Blog

  • Call tracking: meer inzicht in de waarde van je online kanalen

    Ken je dat? Als ondernemer wil je online marketing gaan inzetten of zet je al online marketing in, terwijl het grootste gedeelte van je leads telefonisch wordt afgehandeld. Je weet dat online marketing belangrijk is, maar je weet niet waar je op kunt sturen als een klein percentage van de bezoekers via de website een formulier invult. Je kunt wel bijsturen, maar je weet niet via welk kanaal de telefoontjes binnenkomen en hebt niet voldoende inzicht in hoeveel telefoontjes er per dag/week/maand zijn geweest. Het handmatig bijhouden van het aantal telefoontjes kan tijdrovend zijn en je moet dit heel gedisciplineerd blijven doen. Als ondernemer wil je dat het budget wat je besteedt naar de juiste zoekwoorden en campagnes gaat. Met call tracking wordt dit inzichtelijk.

    Lees meer...

  • 6 redenen waarom LinkedIn Sales Navigator onmisbaar is

    Ik gebruik LinkedIn Sales Navigator nu al een behoorlijke tijd en eerlijk waar, de resultaten zijn geweldig.

    Het laatste jaar is mijn LinkedIn-profiel ontploft, dankzij de combinatie van mijn eigen geplaatste content en Sales Navigator.

    Vooral het vinden van je target doelgroep en deze gericht kunnen volgen en helpen is van uitermate hoge waarde. En dat is de essentie van Social Selling.

    Lees meer...

  • Geef je klant een duwtje in de rug richting conversie met nudge marketing

    Of je nu een webwinkel hebt of leads verzamelt, je wilt dat de bezoekers op jouw website converteren. Het optimaliseren van die conversie is een belangrijk onderdeel van online marketing. Bij conversieoptimalisatie wordt vaak gebruik gemaakt van principes uit de gedragspsychologie: hoe kunnen we als marketeer het consumentengedrag en het beslissingsproces begrijpen en nog belangrijker, beïnvloeden? Een van de meer subtielere technieken om gedrag te beïnvloeden is met een nudge, letterlijk een duwtje in de rug.

    Lees meer...

  • Connectieverzoek geaccepteerd? Een sterke follow up is een must...dit heb je nodig!

    Verkoop via LinkedIn; voor sommigen kan dit als vervelend ervaren worden. Maar kun je wel écht verkopen via LinkedIn? Ik denk het niet. Volgens mij zit de kracht van LinkedIn in het leggen van contacten, het opbouwen van relaties en continue in het vizier zijn van jouw doelgroep. Op het moment dat ze wél klaar zijn om te kopen, weten ze jou te vinden!

    Lees meer...

  • Stel deze 3 vragen voordat je een LinkedIn expert inschakelt

    Niets is belangrijker dan goede marketing. Als je doelgroep niet weet dat jij bestaat, zul je geen prospects hebben. En zonder prospects heb je geen klanten, hoe goed je service of product ook is. En zonder klanten heb je geen business...

    Met dat in je achterhoofd kan je het onderwerp marketing aansnijden. Hierin moet je belangrijke keuzes gaan maken. Wanneer marketing niet je eigen expertise is of wanneer er onvoldoende kennis in huis is, kan een logische vervolgstap zijn om deze kennis ‘in te kopen’. Hoe en aan wie besteed je dit uit?

    Het probleem is dat er veel mensen rondlopen met het aan zichzelf toegekende label ‘expert’, zonder dat zij een idee hebben van wat ze doen en welke gevolgen dit heeft.

    Lees meer...

  • Help! Verschillen in conversiestatistieken tussen Google Analytics en Google Ads

    Heb je ooit wel eens conversies in Google Analytics vergeleken met het aantal conversies in jouw Google Ads account, en kwamen deze statistieken niet met elkaar overeen? Dan is dat niet zo vreemd, dit komt namelijk vaak voor en er kunnen meerdere oorzaken zijn. De vraag of je je zorgen moet maken is een ander verhaal. Je wil natuurlijk wel de juiste conversiewaarde aan jouw Google Ads campagnes toekennen om zo jouw rendement te bepalen. In dit artikel licht ik een aantal mogelijke issues toe die deze verschillen kunnen verklaren.

    Lees meer...

  • 10 gewoontes van succesvolle Social Sellers op LinkedIn

    Het zal je niet ontgaan zijn. Er zijn een aantal mensen op LinkedIn die steeds weer goed scorende content weten te maken. Je hebt vast meegekregen dat videocontent rijzende is op LinkedIn. Volgens de voorspellingen zal dit alleen maar meer worden.

    Maar het zijn niet alleen de video’s die goed scoren. Er komen ook veelvuldig posts voorbij die bijna- of helemaal uit tekst bestaan. Lees snel verder wat de succesfactor van dit soort posts is!

    Lees meer...

  • Het toevoegen van aangepaste dimensies in Google Analytics met Google Tag Manager

    Iedereen met een website is gek op Google Analytics. Met deze tool kan je immers het gebruikersgedrag en het succes van je content meten. De standaard dimensies en statistieken zijn natuurlijk handig, maar nog interessanter is het om aangepaste dimensies toe te voegen. Hiermee kan je gegevens verzamelen die écht waardevol zijn voor jou.

    Voor een blogsite, zoals die van ons, is het belangrijk om data van de blogs te kunnen specificeren naar gegevens als auteur, plaatsingsdatum, categorie en type post. Zo zien we niet alleen hoeveel paginabezoeken een blog heeft gehad, maar ook binnen welke categorie deze blog valt. Wie weet vallen onze best gelezen artikelen wel binnen dezelfde categorie!

    In Google Analytics kunnen we hier aangepaste dimensies voor aanmaken. Aan deze dimensies hangen in eerste instantie nog geen ‘waarden’. In dit blog laat ik je zien hoe je via Google Tag Manager specifieke waarden naar aangepaste dimensies in Google Analytics verzendt met een variabele.

    Lees meer...

  • De 7 do’s & don’ts van Social Selling

    Meer relevante salesleads! Dat is het doel. Althans als we het hebben over het binnenhalen van nieuwe business in de B2B-sector. Koud bellen of alleen adverteren behalen niet (meer) dezelfde resultaten als voorheen. Het is goed om je verkoopstrategie af te stemmen op de koper, die tegenwoordig op een andere manier de inventarisatie en kopersreis aflegt.

    Om je heen hoor je positieve geluiden over het gebruik van Social Media. Velen hebben het gevoel iets met LinkedIn te willen doen. Met name een goed doordacht plan is zeer belangrijk op een platform als LinkedIn. Alleen promoten is niet genoeg. Je zult effectief om moeten gaan met jouw netwerk. Maar als je eenmaal met jouw ideale doelgroep verbonden bent, liggen alle kaarten open om laagdrempelig conversaties te starten.

    We nemen stap voor stap de do’s en don’ts door om je op weg te helpen.

    Lees meer...

  • Trends in social media gebruik onder Nederlanders

    Sinds 2010 doet Onderzoeksbureau Newcom een onderzoek naar het gebruik van social media onder Nederlanders. Dit jaar hebben er 7012 mensen meegedaan. Nu ze dit onderzoek al een aantal jaar doen, zien we ook duidelijke trends in het gebruik van social media in verschillende leeftijdsgroepen. In dit blog wil ik graag een aantal van deze trends uitlichten.

    Lees meer...