Blog

  • Hoe kun je jouw showroom het beste inrichten?

    Een showroom moet natuurlijk ingericht worden. Een klant die een showroom binnenwandelt krijgt ontelbaar veel prikkels. Licht, sfeer, aankleding, communicatie: alles in je verkoopruimte draagt bij tot hoe prettig de klant zich voelt en dat zal hem beïnvloeden bij een uiteindelijke aankoopbeslissing. De uitstraling van je zaak helpt je professionaliteit te benadrukken en je product te verkopen. Een goede showroominrichting maakt het verschil. Of het nu gaat om auto’s, meubilair, badkamers of keukens. Inrichting is erg belangrijk. Klanten komen graag naar een showroom waar de inrichting klopt. Hoe richt je nou een showroom in en wat is belangrijk? Dat lees je in ons artikel!

    Lees meer…
  • Hoe belangrijk zijn reviews voor jouw showroom?

    Het grootste gedeelte van de Nederlanders leest reviews en ongeveer een kwart van de aankopen worden bepaald naar aanleiding van reviews. Klanten geven de voorkeur aan een showroom, waar reviews over te vinden zijn. Wat zijn reviews precies en hoe belangrijk zijn zij voor jouw showroom? Dat lees je in dit artikel!

    Lees meer…
  • Wat is omnichannel?

    Omnichannel is een evolutie op multichannel en crosschannel. Multichannel is het bedienen van de klant via meerdere verkoopkanalen. Bij crosschannel wordt er erkend dat de consument bij een aankoopproces meerdere touchpoints heeft en dat het belangrijk is dat de kanalen dezelfde uitstraling hebben. Bij omnichannel ervaart de consument geen kanalen meer, maar een bedrijf. Er is één uniforme ervaring, één prijs, één levertijd etc. Meer weten over omnichannel? Lees snel verder!

    Lees meer…
  • Hoe gebruik je social media voor jouw showroom?

    Social media kun je gebruiken om er voor te zorgen dat klanten naar jouw showroom komen. Social media is een belangrijk middel om je merk te promoten. Social media marketing is het gebruik van social media platforms en websites om een ​​product of dienst te promoten. Hoewel de termen e-marketing en digitale marketing nog steeds erg populair zijn, wordt sociale mediamarketing steeds populairder. 

    Media, Sociale Media, Apps, Sociaal Netwerk, Facebook
    Lees meer…
  • Showroom trends 2021

    Ieder jaar zijn er nieuwe showroom trends. We leven momenteel in een tijd waarin de showrooms helaas niet open kunnen. We zien het aantal online aankopen stijgen, aangezien klanten niet meer naar winkels en showrooms kunnen. We hopen dat binnenkort de showrooms weer open gaan. Potentiële klanten van showrooms oriënteren zich namelijk eerst online voordat ze naar de showroom gaan. En als de corona voorbij is gaat dit natuurlijk gewoon door!

    In dit artikel worden de showroom trends van 2021 besproken!

    Lees meer…
  • Hoe promoot je je showroom, zowel online als offline?

    Wat erg belangrijk is bij een showroom is het promoten van de showroom. Want hoe komen de klanten anders naar je winkel? Simpelweg niet! Hoe breng je je product onder de aandacht? Als klanten niet weten dat de showroom bestaat of wat er te koop is gaan ze er niet heen. Uit onderzoek is gebleken dat 90% van de aankopen in de winkel begint met een online zoekopdracht. Wat betekent dit voor jouw showroom? 

    Lees meer…
  • Hoe vergroot je de online zichtbaarheid van een showroom?

    De online zichtbaarheid van je showroom is erg belangrijk. Jouw showroom moet goed zichtbaar en vindbaar zijn voor potentiële klanten. Als je showroom niet zichtbaar is genereer je ook geen omzet. Hoe zorg je er nu voor dat je showroom daadwerkelijk online zichtbaar wordt?

    Lees meer…
  • ROPO: Research Online, Purchase Offline, meer winkelbezoek dankzij online marketing!

    Research Online, Purchase Offline, meer winkelbezoek dankzij online marketing!

    Hoeveel draagt online marketing bij aan offline aankopen? De consument voor je winnen begint online. Door online marketing kan er gezorgd worden dat online klanten hun aankopen offline doen. Dit wordt ook wel ROPO genoemd. ROPO houdt in (Research Online, Purchase Offline). ROPO is eigenlijk een andere benaming voor webrooming

     In dit artikel wordt ROPO uitgelegd. Lees snel verder!

    Lees meer…
  • 5 soorten Instagram Stories voor showrooms om de klantbetrokkenheid te vergroten

    Social media heeft met de jaren een belangrijke plek gekregen in ons dagelijks leven. De ontwikkelingen gaan hard en daardoor kan het een uitdaging zijn om te weten waar je jouw marketinginspanningen op moet richten. Met een groeiend aantal actieve gebruikers is het geen verrassing dat veel lokale bedrijven zich richten op Instagram. Velen maken echter nog niet volledig gebruik van alle functies, zoals Instagram Stories.

    Lees meer…
  • Long-tail zoektermen gebruiken voor jouw showroommarketing

    Je hebt er wellicht een keer van gehoord: long-tail zoektermen. Maar wat zijn het? En hoe gebruik je dit voor jouw showroommarketing?

    Lees meer…