! Zo doe je dat.

    Als je mijn andere artikelen hebt gelezen weet je dat ik vaak zeg: ga in gesprek met je doelgroep, dit is zo ontzettend belangrijk! Als ‘Social Seller’ is het natuurlijk al onderdeel van je strategie om zelf het gesprek aan te gaan. 😉 Dit doe je onder andere door het uitnodigen van je doelgroep en hen te voorzien van interessante nieuwe kennis.

    Je strategie werpt zijn vruchten af wanneer de situatie zich omkeert en je doelgroep de moeite neemt om jóuw profiel te bekijken!

    Ik denk daarom dat we ‘profile views’, ofwel ‘profiel bekijkers’ op LinkedIn moeten behandelen als gemiste telefoongesprekken. Net zoals we elke dag onze mail, voicemail en whatsapp checken. Je checkt het en geeft een reactie.

    We moeten uitzoeken wie ons op LinkedIn bezoekt. In dit artikel deel ik een aantal templates met je, zodat je hiermee aan de slag kunt.

    Lees meer...

  • Call tracking: meer inzicht in de waarde van je online kanalen

    Ken je dat? Als ondernemer wil je online marketing gaan inzetten of zet je al online marketing in, terwijl het grootste gedeelte van je leads telefonisch wordt afgehandeld. Je weet dat online marketing belangrijk is, maar je weet niet waar je op kunt sturen als een klein percentage van de bezoekers via de website een formulier invult. Je kunt wel bijsturen, maar je weet niet via welk kanaal de telefoontjes binnenkomen en hebt niet voldoende inzicht in hoeveel telefoontjes er per dag/week/maand zijn geweest. Het handmatig bijhouden van het aantal telefoontjes kan tijdrovend zijn en je moet dit heel gedisciplineerd blijven doen. Als ondernemer wil je dat het budget wat je besteedt naar de juiste zoekwoorden en campagnes gaat. Met call tracking wordt dit inzichtelijk.

    Lees meer...