Blog

  • Een goede 404-pagina MOET deze elementen bevatten! (en waarom een goede 404-pagina zo belangrijk is)

    Leestijd: 4 minuten

    Bij praktisch iedere website (ook bij die van jou) komt het nog wel eens voor dat pagina’s om een bepaalde reden niet meer bestaan.

    Wanneer een bezoeker dan een dergelijke pagina bezoekt krijgen ze een zogenaamde 404-pagina te zien.

    404 error Google

    Dit is natuurlijk niet goed en de kans is zeer groot dat die bezoeker op de “back-button” klikt om nooit meer terug te keren. De bezoeker krijgt namelijk de zogenaamde 404 pagina te zien. Een pagina die vertelt dat er niks te vinden is.

    In dit artikel ga ik dieper in op de verschillende redenen dat er een 404-pagina tevoorschijn komt, hoe je zelf kunt achterhalen of jouw website ook 404-pagina’s vertoont én wat de belangrijkste elementen van een goede 404-pagina zijn.

    Lees meer…
  • 4 redenen waarom Google je pagina’s niet indexeert (en hoe je dit kunt oplossen)

    Leestijd: 5 minuten

    Regelmatig ontvang ik mailtjes met de volgende vraag:

    Een tijdje geleden heb ik mijn website online gezet. Maar wanneer ik zoek in Google dan worden mijn pagina’s niet gevonden.

    De strekking van dit soort vragen is dus eigenlijk, Google vertoont mijn pagina’s niet. De redenen hiervoor kunnen uiteenlopend zijn, en in dit artikel ga ik de belangrijkste 4 redenen bespreken.

    Lees meer…
  • Domeinnaam registreren voor Google? Niet doen!

    Leestijd: 5 minuten

    Op regelmatige basis spreek ik ondernemers die trots aangeven dat ze een mooie domeinnaam hebben geregistreerd en waarmee ze verwachten dat ze daar hoog mee gaan scoren in Google.

    Het idee erachter is dan vaak als volgt:


    Mijn huidige website is schoenen.nl. Echter verkoop ik ook kinderschoenen. Is het nu verstandig om de domeinnaam kinderschoenen.nl te kopen en deze door te verwijzen naar schoenen.nl? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het zoekwoord in de domeinnaam er voor zorgt dat ik bovenaan sta bij Google…

    Mijn korte reactie hierop: onzin, heeft geen nut. Mijn uitgebreide antwoord? Lees verder!

    Lees meer…
  • Klantgerichtheid online: moeilijk hoeft het niet te zijn (maar eenvoudig is het ook niet)

    Leestijd: 4 minuten

    Waarschijnlijk ken je de verschillende verhalen wel van Zappos en hoe zij met klantgerichtheid omgaan (zo niet, lees deze 10 verhalen van Zappos maar eens).

    Praktisch elke ondernemer raakt vaak geïnspireerd door dergelijke verhalen, en probeert een dergelijke cultuur vaak ook zelf te introduceren binnen zijn of haar bedrijf.

    Met de nadruk op probeert, want vaak verzand men toch weer in de “standaard” klantgerichtheid. Iets wat ik zelf als ondernemer ook herken.

    Afgelopen week had ik nog een interessante ervaring met een webwinkel, waardoor ik wederom met mijn neus op de feiten werd gedrukt: klantvriendelijkheid en klantgerichtheid zijn twee totaal verschillende dingen.

    Lees meer…
  • Belangrijke Google update! Check of je traffic bent verloren sinds 24 september 2019.

    Leestijd: 3 minuten

    Eens in de zoveel tijd brengt Google een grote update uit voor wat betreft hun algoritme. Dit is altijd een spannende tijd, zeker als je veel aandacht besteedt aan je SEO.

    Afgelopen week heeft Google weer een dergelijke update uitgebracht, de zogenaamde Google September 2019 update. In deze blogpost lees je wat dit teweeg heeft gebracht!

    Lees meer…
  • Nofollow links op de schop + toevoeging van sponsored en user generated content atribuut

    Leestijd: 4 minuten
    rel="sponsored" en rel="ugc"

    Google heeft op 10 september bekend gemaakt dat het nofollow attribuut, wat geïntroduceerd werd in 2005, op de schop gaat (lees zeker verder wat dit voor jouw SEO betekent). Daarnaast hebben ze een 2-tal nieuwe attributen geïntroduceerd (rel=”sponsored” en rel=”ugc”) die ons het leven makkelijker moeilijker moeten maken. In de onderstaande blog gaan we hier dieper op in.

    Lees meer…
  • Slechts 15 minuten LinkedIn per dag

    Leestijd: 4 minuten

    Hoewel LinkedIn het beste sociale netwerk is voor B2B-bedrijven om te netwerken en het zeer effectief is voor het genereren van leads, is de kans groot dat je niet altijd even veel tijd hebt om te investeren in LinkedIn marketing. Of je nu een groot netwerk op LinkedIn hebt of een beginneling bent, soms zijn er fases waarin je gewoon niet de tijd, energie of behoefte hebt om actief te zijn op LinkedIn. Voor deze momenten heb ik 5 tips om ervoor te zorgen dat je met slechts 15 minuten per dag niet in de digitale duisternis verdwijnt 😉

    Lees meer…
  • Meer bereik met Responsive Search Ads

    Leestijd: 2 minuten

    De afgelopen periode krijgen steeds meer accounts de mogelijkheid om Responsive Search Ads (RSA) toe te passen. In dit artikel leg ik je graag uit wat dit soort advertenties zijn en wat hier de voordelen van zijn.

    Lees meer…
  • 5 conversatiestarters op LinkedIn

    Leestijd: 4 minuten

    Veel mensen zien LinkedIn als een Social Media tool waarmee ze bereik kunnen creëren. Dit is vergelijkbaar met Facebook, waar ze content kunnen posten om mensen te inspireren en te raken.

    Dit is allemaal waar 😉

    En… vergeet niet dat de koper zich anno 2019 zelf steeds meer oriënteert op het internet. Dat hij niet zomaar alles meer aanneemt en dat je vertrouwen moet opbouwen alvorens zij voor jou gaan kiezen.

    Lees meer…
  • 10 onmisbare Google Chrome Extensies voor elke marketeer

    Leestijd: 6 minuten

    Toegegeven: ik ben gek op gadgets en tools. Alles wat mijn leven makkelijker kan maken grijp ik aan. Ook in mijn werk als online marketeer. Daarom ben ik zo gek op de verschillende extensies die Google Chrome te bieden heeft. Deze browser wordt inmiddels door ruim 60% van de Nederlanders gebruikt, dus grote kans dat jij er ook mee werkt. Dan heb je hopelijk iets aan dit artikel, want hierin deel ik 10 (in mijn ogen) onmisbare extensies voor Google Chrome die je werk als online marketeer een stuk aangenamer, eenvoudiger en leuker maken!

    Lees meer…